Antenne op de originele plek met een vers rubber en het boorgat van tevoren goed afwerken is ook een optie. Voor de zekerheid nog een lik lagervet erop voordat je de antenne erop schroeft en klaar is Kees.
Als we het dan toch over antenne's hebben... was een radio een optie die op aanvraag vanuit de fabriek werd aangeleverd? Of moet ik meer denken aan de plaatselijke garage die een gat in je dak boorde en daar je antenne doorheen bakte als je een radio wou?
Want mijn viertje heeft ook een antenne en ik zat flink te twijfelen of ik wel zo blij was met dat gat in mijn dak. Achteraf geloof ik dat ik m toch maar weer plaats omdat lassen in het dak de strakheid daarvan niet ten goede zal komen en omdat een antenne ook wel grappig staat en uiteraard functioneel is.
Iemand die iets meer over antenne's en gaten daarvoor kan zeggen?
Rutger-peer schreef:
Want mijn viertje heeft ook een antenne en ik zat flink te twijfelen of ik wel zo blij was met dat gat in mijn dak.
Waarom zou dat moeilijk dicht te lassen zijn? Is toch gewoon een vlak stuk? Maar persoonlijk zou ik dat ding laten zitten/terugplaatsen. En zoals gezegd: zorg dat je het goed afdicht en je hebt nergens last van. Zelf heb ik een tijd terug zijknipperlichten geplaatst in de voorschermen en dat gaat ook goed. De opbouw die ik aanhield is: goed schoon metaal (onvetten!), zinkspray, primer, lak, lagervet, nieuw rubber, knipperlichtglaasje
Rutger-peer schreef:
Want mijn viertje heeft ook een antenne en ik zat flink te twijfelen of ik wel zo blij was met dat gat in mijn dak.
Waarom zou dat moeilijk dicht te lassen zijn? Is toch gewoon een vlak stuk? Maar persoonlijk zou ik dat ding laten zitten/terugplaatsen. En zoals gezegd: zorg dat je het goed afdicht en je hebt nergens last van. Zelf heb ik een tijd terug zijknipperlichten geplaatst in de voorschermen en dat gaat ook goed. De opbouw die ik aanhield is: goed schoon metaal (onvetten!), zinkspray, primer, lak, lagervet, nieuw rubber, knipperlichtglaasje
Dank voor je opinie, denk dat ik 'm ook mooi laat zitten.
Wat betreft het lassen... Ik heb veel zitten lassen aan mijn viertje en mijn ervaring is dat al die warmte in weinig massa (dun plaatswerk) wel gekke dingen kan doen als je niet oppast (afkoelen, met intervallen lassen etc.). Dus als het kan vermijd ik het liefst laswerk in mijn dak (wat voor de rest erg strak is). Het kán natuurlijk wel... maar wenselijk is anders.
is anders lassen.
steeds korte stukjes en steeds ergens anders.
normaliter kan je mooi rupsen en dan zit het vast.
dit is hier een stukje, daar een stukje, zus een stukje en zo een stukje.
en dan ga je weer verder bij hier (beetje overlap) etc...
Automobielen: Blauwe Volvo 245 uit 1979 Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967 Renault FUEGO GTL 1983 Grijs Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Mark4GTL schreef:is anders lassen.
steeds korte stukjes en steeds ergens anders.
normaliter kan je mooi rupsen en dan zit het vast.
dit is hier een stukje, daar een stukje, zus een stukje en zo een stukje.
en dan ga je weer verder bij hier (beetje overlap) etc...
Ik weet het, zo heb ik het meeste laswerk ook gedaan. Maar daardoor heb je ook weinig inbranding, met gevolg dat je las erg bovenop het plaatwerk komt te liggen, de las niet heel sterk is (is opzich niet erg natuurlijk) en je lang aan het slijpen bent om het overtallige metaal weg te slijpen.
Hoe dan ook, lassen in 0.8 mm plaat is niet echt heel leuk