Pagina 1 van 1

Hoog verbruik

Geplaatst: ma feb 07, 2011 12:04 am
door Orangina
Na reparatie van onze R4 GTL 1100cc is onze auto meer brandstof gaan verbruiken dan voorheen het geval was. Ook heeft de auto minder vermogen. Een testrit van 200km snelweg (wel stevige wind van opzij) gaf een verbruik van 1 op 13. De maximale snelheid was tussen de 90 en 100km/h. We hebben het gevoel dat ook te langzaam is. Wat is vooraf gebeurd:
- koppakking vervangen
- alle vloeistoffen vervangen
- waterpomp vervangen
- v-snaar vervangen
- verdeelkap incl contactpuntjes vervangen
- bougies vervangen
- carberateur schoongemaakt en nieuwe pakking aangebracht
- vellemankit aangebracht

Na afstellen van verdeelhuis (weet niet of dit echt zo heet) met apparatuur, liep de motor slecht. Deze hebben
we op het gehoor bijgesteld waarna de motor mooi loopt.

Wellicht heeft iemand een tip.....

Re: Hoog verbruik

Geplaatst: ma feb 07, 2011 12:18 am
door roberto
Heb je de slang van de vacuum vervroeger aangesloten en de carterontluchter op de carburateur?

Re: Hoog verbruik

Geplaatst: ma feb 07, 2011 12:46 am
door lordje
Kleppen gesteld ? Condensator in orde?Groet Lordje

Re: Hoog verbruik

Geplaatst: ma feb 07, 2011 12:47 am
door roberto
lordje schreef:Kleppen gesteld ? Condensator in orde?Groet Lordje
Bij de vellemankit heb je de condensator niet meer nodig.

Re: Hoog verbruik

Geplaatst: ma feb 07, 2011 5:12 am
door ap
Zit de kop wel goed vast??

Re: Hoog verbruik

Geplaatst: ma feb 07, 2011 10:14 am
door R4F6GTX Automaat
Heb je de kop na max 1000 km nog na getrokken en daarna de kleppen weer gesteld?
Na afstellen van verdeelhuis (weet niet of dit echt zo heet) met apparatuur, liep de motor slecht. Deze hebben
we op het gehoor bijgesteld waarna de motor mooi loopt.
Dit klopt ook niet. Op gehoor staat de ontsteking te laat. De apparatuur is er niet voor niks. Stationair met vacuumslangetje eraf en afgedopt afstellen