hemel
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
hemel
Hallo wie weet hoe ik de hemel van een f6 het beste kan bekleden ,alle reactie,s welkom. GR/Herman. Ik bedoelde tevragen met wat kan ik hethet beste bekleden(hout,stof vloerbedeking exc) sorrij voor het verkeerd testellen van de vraag .bvd Herman.Om misvrstanden tr voorkomen ,ik bedoel het achterse gedeelye van mijn F6.
Laatst gewijzigd door herman.r4 op wo dec 08, 2010 11:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: hemel
Hallo Herman
Ik heb er gewoon tapijtlijm en een stuukmes, niet al te breed, voor genomen, gaat prima.
Dat was een F6 hemeltje.
Het was een klein klusje, en het resultaat was stukken frisser.
Succes!
Ik heb er gewoon tapijtlijm en een stuukmes, niet al te breed, voor genomen, gaat prima.
Dat was een F6 hemeltje.
Het was een klein klusje, en het resultaat was stukken frisser.
Succes!

Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper

Je oppert iets waar ik zelf nog niet aan had gedacht.herman.r4 schreef:Hallo wie weet hoe ik de hemel van een f6 het beste kan bekleden ,alle reactie,s welkom. GR/Herman. Ik bedoelde te vragen met wat kan ik het het beste bekleden(hout,stof vloerbedeking exc) sorrij voor het verkeerd stellen van de vraag .bvd Herman.
Ik zou iets gebruiken dat vochtbestendig is, een vinyl tafelkleed en dat met tapijtlijm op de originele hemel vast zetten, hiermee kun je al leuk varieëren.
Beter is jezelf eerst eens te verdiepen wat je wil, hoe je het wil en dan eens binnen lopen bij een tapijt handel of decorette/blokker/marskramer.
Je zou de hemel ook kunnen voorzien van een nieuwe topcoating in jouw kleur.
Succes, Rudi
De boel goed warm stoken of zakjes met silica onder je hemel aanbrengen.
Je kunt er ook voor kiezen om een slangetje aan te brengen komende vanaf je verwarming en deze via de raamstijl achter je hemel laten uitkomen, hierdoor heb je een continu doorstroom van lucht, waardoor de condens zal verdwijnen.
Je kunt er ook voor kiezen om een slangetje aan te brengen komende vanaf je verwarming en deze via de raamstijl achter je hemel laten uitkomen, hierdoor heb je een continu doorstroom van lucht, waardoor de condens zal verdwijnen.
Tegen kondensvocht zijn een aantal dingen die je kunt doen.
Zelf heb ik het dak van de f6 geisoleerd.
Eerst het plafond twee keer in de owatrol, toen afgeplakt met plakplastic. Variant hierop:
vet ( Mike Sanders natuurlijk) met plasticfolie afgedekt.
Lijkt me wel dat je niet te veel moet gebruiken, anders kun je je voorstellen wat er kan gebeuren op een hete zomerdag. Die tip heb ik van een echte klusser, maar gezien de laatste opmerking zou ik er meer van willen weten, voor ik dat zou doen. Voor je het weet zit je als een gebraden kippetje waar de jus vannaf druipt in je vier, op die mooie zomerdag.
Wanneer er ventilatie is, hoeft condens geen probleem te zijn.
Met pur moet je oppassen: schijnt juist vocht aan te trekken!
Succes
Zelf heb ik het dak van de f6 geisoleerd.
Eerst het plafond twee keer in de owatrol, toen afgeplakt met plakplastic. Variant hierop:
vet ( Mike Sanders natuurlijk) met plasticfolie afgedekt.
Lijkt me wel dat je niet te veel moet gebruiken, anders kun je je voorstellen wat er kan gebeuren op een hete zomerdag. Die tip heb ik van een echte klusser, maar gezien de laatste opmerking zou ik er meer van willen weten, voor ik dat zou doen. Voor je het weet zit je als een gebraden kippetje waar de jus vannaf druipt in je vier, op die mooie zomerdag.
Wanneer er ventilatie is, hoeft condens geen probleem te zijn.
Met pur moet je oppassen: schijnt juist vocht aan te trekken!
Succes

