swingarmbevestiging lassen of vervangen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zomer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 5:50 pm
Locatie: Zwolle

swingarmbevestiging lassen of vervangen?

Bericht: # 123610Bericht zomer »

Mijn trouwe R4 GTL moet voor 14 januari naar de keuring. Hiervoor moet er gelast worden aan de achterasophanging, tenminste dat denk ik. of kan ik eennieuwe swingarm erop zetten?

zie voor grotere plaatjes: http://picasaweb.google.com/jurrenzomer ... 4Achteras#

Is een swingarm makkelijk te bevestiging? Of moet hier ook voor gelast worden? En hang je de achteras er zo in?


Wie weet een goede (goedkope) lasser in de buurt van Zwolle wanneer ik toch moet lassen?
Afbeelding
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door zomer op vr jan 07, 2011 5:04 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123620Bericht RichardM »

Hallo Zomer,

Wat is precies de bedoeling, alleen een APK of moet er een grote beurt worden uitgevoerd en reparaties worden verricht?

Ik woon op 20 minuutjes van Zwolle en keur geen APK maar kan wel reparaties verrichten of een beurtje uitvoeren... Ik hoor het wel!

Groeten,

Richard
Gebruikersavatar
zomer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 5:50 pm
Locatie: Zwolle

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123687Bericht zomer »

Achter ophanging is bijna door. Verder zat er corrosie op achter remlijding. En er zitten wat remmen vast, maar dat kan ook door de kou komen. Dan moet ik voor de overige roest een soepel keuringsstation zoeken. Kan je hier iets mee?
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123689Bericht GijSsie »

Ik zou er gewoon voor zorgen dat je 4 veilig is. De APK(-meester) streeft dat ook na..
Savane 1993 =D
RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123694Bericht RichardM »

Hallo Zomer,

Ik heb je een priveberichtje gestuurd, misschien heb je daar wat aan.

Groeten,

Richard
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123696Bericht roberto »

GijSsie schreef:Ik zou er gewoon voor zorgen dat je 4 veilig is. De APK(-meester) streeft dat ook na..
Waarschijnlijk niet alle APK meeesters, deze is 10-05 gekeurd zo onveilig kan een auto niet worden na een paar maanden !! vervelend als je niet veel verstand van een auto hebt dan zo een auto koopt en af gaat op een APK keuring.

http://renault4.weebly.com/renault4-latif.html
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123715Bericht GijSsie »

Afgaan op een APK is niet slim, maar dit slaat echt alles. Als je 10 mei 2010 bedoeld, zou ik het melden bij de RDW, hier heeft een keurmeester echt zitten/liggen slapen.
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123718Bericht roberto »

Hier nog een paar voorbeelden.

Deze was, toen Berend bij mij kwam door een bedrijf gerestaureerd en APK gekeurd.
http://renault4.weebly.com/achterbalk-slecht.html

Dit is een erg geval de mevrouw zat met haar kinderen in de auto toen 2 weken na de APK keuring bij een Renault garage de ANWB meneer haar staande hield omdat het achter wiel er bijna onderuit ging.

http://renault4.weebly.com/4-gtl-pieter-jan.html

Zo zie je Gijs als je een auto koopt kun je beter iemand meenemen die wat weet van de vier dat scheelt een hoop verdriet, of kijk even op deze site het is misschien een handvat.

http://renault4.weebly.com/belangrijk-bij-aankoop.html

Maar niet getreurd allen zijn inmiddels weer erg tevreden! dus er is nog hoop in het nieuwe jaar!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Sleutelhulp omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123720Bericht jeffr4 »

roberto schreef:vervelend als je niet veel verstand van een auto hebt dan zo een auto koopt en af gaat op een APK keuring.
Zelfs al denk je verstand te hebben van een auto en je denkt de nodige ervaring te hebben opgedaan,net zoals ik.
dan nog is het goed om de specifieke punten van een R4 te weten en dit bij de aanschaf in je beslissing mee te nemen en is een site met "belangrijk-bij-aankoop" veel waard

Ik had mijn R4 tje met het bovenstaande gekocht en ben na 4 maanden ,alsnog naar Roberto gegaan voor een specifieke R4 inspectie aan de onderkant en expertbeoordeling. Gelukkig mankeerde er niets als een wat opkomende roestvorming aan een van de achterbalken en....weer heel veel geleerd over de R4 en veel tips enz ontvangen !!!
Gebruikersavatar
zomer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 5:50 pm
Locatie: Zwolle

Re: Gezocht: Lasser omgeving Zwolle (Overijssel)

Bericht: # 123858Bericht zomer »

Mijn trouwe R4 GTL moet voor 14 januari naar de keuring. Hiervoor moet er gelast worden aan de achterasophanging, tenminste dat denk ik. of kan ik eennieuwe swingarm erop zetten?

zie voor grotere plaatjes: http://picasaweb.google.com/jurrenzomer ... 4Achteras#

Is een swingarm makkelijk te bevestiging? Of moet hier ook voor gelast worden? En hang je de achteras er zo in?


Wie weet een goede (goedkope) lasser in de buurt van Zwolle wanneer ik toch moet lassen?
Afbeelding
Alvast bedankt.
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
Gebruikersavatar
zomer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 5:50 pm
Locatie: Zwolle

Re: swingarmbevestiging lassen of vervangen?

Bericht: # 124491Bericht zomer »

Is gelukt. Met wat laswerk door de APK , heerlijk. Nu alleen zelf nog de binnenschermen vervangen
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
Plaats reactie