geen kenteken

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
stefanjuffer

geen kenteken

Bericht: # 128898Bericht stefanjuffer »

Hallo een ieder,

Enige tijd geleden een renault 4 glt aangeschaft voor mijn vriendin. Het enige euvel is dat de auto geen kenteken of papieren heeft.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om via het chassisnummer of motornummer de gegevens, of iig het bouwjaar te achterhalen?

Ik heb al veel gezocht en gebeld maar voor zover ik het kon vinden zijn er geen schema's te vinden met alle nummers.

Alvast bedankt voor de reacties,

vriendelijke groeten Stefan Juffer
Hanz
Contacteer:

Re: geen kenteken

Bericht: # 128899Bericht Hanz »

Jogging = 1981
Afbeelding
ap

Bericht: # 128900Bericht ap »

Een jogging is niet groen Hans.
Of het is een duitse jogging uitvoering maar dan praat je ook over een andere leeftijd.
En die zijn ook niet groen geleverd voor zover ik weet.

Afbeelding
kneul0

Bericht: # 128901Bericht kneul0 »

Op kunstof onderdelen is aan de binnenkant vaak een bouwjaar gedrukt
dus je zou kunnen kijken op de kunstof deurranden radioconsole of iets anders plastics
en als je dan een paar keer hetzelfde jaar tegenkomt dan heb je grote kans dat dat het bouwjaar is.

(geen 100% garantie maar wel een goede optie vind ik.)

groeten leon.
roberto
Contacteer:

Bericht: # 128903Bericht roberto »

Ga met het chassis nummer naar de Renault dealer in het magazijn hebben ze een PC daar kunnen ze alle gegevens van je viertje achterhalen, mocht het helemaal niet lukken neem contact op met Fopman op het forum die heeft het zelfde probleem en is al aardig ver gevorderd.
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 128904Bericht Hanz »

ap schreef:Een jogging is niet groen Hans.
Of het is een duitse jogging uitvoering maar dan praat je ook over een andere leeftijd.
O ja, een duitse jogging, die bestaan ook nog. Te zien aan de scharnieren in ieder geval post-1982.
Rudi

Bericht: # 128929Bericht Rudi »

stefanjuffer schreef:Hallo een ieder,

Enige tijd geleden een renault 4 glt aangeschaft voor mijn vriendin. Het enige euvel is dat de auto geen kenteken of papieren heeft.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om via het chassisnummer of motornummer de gegevens, of iig het bouwjaar te achterhalen?

Ik heb al veel gezocht en gebeld maar voor zover ik het kon vinden zijn er geen schema's te vinden met alle nummers.

Alvast bedankt voor de reacties,

vriendelijke groeten Stefan Juffer
Als het een reeds ingevoerde of Nederlandse R4 betreft is laten schouwen bij de RDW voor een nieuw kentekenbewijs de enige optie.
Betreft het hier import zonder papieren, dan kun je mijn verhaal over de brandweerrode F4 naslaan op het hoe en wat. Gebruik even de zoekfunctie.

Groet, Rudi
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 128961Bericht Boerammetje »

De speciale edities van Gazoline over de 4 hebben chassisnummer-bouwjaaroverzichten.
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 128978Bericht R4F6GTX Automaat »

We zijn verleden week met een ouwe US-Army legertruck naar de RDW geweest, hadden er helemaal geen papieren bij; eigenlijk meer om te kijken hoe dat verder zou moeten maar hij heeft inmiddels gewoon een kenteken, terwijl we ook niet wisten of ze ooit in NL waren geïmporteerd. (Kwamen waarschijnlijk van het Amerikaanse leger in Duitsland maar dat wisten we niet zeker)(deze man heeft er 17). Geen probleem dus. Dus je kan de RDW eens vragen misschien? Er staat stiekem toch veel in hun computer, als ze zin hebben om te zoeken...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
fopman
Contacteer:

Bericht: # 128994Bericht fopman »

Hallo Stefan,
Je hebt een PB.

Groet, Foppe
Renault 4TL
tweede project type R1123 | Motor: 747cc type 800-05 | bouwjaar 1976 | kleur 705 Rouge
Renault 4L
eerste project type R1120 | Motor: 747cc type 680-02 | bouwjaar 1963 | kleur 618 Gris Templier
Plaats reactie