Koppakking GTL 1100cc

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orangina
Berichten: 12
Lid geworden op: zo sep 26, 2010 10:54 am

Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123405Bericht Orangina »

Beste mensen,

Afgelopen vrijdag heeft ons Renaultje de verkeerschaos in Nederland niet overleeft.
De koppaking is doorgebrand.

Op 12 februari a.s. willen wij gaan deelnemen aan de goede doelen challenge amsterdam-dakar.
We hopen dat iemand ons kan helpen met dit euvel. De auto staat momenteel in Boxtel
Noord Brabant.

Alle adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt,
Dirk
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123408Bericht R4F6GTX Automaat »

Hoe brand je een koppakking door? Heb je 'm in de kachel gelegd?

Als je met een ralley mee wil gaan doen lijkt het je dan niet verstandig om wat over de techniek te gaan leren?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Orangina
Berichten: 12
Lid geworden op: zo sep 26, 2010 10:54 am

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123414Bericht Orangina »

Hier had eigenlijk moeten staan "lekke koppakking". Doorbranden heb ik geschreven omdat de motor heet werd en de cabine blauw werd. Bedankt voor de scherpe opmerking, weer wat geleerd !

Afgelopen augustus had ik nog nooit in een R4 gereden en een maand later van twee auto's één gemaakt.
We hebben een GTL motor ingebouwd in een TL uitvoering. Dit is prima verlopen en we hebben een hoop geleerd. Blijkbaar zorgt de challenge er vanzelf voor dat je je goed moet voorbereiden en weet ik over een maand wat er komt kijken bij het vervangen van de koppakking. Want we gaan starten en hem uitrijden !!

De koppakking hebben we inmiddels gevonden, waar ligt Duckstad zodat we van een specialist kunnen leren hoe deze te vervangen ? :-)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123417Bericht Mark4GTL »

naast gansdorp :lol:

kijk eens of je aan een haynes, kluwer of vraagbaak kunt komen.
deze zijn zeer handig om ff snel iets op te zoeken hoe je het vervangen moet
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123466Bericht roberto »

Wat erg belangrijk is dat je eerst de kop verschuift als de bouten er uit zijn dan er af halen anders heb je kans dat je de bussen omhoog trekt en de pakking daar onder beschadigd die zijn vliesdun en dat geeft lekkage die je niet eenvoudig oplost.
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123468Bericht Sake »

niet alle bouten eruit halen, maar 1 laten zitten, ( wel los draaien) vervolgens tik je met een houten hamer tegen een hoek van de kop, hierdoor gaat je kop draaien op de bout die er nog inzit, als de kop gedraait is kun je de laatste bout eruit halen.
En wat nog veel belangrijker is, er voor zorgen dat je cilinders niet bewegen als je kop eraf is.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123470Bericht roberto »

Zéér belangrijk als de kop er af is blijf van de krukas af de zuigers moeten op de zelfde plaats blijven staan!! als je er aandraait dan gaat de cilnderbus omhoog en de voetpakking is defekt!
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123482Bericht Rutger-peer »

Sake schreef:niet alle bouten eruit halen, maar 1 laten zitten, ( wel los draaien) vervolgens tik je met een houten hamer tegen een hoek van de kop, hierdoor gaat je kop draaien op de bout die er nog inzit, als de kop gedraait is kun je de laatste bout eruit halen.
En wat nog veel belangrijker is, er voor zorgen dat je cilinders niet bewegen als je kop eraf is.
Ik meende dat er een centreerbusje in het blok zit waar de kop om centreert, niet?
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123494Bericht Mark4GTL »

correct.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123497Bericht Rutger-peer »

In dat geval beter geen bout laten zitten lijkt me dus, dan wordt het een beetje een raar geram met die hamer ;). Of zie ik iets over het hoofd?
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123503Bericht Sake »

Laat nou maar gewoon de bout zitten, waar de pasbus ook zit, dan komt het wel goed.
busje zit namelijk om de middelstebout.
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Koppakking GTL 1100cc

Bericht: # 123504Bericht Rutger-peer »

Dat verheldert alles!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie