Afstelling 32 DIR

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Afstelling 32 DIR

Bericht: # 124913Bericht Willem de Zwijger »

Misschien dat iemand het weet: ik zit te klooien met de afstelling van mijn 1400 motor, en daar zit een Weber 32DIR90 carburateur op. Na het vervangen van een kapot afzuigslangetje liep hij ineens waardeloos. Toen heb ik gespeeld met de stationair sproeier (B op de foto). Door verder en verder uitdraaien ging hij prachtig stationair lopen, maarrrr als ik dan gas gaf begon hij te hikken. Dus heb ik hem slagje voor slagje weer verder dicht gedraaid, maar helemaal goed krijg ik het niet.
Vervolgens draaide ik voor de grap eens aan schroefje A, en tot mijn verrassing is dat een heel gevoelig knopje, ietsiepietsie draaien geeft meteen een andere loop. Weet iemand toevallig waar die knop voor dient? Ik heb wel een exploded view van die carb, maar daar staat niet op waar deze voor dient.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: Afstelling 32 DIR

Bericht: # 124915Bericht Marcel77 »

Is A niet de stationair sproeier
en B de Co-stelschroef?
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Afstelling 32 DIR

Bericht: # 124916Bericht jeffr4 »

Stuur je een pdf- je. Is wel in het frans.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Afstelling 32 DIR

Bericht: # 124933Bericht RVIER »

A=luchtschroef stationair toerental
B=benzine hoeveelheid stationair toerental

A en B vormen tesamen een stationaire carburateur
Die moet je instellen nadat je de positieve gasklepopening goed hebt gezet


vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Afstelling 32 DIR

Bericht: # 124934Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb inmiddels een prachtige manual van Jeffrey gehad, zij het in het frans, maar wel met fraaie plaatjes.
Mijn voorlopige conclusie: A is niet bedoeld als stelschroef (anders had er wel een veertje achter gezeten zoals bij de normale stelschroefjes). Hij moet denk ik gewoon zover mogelijk worden aangedraaid.
Dat heb ik net in de praktijk gebracht en ik ben helemaal van de hik af!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Afstelling 32 DIR

Bericht: # 125073Bericht Willem de Zwijger »

Na van de hik verlost te zijn liep hij vervolgens niet meer mooi rond bij hogere toerentallen :evil: :evil: :evil: .
Tot ik mij bedacht dat er in het afzuigslangetje (waar mijn gedoe mee begon) wel eens een restrictie kon hebben gezeten. Ik vond het slangetje terug helemaal onder in de prullebak, sneed hem open en jawel, daar zat de restrictie die ik er zelf 5 jaar geleden in had gestopt...
Nu deze terug geplaatst is loopt hij en mooi stationair, en trekt soepel op, en loopt mooi rond bij hogere toerentallen. Ongelofelijk ingewikkeld zo'n carb als je ziet wat hij allemaal moet kunnen....
Plaats reactie