Misschien een hele domme vraag, maar ik vraag het me al 40 jaar af;
Waartoe dienen toch die beugels die tussen de motorkap en zijschermen aan de voorkant zitten
Of... wat was de gedachte erachter? Sleepoog?
tonk vanwege het geluid dat je krijgt bij een botsing.
wat ze doen is de energie van een botsing overbrengen op het binnenscherm en met een mooie natuurkundige formule blijkt dat doordat de tijd van botsing langer duurt, de kracht kleiner wortd. Goed nieuws [?????] voor jou, slecht nieuws voor het binnenscherm. Maar van dat laatste zijn nog enkele vervang stukken
Ah zo.. tonk.
Een soort bumper uitbreiding maar dan 1 met vervelende gevolgen voor de auto.
kLaat ze r toch maar af, beter niet te botsen met een 4tje..
Mark4GTL schreef:beter helemaal niet te botsen met de 4
met of zonder tonkers
Heb ff naar de voorkant van mijn R 4 gekeken,
stel die beugels zitten der niet,
Tis geen kijk.
Ze horen der gewoon op.
Tis gewoon een R 4 met beugels punt uit.
Overigens mensen, zitten die tonkers niet aan het binnenscherm bevestigd, maar aan het buitenscherm. En of je nou met je tonkers tegen iets aanrijdt of rechtstreeks met je voorschermen ergens tegenaan klapt, dat maakt echt geen ruk uit lijkt me.
gisteren bij een aantal 4tjes speciaal op gelet: van 10 Viertjes was er één met Tonkers.
Commentaar van de "Niet-Tonkers": hartstikke lelijk met die beugels.
Zo zie je maar weer, smaken verschillen
Rutger-peer schreef:Overigens mensen, zitten die tonkers niet aan het binnenscherm bevestigd, maar aan het buitenscherm. En of je nou met je tonkers tegen iets aanrijdt of rechtstreeks met je voorschermen ergens tegenaan klapt, dat maakt echt geen ruk uit lijkt me.
Klopt zitten op het buitenscherm, maar zo wordt alles wat op de bumper komt, doorgezet op je schermen. Bij een "kleine" botsing is dan dus niet alleen de bumper ontzet. Die vangt de meeste klappen op.