vellemankitje overleden??

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

kneul0

vellemankitje overleden??

Bericht: # 127574Bericht kneul0 »

Hallo,

Ik heb een vellemankitje tegen het schutbord zitten met daaroverheen de plastic verpakking geplakt.
nu zag ik dat het plastic aan het verschrompelen is van de hitte,is dit het begin van het einde van het kitje
of moet ik gewoon een nieuw bakje eroverheen plakken en is het dan weer in orde?

groeten,

leon
jeffr4
Contacteer:

Re: vellemankitje overleden??

Bericht: # 127576Bericht jeffr4 »

Alstie het verder nog goed doet? en ja met die subtropische dagen in NL, wellicht wat warm geworden, ik zou toch een nieuw bakkie erop plaatsen, nu het hopelijk voor de boeren,tuinders en dijkgraven wat gaat regenen , dus
naar AH ? Lekkere nootjes.
Citaat van onze Velleman-goeroe Roberto :
http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html

Alles is nu gemonteerd en het is tijd voor de behuizing van onze kit want vocht heeft een slechte werking op de kit.
Zelf heb ik gekozen voor een bakje noten van Albert hein de noten zijn lekker en het bakje geeft de juiste isolatie voor de kit, schroei met de soldeerbout een stukje uit het bakje hier komen de draden doorheen,als je het eruit knipt loop je de kans dat het bakje splijt.
Bertje

Bericht: # 127578Bericht Bertje »

If it's not broken, don't try to fix it. Het kitje werkt nog, anders liep je auto niet meer. Dus inderdaad: nieuw bakje erover, klaar!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
kneul0

Bericht: # 127582Bericht kneul0 »

hallo,

ben net even naar de ah geweest nootjes halen dus even dooreten en het nieuwe bakje kan eroverheen.

bedankt voor de reacties.

leon
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 127583Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik dacht altijd dat die 'koelvinnen' in de buitenlucht moesten koelen.... :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety

Bericht: # 127584Bericht Tweety »

Koelvinnen moeten in de buitenlucht koelen anders smelt 't plastic.....
kneul0

Bericht: # 127590Bericht kneul0 »

de koelvinnen zitten tegen het schutbord aan dus die kunnen nooit buiten het plastic vallen

of ik moet dat hele kitje zien om te draaien en het plastic tussen de printplaat en de koelribben doen,
alleen koelen de koelribben de printplaat dan volgens mij ook niet.

groet leon
Marcel77

Bericht: # 127592Bericht Marcel77 »

Afbeelding
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Tweety

Bericht: # 127597Bericht Tweety »

Ah ja nee das waar.... 't is altijd een beetje lastig je wil het vocht buiten houden, maar de warmte afvoeren....
iets harder plastic voorkomt misschien ook dat 't smelt... zolang de printplaat maar koel blijft !! toch moet ik ook een keer zo'n ding waar kn je die ook weer bestellen....en hoe zat 't nou ook weermet de vacuumvervroeger, blijft die werken als normaal of niet ?...
kneul0

Bericht: # 127600Bericht kneul0 »

waar je hem kan kopen weet ik niet daar zou je bij roberto voor moeten zijn,want bij mij zat ie er al in toen ik de auto kocht.

en ja de vacuumvervroeger blijft gewoon zijn werk doen, voor zover ik het begrijp vervangt ie alleen de condensator.

groet

leon
ervaar.R4

Bericht: # 127601Bericht ervaar.R4 »

Wordt het condenswater via de ingang v/d bedrading afgevoerd ?

Of is dat gaatje (later weer) afgesloten ?

Is het dan niet handiger om de bedrading via de zijkant erin te laten lopen en
een gaatje open te laten op het laagste punt ?
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Tweety

Bericht: # 127608Bericht Tweety »

ervaar.R4 schreef:Wordt het condenswater via de ingang v/d bedrading afgevoerd ?

Of is dat gaatje (later weer) afgesloten ?

Is het dan niet handiger om de bedrading via de zijkant erin te laten lopen en
een gaatje open te laten op het laagste punt ?
Condenswater ? soms vraag ik me af is het niet makkelijker om het ding gewoon open te laten, en goed in te sprayen met multi-spray als hetwarm wordt verdampt alles..Toppie.... eventuele gaatjes zouden dus aan de bovenzijde moeten zitten...of aan beide kanten...en ja nou ja goed....
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 127612Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb 'm aan de andere kant van het schutbord gemaakt, binnen in de auto dus... zonder dekseltje dus; werkt al 5 jaar prima (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Bertje

Bericht: # 127625Bericht Bertje »

kneul0 schreef:waar je hem kan kopen weet ik niet daar zou je bij roberto voor moeten zijn,want bij mij zat ie er al in toen ik de auto kocht.

en ja de vacuumvervroeger blijft gewoon zijn werk doen, voor zover ik het begrijp vervangt ie alleen de condensator.

groet

leon
Je kunt hem kopen of bestellen bij elke zaak waar je nog losse componentjes kunt kopen (weerstanden, condensatoren, dat soort spul). Die zaken zijn zeldzaam, maar bestaan nog steeds. Conrad.nl/velleman kan ook. Of je zoekt het schema op online, Velleman-kit K2543, en koopt de componentjes los.

Inderdaad zit er een condensator in die kit die de originele condensator vervangt. Maar de werking is dat je de laagstroom voor de bobine niet meer direct via je contactpunten schakelt, maar via je contactpunten een (lagere) stuurstroom schakelt voor een transistor die dan de bobinestroom doet. Lagere stroom door je contactpunten = minder snel inbranden = minder snel verlopende contactpunten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
roberto
Contacteer:

Bericht: # 127628Bericht roberto »

Hier een complete uitleg over de Vellemankit en hoe je de kit kunt maken en waar je hem kunt bestellen, als je de kit wil gebruiken zonder plastic behuizing kun je beter lid worden van de ANWB want je zult er niet lang plezier van hebben vergelijk het maar met een mobieltje wat een tijdje in het bad heeft gelegen werk ook niet zo goed meer http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html
Plaats reactie