1e APK 4FS
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Contacteer:
1e APK 4FS
Met het nodige genoegen kan ik meedelen dat 'La bella signora' ook haar 1e APK binnen heeft, bij mijn weten de eerste verhoogde furgoneta (4FS) op de weg in Nederland:

Laatst gewijzigd door Hanz op ma okt 10, 2011 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- dirkoosterhoff
Re: 1e APK
Gefeliciteerd!! leuke auto!
- Rutger-peer
-
Re: 1e APK 4FS
Mooi ding! Is dat nou de '71 -er die in je onderschrift staat? Niet dat ik er verstand van heb, maar die kap lijkt me toch ouder?
- Hanz
- Contacteer:
Zeer scherp opgemerkt, maar dat is het Spaanse aspect; van 1968 t/m 1977 werden in Spanje de 4F en basis-4 geleverd met de oude kap en (tot 1974) het oude dashboard.Willem de Zwijger schreef:Mooi ding! Is dat nou de '71 -er die in je onderschrift staat? Niet dat ik er verstand van heb, maar die kap lijkt me toch ouder?
- Hanz
- Contacteer:
Time flies (when you're having fun). De 2e APK is ook alweer daar. Dit keer met iets meer sores vanwege een vrij precieze keurmeester (remwerking achter ongelijk maar ja, er zat ook een leiding niet helemaal vast - spaans prutswerk -, de uitlaat hing aan 1 klemmetje omdat de andere op weg naar de keuring gebroken bleek, geen beeld bij voorkoplamp (ander bolletje was de oplossing) en een zwetende benzinepomp (boutje aansleuren)). Verder glansrijk gehaald, en niet in het minst doordat de Furgo recent in handen is geweest van Roberto (wie kent hem niet, zie hier voor de foto's). Niet dat het helemaal acuut was, maar met name de wieldraagarmen zijn vervangen want die waren toch wat rottiger dan gedacht, en aangezien het ding toch op de brug stond, ook de voorspatborden + driehoekjes, een gat in het binnenspatbord achter en twee raamranden. En de vrachtwagenspiegels vervangen door de ronde die er echt op horen. Kortom de roest is geheel onder controle. Later misschien het ding nog eens helemaal strak maken maar eerst weer lekker erin rijden.
Oude voorspatbord bood nog een aardige aanblik: er blijkt iig 2x getectyleerd te zijn zonder eerst de onderliggende blubber te verwijderen
Oude voorspatbord bood nog een aardige aanblik: er blijkt iig 2x getectyleerd te zijn zonder eerst de onderliggende blubber te verwijderen

Wordt goed aan gewerkt...
Hans, het veer-materiaal heb ik in handen gehad...nu nog de exacte lengte, kromming en lus..
En ehhh... laat je em eerst helemaal strak maken, voordat de nieuwe tara/pwa eropgaat? en...ik vind het origineel wel scheef aangebracht...dus wel recht hé,
Hans, het veer-materiaal heb ik in handen gehad...nu nog de exacte lengte, kromming en lus..
En ehhh... laat je em eerst helemaal strak maken, voordat de nieuwe tara/pwa eropgaat? en...ik vind het origineel wel scheef aangebracht...dus wel recht hé,

- Hanz
- Contacteer:
Stickers: ja, met de spaanse slag, zeg maar. De nieuwe gaat zeker recht komen.
Ik ben nog een beetje in dubio (en vooral platzak) over dat strak maken. Ik heb er vorige week met mijn onbezonnen hoofd en slechte beheersing van de 334-bak (ik zeg het nog een keer: een 1 is geen R..) nog een forse deuk in gereden...
Dus: strak later zeker, nu even niet. En die veren daar kijk ik naar uit. Ik had je toch een foto met meetlat gestuurd? De stoelen zijn inmiddels bekleed en wel. Moest ook wel, zonder stoel geen APK...
Ik ben nog een beetje in dubio (en vooral platzak) over dat strak maken. Ik heb er vorige week met mijn onbezonnen hoofd en slechte beheersing van de 334-bak (ik zeg het nog een keer: een 1 is geen R..) nog een forse deuk in gereden...
Dus: strak later zeker, nu even niet. En die veren daar kijk ik naar uit. Ik had je toch een foto met meetlat gestuurd? De stoelen zijn inmiddels bekleed en wel. Moest ook wel, zonder stoel geen APK...
Yes , klopt, uitgedraaid en afgegeven... ben benieuwd... Zaterdag maar weer achter heen.Hanz schreef:Ik had je toch een foto met meetlat gestuurd? De stoelen zijn inmiddels bekleed en wel. Moest ook wel, zonder stoel geen APK...
- dirkoosterhoff
Afkeuring op een zwetende benzinepomp?
Wat een zeurzak die keurmeester.
Je zal zelf ook wel even peentjes gezweet hebben.
Wat een zeurzak die keurmeester.

Je zal zelf ook wel even peentjes gezweet hebben.