vellemankitje overleden??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
vellemankitje overleden??
Hallo,
Ik heb een vellemankitje tegen het schutbord zitten met daaroverheen de plastic verpakking geplakt.
nu zag ik dat het plastic aan het verschrompelen is van de hitte,is dit het begin van het einde van het kitje
of moet ik gewoon een nieuw bakje eroverheen plakken en is het dan weer in orde?
groeten,
leon
Ik heb een vellemankitje tegen het schutbord zitten met daaroverheen de plastic verpakking geplakt.
nu zag ik dat het plastic aan het verschrompelen is van de hitte,is dit het begin van het einde van het kitje
of moet ik gewoon een nieuw bakje eroverheen plakken en is het dan weer in orde?
groeten,
leon
Re: vellemankitje overleden??
Alstie het verder nog goed doet? en ja met die subtropische dagen in NL, wellicht wat warm geworden, ik zou toch een nieuw bakkie erop plaatsen, nu het hopelijk voor de boeren,tuinders en dijkgraven wat gaat regenen , dus
naar AH ? Lekkere nootjes.
Citaat van onze Velleman-goeroe Roberto :
http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html
Alles is nu gemonteerd en het is tijd voor de behuizing van onze kit want vocht heeft een slechte werking op de kit.
Zelf heb ik gekozen voor een bakje noten van Albert hein de noten zijn lekker en het bakje geeft de juiste isolatie voor de kit, schroei met de soldeerbout een stukje uit het bakje hier komen de draden doorheen,als je het eruit knipt loop je de kans dat het bakje splijt.
naar AH ? Lekkere nootjes.
Citaat van onze Velleman-goeroe Roberto :
http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html
Alles is nu gemonteerd en het is tijd voor de behuizing van onze kit want vocht heeft een slechte werking op de kit.
Zelf heb ik gekozen voor een bakje noten van Albert hein de noten zijn lekker en het bakje geeft de juiste isolatie voor de kit, schroei met de soldeerbout een stukje uit het bakje hier komen de draden doorheen,als je het eruit knipt loop je de kans dat het bakje splijt.
If it's not broken, don't try to fix it. Het kitje werkt nog, anders liep je auto niet meer. Dus inderdaad: nieuw bakje erover, klaar!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
hallo,
ben net even naar de ah geweest nootjes halen dus even dooreten en het nieuwe bakje kan eroverheen.
bedankt voor de reacties.
leon
ben net even naar de ah geweest nootjes halen dus even dooreten en het nieuwe bakje kan eroverheen.
bedankt voor de reacties.
leon
-
Ik dacht altijd dat die 'koelvinnen' in de buitenlucht moesten koelen.... 

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Koelvinnen moeten in de buitenlucht koelen anders smelt 't plastic.....
de koelvinnen zitten tegen het schutbord aan dus die kunnen nooit buiten het plastic vallen
of ik moet dat hele kitje zien om te draaien en het plastic tussen de printplaat en de koelribben doen,
alleen koelen de koelribben de printplaat dan volgens mij ook niet.
groet leon
of ik moet dat hele kitje zien om te draaien en het plastic tussen de printplaat en de koelribben doen,
alleen koelen de koelribben de printplaat dan volgens mij ook niet.
groet leon
Ah ja nee das waar.... 't is altijd een beetje lastig je wil het vocht buiten houden, maar de warmte afvoeren....
iets harder plastic voorkomt misschien ook dat 't smelt... zolang de printplaat maar koel blijft !! toch moet ik ook een keer zo'n ding waar kn je die ook weer bestellen....en hoe zat 't nou ook weermet de vacuumvervroeger, blijft die werken als normaal of niet ?...
iets harder plastic voorkomt misschien ook dat 't smelt... zolang de printplaat maar koel blijft !! toch moet ik ook een keer zo'n ding waar kn je die ook weer bestellen....en hoe zat 't nou ook weermet de vacuumvervroeger, blijft die werken als normaal of niet ?...
waar je hem kan kopen weet ik niet daar zou je bij roberto voor moeten zijn,want bij mij zat ie er al in toen ik de auto kocht.
en ja de vacuumvervroeger blijft gewoon zijn werk doen, voor zover ik het begrijp vervangt ie alleen de condensator.
groet
leon
en ja de vacuumvervroeger blijft gewoon zijn werk doen, voor zover ik het begrijp vervangt ie alleen de condensator.
groet
leon
Wordt het condenswater via de ingang v/d bedrading afgevoerd ?
Of is dat gaatje (later weer) afgesloten ?
Is het dan niet handiger om de bedrading via de zijkant erin te laten lopen en
een gaatje open te laten op het laagste punt ?
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Condenswater ? soms vraag ik me af is het niet makkelijker om het ding gewoon open te laten, en goed in te sprayen met multi-spray als hetwarm wordt verdampt alles..Toppie.... eventuele gaatjes zouden dus aan de bovenzijde moeten zitten...of aan beide kanten...en ja nou ja goed....ervaar.R4 schreef:Wordt het condenswater via de ingang v/d bedrading afgevoerd ?
-
Ik heb 'm aan de andere kant van het schutbord gemaakt, binnen in de auto dus... zonder dekseltje dus; werkt al 5 jaar prima 

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Je kunt hem kopen of bestellen bij elke zaak waar je nog losse componentjes kunt kopen (weerstanden, condensatoren, dat soort spul). Die zaken zijn zeldzaam, maar bestaan nog steeds. Conrad.nl/velleman kan ook. Of je zoekt het schema op online, Velleman-kit K2543, en koopt de componentjes los.kneul0 schreef:waar je hem kan kopen weet ik niet daar zou je bij roberto voor moeten zijn,want bij mij zat ie er al in toen ik de auto kocht.
groet
leon
Inderdaad zit er een condensator in die kit die de originele condensator vervangt. Maar de werking is dat je de laagstroom voor de bobine niet meer direct via je contactpunten schakelt, maar via je contactpunten een (lagere) stuurstroom schakelt voor een transistor die dan de bobinestroom doet. Lagere stroom door je contactpunten = minder snel inbranden = minder snel verlopende contactpunten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Hier een complete uitleg over de Vellemankit en hoe je de kit kunt maken en waar je hem kunt bestellen, als je de kit wil gebruiken zonder plastic behuizing kun je beter lid worden van de ANWB want je zult er niet lang plezier van hebben vergelijk het maar met een mobieltje wat een tijdje in het bad heeft gelegen werk ook niet zo goed meer http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html