APK keuring uitstellen? Hoe??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
APK keuring uitstellen? Hoe??
Beste R4 vrienden,
Ik ben met een R4 bezig die deze zomer achter onze (oldtimer) camper mee op vakantie naar Frankrijk mag. Nu heb ik deze week een brief van het RDW gekregen waarin ik wordt opgeroepen de R4 APK te laten keuren vóór 11 maart a.s. Dat gaat dus nooit lukken. Er wordt in de brief gedreigd met boetes etc.
Wat moet/kan ik doen? Ik dacht zelf aan schorsen bij het RDW maar dat kost geld en ik dacht dat ik daarvan af was omdat de R4 van 1985 is.
Ik ben met een R4 bezig die deze zomer achter onze (oldtimer) camper mee op vakantie naar Frankrijk mag. Nu heb ik deze week een brief van het RDW gekregen waarin ik wordt opgeroepen de R4 APK te laten keuren vóór 11 maart a.s. Dat gaat dus nooit lukken. Er wordt in de brief gedreigd met boetes etc.
Wat moet/kan ik doen? Ik dacht zelf aan schorsen bij het RDW maar dat kost geld en ik dacht dat ik daarvan af was omdat de R4 van 1985 is.
-
- Contacteer:
Re: APK keuring uitstellen? Hoe??
schorsen houd je toch.
of je moet de auto voor de APK klaar krijgen, of je zult deze moeten schorsen. (correct me if I`m wrong)
anders heb je de (grote) kans dat je met een steekproef in he systeem de pineut bent...
of je moet de auto voor de APK klaar krijgen, of je zult deze moeten schorsen. (correct me if I`m wrong)
anders heb je de (grote) kans dat je met een steekproef in he systeem de pineut bent...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
en een boete is een stuk duurder dan schorsen 

-
Klopt. Schorsen moet om twee redenen: APK en verzekering, ook al is je auto van voor 1/1/87. Dat laatste is alleen van belang voor de wegenbelasting. Dat is de derde reden om te schorsen, als je auto van na 1/1/87 is.
Scorsen kost geld. Schrale troost: weer activeren is gratis...
Scorsen kost geld. Schrale troost: weer activeren is gratis...
Ik heb net op de RDW site gelezen dat het i.d.d. niet mogelijk is de APK uit te stellen zonder schorsen. De staat heeft dus toch weer een manier gevonden om zelfs van ongebruikte voertuigen inkomsten te verkrijgen... zucht
-
Schorsen, kost maar iets van 23 euro en je bent overal vanaf. Niet moeilijk.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
boete was 4 jaar geleden € 75....... en we moesten alsnog schorsen

-
Boete geen APK is nu 95 euro en niet verzekerd is 340 euro... en ze zijn er snel bij. Kameraad van mij heeft een oude vrachtwagen en de volgende dag dat de schorsing verliep ging hij na zijn werk naar de post om de schorsing te verlengen maar toch lag er al een bekeuring in de bus. ze zijn er tegenwoordig snel bij als er ergens wat te halen valt...
moet je nog wel bij vertellen dat als je de auto schorst en binnen drie maand weer op de weg hebt je alsnog die drie maanden wegenbelasting mag gaan betalen. toffe types die RDW
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
-
ja okee. Maar belastingvrije R4tjes doen daar toch niet aan mee. Auto's tot 15 jaar oud kost de schrorsing ook aanmerkelijk meer, iets van 150 euro geloof ik maar 15 jaar en ouder kost dat iets van 23 euro. Per jaar! Als je revisie of wat dan ook langer duurt moet je de schorsing verlengen, dat gaat niet automatisch en kost weer hetzelfde bedrag. Verleng je de schorsing niet, wordt hij automatisch weer aangemeld en issie verzekeringsplichtig. Ben je dat vergeten heb je de volgende dag een prent van 340 euri in de bus....
maar het bijna verlopen van de schorsing krijg je wel bericht van en verlengen kan je tegenwoordig ook gewoon online doen zonder daarvoor naar het postkantoor te gaan.
diede
Rode 4f4 als project,
Rode 4f4 als project,
Je hoeft helemaal niet meer naar het postkantoor voor de schorsing, zelfs de eerste keer dat je een voertuig wilt schorsen kun je het gewoon online doen bij het rdw.
Even inloggen met je digid,online betalen en een paar dagen later heb je het nieuwe kentekenbewijs in huis.
Even inloggen met je digid,online betalen en een paar dagen later heb je het nieuwe kentekenbewijs in huis.
-
En als je meer dan 5 auto's geschorst hebt zijn de daarop volgende gratis...