Renault 4 kookboek

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Voor het renault 4 kookboek voel ik het volgende:

Peiling eindigde op vr mei 06, 2011 2:16 pm

Ja, als het kookboek klaar is, wil ik het hoe dan ook in huis hebben!
2
20%
Ja, maar alleen als de prijs van het boek onder de €20 blijft.
4
40%
Nee, ik kook nooit en ben dit ook niet van plan om te gaan doen.
0
Geen stemmen
Nee, heb gewoon geen interesse.
4
40%

Totaal aantal stemmen: 10

harmvanrooij

Renault 4 kookboek

Bericht: # 126730Bericht harmvanrooij »

Hallo mede renault 4 liefhebbers,

Ik zal me allereerst even voorstellen,

Ik ben Harm van Rooij, wonende in Schaijk (bij Den Bosch). Ik ben 19 jaar oud en sinds twee maanden de trotse bezitter van een Renault 4 GTL '84.

Het onderwerp Renault 4 kookboek zal vast bij vele vragen opwekken, laat mij het in het kort verduidelijken:

Afgelopen week waren we de vakantie aan het plannen en er kwamen suggesties om met mijn r4 er op uit te trekken. Dit zal er niet van komen, maar op z'n minst gaan we met de 4 naar lowlands.

Kort daarna bladerde ik mijn VW-camper kookboek door (koken is een andere hobby van mij). Terwijl ik hier in het bladeren was kreeg ik meteen zin in vakantie en het idee om een soortgelijk boek te maken met enkel renault 4 foto's. Om een impressie te krijgen van het vw kookboek: [url]www.vwcampercookbook.com[url].

Om dit te maken moet er wel voldoende draagvlak zijn. Daarom is mijn vraag:

Zijn er hier mensen die, in de toekomst, interesse hebben in een renault kookboek?
Wil je antwoord geven via de poll en eventuele toevoegingen hieronder?
Alvast bedankt voor de medewerking!

Mvg Harm
Willem de Zwijger

Re: Renault 4 kookboek

Bericht: # 126742Bericht Willem de Zwijger »

Koken in een VW camper kan ik me iets bij voorstellen, maar koken in een R4.... :-? Hoewel....soms heb je wel eens een kokende motor... :x
Maar vertel, welke kant denk je op?
harmvanrooij

Bericht: # 126746Bericht harmvanrooij »

Het zal inderdaad niet vaak voorkomen dat je gaat koken in je R4, het zal meer een soort hebbeding worden.
Een boekje dat je meeneemt als je op vakantie gaat met de grote gezinsauto richting zuid-frankrijk. Lekker kamperen en als je dan 's avonds lekker met een wijntje terug denkt aan je r4 die in nederland staat, kun je het boekje pakken om foto's te kijken of al vast ideeën op doen voor het diner van de volgende dag.

Nog even over het motor koken, ik had inderdaad ook al bedacht om hieraan een hoofdstuk te wijden. Ik zal binnenkort eens proberen of het mogelijk is om met een r4 te motorkoken.

Het boekje zal gevuld moeten worden met foto's, dus als het zover is zou ik graag hulp krijgen van alle forumleden. Foto's van vakantie, speciale R4, zeldzame R4 enzo.

Ik hoop dat er meer belangstelling is voor het kookboek, het zal een leuke toevoeging worden voor de boekenkast.

Mvg Harm
Mummelvrouw

Bericht: # 126749Bericht Mummelvrouw »

harmvanrooij schreef:Een boekje dat je meeneemt als je op vakantie gaat met de grote gezinsauto richting zuid-frankrijk.
dan is het boekje niets voor mij.... heb geen grote gezinsauto en ga niet naar Zuid-Frankrijk,
jammer
Contacteer:

Bericht: # 126750Bericht jeffr4 »

Inderdaad, wellicht toepasbaar als je een R4 Camping uitvoering hebt, dan kun je
niet alleen motorkoken, maar ook grillen en hoef je niet aan je Viertje te denken, want die heb
je gewoon bij je.
Afbeelding

Video R4 Camping

@ Ilona, lees voor gezinsauto, bv gogomobil en voor Frankrijk ,zBs das Schwarzwald en voor wijn bv......
ein Mümmelmann.
Mummelvrouw

Bericht: # 126751Bericht Mummelvrouw »

behalve dat het "der" Schwarzwald is, of "den" hangt ervan af welke naamval je gebruikt,maar wat maakt het uit, :lol: we de wijn erin houden - is het een goed idee :P
Ik denk alleen dat we dan niet koken maar uit eten gaan, is daar een stuk goedkoper dan hier (baai)
Contacteer:

Bericht: # 126755Bericht jeffr4 »

