Startmotor stuk.. en inmiddels met succes vervangen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Startmotor stuk.. en inmiddels met succes vervangen
Vanmorgen bij het starten van de r4 kwam ik er achter dat de auto niets doet, controlelampje gaat branden maar bij het draien van de sleutel gebeurt niets, startmotor maakt geen enkel geluid. Heel vreemd want gisterenavond deed de auto het prima. Wel heb ik gisteren de motorkap open gemaakt en in het donker aan de carburateur gezeten.
Ik heb hier op het forum gelezen dat het aan de aansluiting tussen accu en satartmotor kan liggen of aan het relai van de startmotor die stuk kan zijn.
Weet iemand waar het relaitje zit en kan ik die bij een automateriaalzaak halen?
Oh ja, omdat de auto mij heeft laten zitten moest ik op de motor naar mijn werk en dat was door de gladheid, kou en het drukke verkeer geen pretje . ik hoop dus dat ik het probleem dit weekend kan oplossen want volgende week gaat het weer vriezen.
Alvast bedankt
Ik heb hier op het forum gelezen dat het aan de aansluiting tussen accu en satartmotor kan liggen of aan het relai van de startmotor die stuk kan zijn.
Weet iemand waar het relaitje zit en kan ik die bij een automateriaalzaak halen?
Oh ja, omdat de auto mij heeft laten zitten moest ik op de motor naar mijn werk en dat was door de gladheid, kou en het drukke verkeer geen pretje . ik hoop dus dat ik het probleem dit weekend kan oplossen want volgende week gaat het weer vriezen.
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Sousse op wo dec 15, 2010 7:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Yep, ik heb een nieuwe uitdaging
Meet voor de zekerheid eerst je accu eens door, een lampje laten branden op het dashbord kan, maar om te starten is vermogen nodig.
Of leg hem eens een nacht op de lader.
Succes, Rudi
Of leg hem eens een nacht op de lader.
Succes, Rudi
-
- Contacteer:
massa motorblok naar accu niet goed.
extra massakabel van startmotor (bout bevestiging aan de bak) naar accu doet de truuk.
extra massakabel van startmotor (bout bevestiging aan de bak) naar accu doet de truuk.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Oldtimeridioot...
-
...en als dat niet werkt kan de startmotor of het relais stuk zijn, in beide gevallen moet de startmotor eruit. Het relais zit daarop.
Waarschijnlijk is door de vrieskou gewoon je accu leeg.....
Er loopt een draadje vanaf de kabelboom naar het relais aan de startmotor met een rond stekkertje. Misschien is die losgeraakt zo in het donker?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Ik heb de bovenstaande tips geprobeerd maar het heeft hellaas niet geholpen, ik heb daarna de auto aangeduuwt en langs een revisie bedrijf van startmotoren geweest en die hebben geconstateerd dat de startmotor stuk is.
Nu moet ik de startmotor er uithalen en maandag bij het revisie bedrijf langsbrengen.
Is het demonteren van de startmotor makkelijk te doen? ik zag dat deze helemaal onder het spruitstuk verborgen is.
Ik heb trouwens een r4 TL savanne
Nu moet ik de startmotor er uithalen en maandag bij het revisie bedrijf langsbrengen.
Is het demonteren van de startmotor makkelijk te doen? ik zag dat deze helemaal onder het spruitstuk verborgen is.
Ik heb trouwens een r4 TL savanne
Het 'vernieuwde' forum heeft er alleen 6 stappen van gemaakt. Ik zal eens kijken of ik de rest kan vinden 

Startmotor heb ik al uit, wel bijna 2 uur ermee bezig geweest. Morgen maar langs het club magazijn voor een nieuwe of twedehandse startmotor.
Kan ik bij het clubmagazijn gewoon langs of moet ik een afspraak maken? ik ben een nieuwe lid en ben nooit daar geweest.
Ik ga er vanuit dat een start motor in het magazijn voorradig is.
Mensen bedankt voor de tips en hopelijk kan ik maandag gewoon met mijn 4tje naar mijn werk.
Kan ik bij het clubmagazijn gewoon langs of moet ik een afspraak maken? ik ben een nieuwe lid en ben nooit daar geweest.
Ik ga er vanuit dat een start motor in het magazijn voorradig is.
Mensen bedankt voor de tips en hopelijk kan ik maandag gewoon met mijn 4tje naar mijn werk.
-
- Contacteer:
magazijn is open.
de oude meenemen en dan wordt je daar wel geholpen.
startmotoren zijn aanwezig in het magazijn.
de oude meenemen en dan wordt je daar wel geholpen.
startmotoren zijn aanwezig in het magazijn.
Automobielen:
Oldtimeridioot...
Oldtimeridioot...
Vandaag bij het clubmagazijn een geriviseerde startmotor opgehaald. Een langere model dan de originele van mijn R4. Ik moest wel 2 extra moertjes gebruiken omdat de gaten van het langere model geen draad hebben, verder moest ik de aansluiting naar het contactslot knippen omdat de stekkers niet op ekaar passen.
Ik had trouwens voor het opkrikken van de koppelinghendel een stukje hout opmaat gezaagd voor op de krik en dat ging super, zonder opkrikken was ik een half uur aan het pielen zonder succes.
Ondanks dat ik twee dagen bezig ben geweest met het werken aan de auto en het ophalen van onderdelen heb ik toch een hoop voldoening gehouden aan deze klus en kan ik morgen gewoon op mijn 4tje naar mij werk.
Mensen bedankt voor jullie hulp.
De service en de behulpzaamheid in het clubmagazijn is trouwens super, jammer dat ik totaal 240 km moet rijden om daar op bezoek te gaan.
Ik had trouwens voor het opkrikken van de koppelinghendel een stukje hout opmaat gezaagd voor op de krik en dat ging super, zonder opkrikken was ik een half uur aan het pielen zonder succes.
Ondanks dat ik twee dagen bezig ben geweest met het werken aan de auto en het ophalen van onderdelen heb ik toch een hoop voldoening gehouden aan deze klus en kan ik morgen gewoon op mijn 4tje naar mij werk.
Mensen bedankt voor jullie hulp.
De service en de behulpzaamheid in het clubmagazijn is trouwens super, jammer dat ik totaal 240 km moet rijden om daar op bezoek te gaan.
-
- Contacteer:
goed dat het gelukt is. Nu weer veel plezier met je r4
magazijn ligt vrij centraal, desondanks blijft de reisafstand soms groot.
er zijn mensen voor het magazijn die als ze dienst hebben uit friesland komen rijden.
magazijn ligt vrij centraal, desondanks blijft de reisafstand soms groot.
er zijn mensen voor het magazijn die als ze dienst hebben uit friesland komen rijden.
Automobielen:
Oldtimeridioot...
Oldtimeridioot...
Re: Startmotor stuk.. en inmiddels vervangen met succes
Wat heb je met de oude startmotor gedaan?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Startmotor stuk.. en inmiddels vervangen met succes
Hallo kapote startmotor weggooien en een nieuwe kopen,nieuwe is goedkoper dan laaten reviseren, de weg naar het magazijn is niet altijd de goedkoopste weg . gr/Herman.