R4 280km per uur!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R4 280km per uur!
Zie het volgende artikel en verbaas je. De snelste R4 ooit!
http://www.nu.nl/auto/2544142/rappe-ren ... halen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/auto/2544142/rappe-ren ... halen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: R4 280km per uur!
Ik heb wel eens 280 km per dag gereden maar per uur zou ik dat niet durven, zeker niet met zo'n koektrommeltje.... 

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo jan 17, 2010 11:34 am
Re: R4 280km per uur!
Hier 2 filmpjes en veel foto's van dit prject:
http://www.youtube.com/watch?v=Qjzzk0b2m_w&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=sD8ky2v1nCg
Heel veel foto's: http://lestriplettesdebonneville.com/Pa ... que_Id=101

http://www.youtube.com/watch?v=Qjzzk0b2m_w&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=sD8ky2v1nCg
Heel veel foto's: http://lestriplettesdebonneville.com/Pa ... que_Id=101
- dirkoosterhoff
- Berichten: 875
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: R4 280km per uur!
Hmm, daar zit weinig Renault 4 meer aan ( behalve de koets dan).
Ik vraag mij af hoe die wielen kunnen sturen zo laag in de wielkast.
Kan waarschijnlijk alleen rechtuit 280 km per uur
Ik vraag mij af hoe die wielen kunnen sturen zo laag in de wielkast.
Kan waarschijnlijk alleen rechtuit 280 km per uur
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: R4 280km per uur!
Sorry, maar bij ditsoort projecten (net als die 4L3000 oid) is het enige wat ik denk: zonde, gaat er weer eentje.
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n auto aan als je eenmaal die recordpoging hebt gedaan. Alles wat je dan hebt is een verneukte R4 zonder enig praktisch nut. Daarnaast is het uiteindelijk toch geen R4 die 280 km heeftg gereden maar enkel een creatie waar r4 onderdelen in zijn verwerkt. De "snelste R4" moet dan ook echt een (getunede) R4 zijn en niet een auto met een R4koets. Beetje inhoudsloze actie als je het mij vraagt.
Vooral het onmiddelijk verlagen van de auto laat mij nu alweer afhaken.
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n auto aan als je eenmaal die recordpoging hebt gedaan. Alles wat je dan hebt is een verneukte R4 zonder enig praktisch nut. Daarnaast is het uiteindelijk toch geen R4 die 280 km heeftg gereden maar enkel een creatie waar r4 onderdelen in zijn verwerkt. De "snelste R4" moet dan ook echt een (getunede) R4 zijn en niet een auto met een R4koets. Beetje inhoudsloze actie als je het mij vraagt.
Vooral het onmiddelijk verlagen van de auto laat mij nu alweer afhaken.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: R4 280km per uur!
KLIK:dirkoosterhoff schreef:Hmm, daar zit weinig Renault 4 meer aan ( behalve de koets dan).
Ik vraag mij af hoe die wielen kunnen sturen, zo laag in de wielkast.
Kan waarschijnlijk alleen rechtuit 280 km per uur
http://lestriplettesdebonneville.com/Up ... uct131.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuurt niet echt makkelijk, zo

Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: R4 280km per uur!
Oh, dus als ik het goed bekijk, is ie naast gewoon niet zo praktisch, ook nog eens niet te besturen! Makes it even better!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: R4 280km per uur!
Hmmm..., d'r zit (rechtsboven) nog een mogelijkheid om een stuurhuis/ stuurstang aan te monteren...
Lijkt me toch ook wel handig met verplaatsen en/ of uitvoeren van stuurcorrecties...
Ik zal nog eens een keer goed kijken wat ze nou van plan zijn...
KLIK:
http://lestriplettesdebonneville.com/Up ... uct132.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me toch ook wel handig met verplaatsen en/ of uitvoeren van stuurcorrecties...
Ik zal nog eens een keer goed kijken wat ze nou van plan zijn...
KLIK:
http://lestriplettesdebonneville.com/Up ... uct132.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: R4 280km per uur!
Ahaa...! Toch een stuurhuis gemonteerd !
KLIK:
http://lestriplettesdebonneville.com/Up ... uct137.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag ik me wel af hoever naar links of rechts 'ie kan draaien...
KLIK:
http://lestriplettesdebonneville.com/Up ... uct137.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag ik me wel af hoever naar links of rechts 'ie kan draaien...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
- dirkoosterhoff
- Berichten: 875
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: R4 280km per uur!
Yep, zo is het!Rutger-peer schreef:Sorry, maar bij ditsoort projecten (net als die 4L3000 oid) is het enige wat ik denk: zonde, gaat er weer eentje.
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n auto aan als je eenmaal die recordpoging hebt gedaan. Alles wat je dan hebt is een verneukte R4 zonder enig praktisch nut. Daarnaast is het uiteindelijk toch geen R4 die 280 km heeftg gereden maar enkel een creatie waar r4 onderdelen in zijn verwerkt. De "snelste R4" moet dan ook echt een (getunede) R4 zijn en niet een auto met een R4koets. Beetje inhoudsloze actie als je het mij vraagt.
Vooral het onmiddelijk verlagen van de auto laat mij nu alweer afhaken.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 875
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: R4 280km per uur!
Dat bedoelde ik dus ook.ervaar.R4 schreef:Ahaa...! Toch een stuurhuis gemonteerd !
KLIK:
http://lestriplettesdebonneville.com/Up ... uct137.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag ik me wel af hoever naar links of rechts 'ie kan draaien...
Re: R4 280km per uur!
vind dat ze het nog best mooi hebben gedaan [beter dan die clio]
bij een 1400 dwars wordt er toch ook zonder probleem geopperd om een stukje uit het schudbord te halen en voor alpine projecten worden hele binnenschermen aangepast. deze gaat gewoon net een stukje verder om de nodige techniek kwijt te kunnen.
smaken verschillen, maar niks blijft uiteindelijk hoe het was
bij een 1400 dwars wordt er toch ook zonder probleem geopperd om een stukje uit het schudbord te halen en voor alpine projecten worden hele binnenschermen aangepast. deze gaat gewoon net een stukje verder om de nodige techniek kwijt te kunnen.
smaken verschillen, maar niks blijft uiteindelijk hoe het was

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;