Ik had al een verhaaltje geschreven bij
R4 gespot maar omdat het probleem met de R4 hier ook wat beschreven wordt zet ik het ook maar hier neer.
De gedachten dus dat ie op benzine en gas tegelijkertijd reed is het dus niet. Op gas doet ie het niet meer. Lopen wel maar rijden met een hoop gestotter dus. Op benzine gaat het iets langer goed, ook wel gestotter maar t lijkt iets minder fanatiek.
Enkele weken geleden is de koppakking eruit geblazen door iemand die (helaas) te weinig verstand heeft van koelwater en er is mee doorgereden tot de R4 er zelf mee ophield. De gasverdamper is daardoor natuurlijk ook te heet geworden, of bevroren door het gas, terwijl er op de grote weg gereden werd. Zou die daar een knak van meegekregen hebben?
Vanmiddag ga ik ene poging doen tot repareren want zaterdag hebben we 'm nodig en zondag moet ie mee naar de Renoow-sjoow in
Delfgauw...
Kopie-en-plak van ander topic:
Gisteren was F4 dag...
1e ik reed met onze F6 maar midden in Eindhoven hield ie ermee op. Effe wat kijken en aan verschillende stekkertjes bewogen te hebben deed ie het weer en kwam ik tot Geldrop. Toen niks meer, niet op gas en niet op benzine.
Rudolf was met een auto-ambulance onderweg en in de buurt dus die kwam me vriendelijk opslepen. Met de R4 op de kar via de pomp om zowel benzine als gas bij te tanken om zeker te zijn dat er dit in zit. Bij mijn sleutelhok aangekomen stond daar een wit/blauwe GTL te staan. 2e R4 dus op 1 dag... Die gerepareerd en toen op de kar gezet en weggebracht naar ene plek waar een stuk of 4 R4tjes bij elkaar stonden. Daarna met de kar naar Breda om weer een R4 te laden en daarna weer terug naar mij om 'm daar neer te zetten. Aangezien het inmiddels behoorlijk mistig was wilde ik niet langer wachten en heb na een korte inspectie van onze F6 geconstateerd dat ie zowel op benzine als gas 'tegelijk' liep dus vandaar dat gestotter, dacht ik. Wat met de slangetjes en stekkertjes gepield de boel zo gemaakt (provisoriesj) zodat ik mechanisch kon kiezen om op gas of benzine te rijden. Ik huiswaarts. Eerst op gas maar na een kilometer of 8 wilde hij dat niet meer. Omgezet op benzine ging beter en verder. Door een wegafsluiting moest ik een flink stuk omrijden en op een onhandige drukke plek besloot hij er maar weer mee te stoppen. Aan de kant geduwd, weer gekeken, kon niks vinden.10 minuutjes gewacht, geprobeerd en hoppa, liep gelijk. Toen maar weer omgedraaid en terug naar de sleutelplek en m'n zwager gebeld of ie me kwam ophalen.... met zijn R4. 8 R4tjes op 1 dag... vandaag ga ik lekker met mijn Oldsmobile rijden en als ik een R4tje tegenkom kijk ik de andere kant op...