Taalkundig wonder, die Ilona, maar ik bedoel het Zwarte Woud, gelegen in Duitsland, waar de duitsers zelf al eeuwen lang , DAS Schwarzwald tegen zeggen, of en dat kan ook, hebben die duitsers het zelf al eeuwen niet begrepen :D ..... kleinigheid....., maar daarom benoem ik het, je kunt er heel goed en billig uit eten.
En waar ligt jouw der of den ...dan??
Afbeelding

Maar... even terug on topic, we kunnen ook passende R4 gerechten verzinnen, zoals bv.
ipv Gevulde Kwartel...........gevulde Quatrelle
T-bone steak ...........TL-bone-steak

en wat dacht je van Aardappelsalade van Parisienne's ?
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 126758Bericht R4F6GTX Automaat »

Get a life.... een R4 vergelijken met culinaire capriolen tssss. Hoogstens gebak, daar een kostbaar onderdeel meestal geruild wordt voor een appeltaart... (uhh)

Nee, geen interesse in dat boek; stapel brandhout is al groot genoeg :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Mummelvrouw

Bericht: # 126759Bericht Mummelvrouw »

@jeffr4: zeker in China laten vertalen? :lol: :lol: (baai)

maar een R4 kookboekje voor het koken naast de R4 lijkt me wel grappig. Wij koken trouwens achter de 4, op het aanhangertje...
Contacteer:

Bericht: # 126760Bericht jeffr4 »

Aha :o , dat is nou echt interessant voor mij om uit te zoeken, want het is geen chinees!
Ik heb het zelfs van Mein Deutscher Blog http://deutscherblog1.blogspot.com/ Nov 2009, duitser kan het niet. Dus effe nagevraagd ....und Beiden richtig : Das Kreisgebiet ist ja Das Schwarzwald und nur der Gebirgte is der Schwarzwald...pffff.
Chinees? Ah kan ook ...niet mokken , lekker wokken
Mummelvrouw

Bericht: # 126763Bericht Mummelvrouw »

Synonyme für Schwarzwald
•Schwarzwald
© OpenThesaurus.de

Deklination des Substantivs Schwarzwald
Singular Plural
Nominativ der Schwarzwald - -
Genitiv des Schwarzwalds - -
Dativ dem Schwarzwald - -
Akkusativ den Schwarzwald - -
Genus: Maskulinum (männlich)

en op zo iets heb ik vroeger uren zitten zwoegen, en nooit is het "das Wald" wat voor kleur het ook heeft :wink:
Contacteer:

Bericht: # 126765Bericht jeffr4 »

Mummelvrouw schreef:en op zo iets heb ik vroeger uren zitten zwoegen, en nooit is het "das Wald" wat voor kleur het ook heeft :wink:
Zonde, zonde zonde.. dus van al die uren en te bedenken, dat ik dit in een paar minuten heb uitgezocht over
das Schwarzwald ( wenn Mann auch das Kreigebiet andeutet) en der Schwarzwald( wenn Mann der Gebirgte andeutet) ,,,,,

Schwarzwälder Schinken und die Schwartzwälder .. ja en .... Törte , ook lekker!
Willem de Zwijger

Bericht: # 126767Bericht Willem de Zwijger »

Trek je het nog een beetje Harm? Dit is nou wat je krijgt op dit Forum, je denkt: ik stel toch een normale vraag? Beginnen ze te ouwehoeren over der dem das, en je denkt bij jezelf: mit nach nebst samst bei nog an toe, ik wilde toch alleen maar een kookboek maken? Welkom bij de club. :D
En: doe eens een recept wat je in gedachten had, als een 'proeve' van bekwaamheid, kun je vast kijken of het aanslaat....
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 126775Bericht jeffr4 »

R4F6GTX Automaat schreef:Get a life.... een R4 vergelijken met culinaire capriolen tssss. Hoogstens gebak, daar een kostbaar onderdeel meestal geruild wordt voor een appeltaart... (uhh)

Nee, geen interesse in dat boek; stapel brandhout is al groot genoeg :roll:
Inderdaad Willem,ondanks dat ik ook meedenk met wat aangedragen humor en namen voor recepten :D ,
is mij bij voorbaat op het forum gewend, dat als je het e.e.a. aandraagt om duidelijkheid te geven
aan datgene wat Harm eigenlijk zegt, kan uitlopen in een andere discussie en je ziet aan de vele positieve reacties over deze topic, dat het ruimte geeft om over ander geneuzel te beginnen, wat (voor mij)wel leerzaam is.

En.... de zwartewoudtaart blijft lekker, dus wellicht toch een alternatief voor die appeltaart!
En...gezien de reacties.... ik zou die "proeve" van bekwaamheid ook maar achterwege laten,
verkeerde forum, of een goed ander recept voor..........appeltaart.
Willem de Zwijger

Bericht: # 126777Bericht Willem de Zwijger »

Je veux un cafe avec une tarte de pommes quatrelles s'il vout plait, avec beaucoup de creme fouettee... 8)
Plaats reactie