okee, het achterste gedeelte van de f6...
ik heb er een dunne plaat trespa of ki kern voor genomen (2mm).
Bouwmaat gebruikt ze als afdekplaat voor de dikkere dure platen ki kern die ze verkopen.
Als ze ze hebben, krijg je er voor een paar euro een mee.
Zorg wel dat je de 130cm brede versie hebt, 120 is te smal, 130 precies goed!
Vervolgens bij de gamma plastic profielstrippen gehaald, en die boven de lange ramen achterin ( Combi) geschoeflijmt.
Overdwars uitmeten van onderkant gleuf profielstrip door de hoeken en onder het plafond langs naar de andere onderkant van je gleuf in de tweede profielstrip, plaat op die breedte zagen ( cirkelzaag met geleider),
Om het gedeelte van je plaat dat vooraan, direct boven/ achter je achterhoofd tegen de voorrand van het plafond van de bak komt, mooi op maat te krijgen, kun je het beste een mal maken van karton of dun en knipbaar plastic (liefst transparant, makkelijk met op maat maken, je ziet beter wat je doet), die je vervolgens overtekent op je plaat.
Dit natuurlijk om te zorgen dat je plaat mooi gaat aansluiten.
Je plaat hier zagen met een decoupeerzaag met zo fijn mogelijke tanden, in verband met splinteren.
Best eerst even testzagen op een reststukje om te kijken hoe dat gaat.
Aan de zijkanten boven je plastic profielstippen, kom je wat opstakels tegen, door de balken die het dak verstevigen.
Ik heb die eerst verwijderd en goed in de owatrol gezet (eerst licht opschuren).
In de epoxy lijkt me ook een optie.
Pas wel op met twee component lakken zoals epoxy over enkele component lakken heen!
Voordeel van het verwijderen is ook dat je eronder kunt owatrollen en plakplastic plakken tegen condensvocht.
De obstakels, boutkoppen en randjes van de verstevigingsbalken voor het dak van de achterbak, heb ik uitgemeten, afgetekend op de plaat en uitgeboord (gatenboor, speedboor).
Rustig aan in verband met splinteren!
Plaat bekleden met tapijtlijm en stucmes, als het mooi strak opgedroogd is aan een kant in je profielstrip buigen, een stuk plastic regenpijp of iets met grote(re) diameter in het midden in de lengte direct onder het dak boven je plaat, zodat bij het erin buigen je regenpijp of wat je ook gebruikt zorgt voor een w vorm, die door zijn harmonica effect je plaat in de breedte dusdanig verkort, dat je hem in het gootje van je tweede plastic profielstrip kunt plaatsen.
Je heb hier meerdere handen en veel kracht voor nodig.
Ik heb het alleen gedaan, met behulp van twee kruislings geplaatste krikstempels ( uit de bouw, van die dingen om gipsplaten tegen je plafond te drukken), en twee balkjes, om de plaat in de ronde hoeken links er rechts van je plafond te persen.
Dat was een enorm gepruts, met z'n tweeen lijkt me veel handiger.
Als de plaat mooi in de profielgoten ligt, aanschuiven naar voren, stuk regenpijp verwijderen, en verder aandrukken.
Genoemde krikstempels zijn handig hiervoor (en ook te huur, bij bo rent o.a.)
Dan lekker vastschroeven op de verstevigingsbalkjes van het dak.
De ronde achterhoeken van het plafond vragen om een intelligente oplossing ter bekleding, ik heb er wel over nagedacht, maar nog geen eureka gedachte tot nu toe, sta open voor tips.
Rest nog de vraag of je tussen bekledinsgsplaat en plafond isolatie wilt of niet.
Het voordeel van isolatie moge duidelijk zijn, het nadeel is dat het niet bevorderlijk is voor de ventilatie, die nodig is om condensvocht te laten verdampen.
Anderszijds is het weglaten ervan niet voldoende volgens mij, er moet een in en uitstromen van lucht tussen plaat en plafond zijn.
foto's komen zo
ik heb er een dunne plaat trespa of ki kern voor genomen (2mm).
Bouwmaat gebruikt ze als afdekplaat voor de dikkere dure platen ki kern die ze verkopen.
Als ze ze hebben, krijg je er voor een paar euro een mee.
Zorg wel dat je de 130cm brede versie hebt, 120 is te smal, 130 precies goed!
Vervolgens bij de gamma plastic profielstrippen gehaald, en die boven de lange ramen achterin ( Combi) geschoeflijmt.
Overdwars uitmeten van onderkant gleuf profielstrip door de hoeken en onder het plafond langs naar de andere onderkant van je gleuf in de tweede profielstrip, plaat op die breedte zagen ( cirkelzaag met geleider),
Om het gedeelte van je plaat dat vooraan, direct boven/ achter je achterhoofd tegen de voorrand van het plafond van de bak komt, mooi op maat te krijgen, kun je het beste een mal maken van karton of dun en knipbaar plastic (liefst transparant, makkelijk met op maat maken, je ziet beter wat je doet), die je vervolgens overtekent op je plaat.
Dit natuurlijk om te zorgen dat je plaat mooi gaat aansluiten.
Je plaat hier zagen met een decoupeerzaag met zo fijn mogelijke tanden, in verband met splinteren.
Best eerst even testzagen op een reststukje om te kijken hoe dat gaat.
Aan de zijkanten boven je plastic profielstippen, kom je wat opstakels tegen, door de balken die het dak verstevigen.
Ik heb die eerst verwijderd en goed in de owatrol gezet (eerst licht opschuren).
In de epoxy lijkt me ook een optie.
Pas wel op met twee component lakken zoals epoxy over enkele component lakken heen!
Voordeel van het verwijderen is ook dat je eronder kunt owatrollen en plakplastic plakken tegen condensvocht.
De obstakels, boutkoppen en randjes van de verstevigingsbalken voor het dak van de achterbak, heb ik uitgemeten, afgetekend op de plaat en uitgeboord (gatenboor, speedboor).
Rustig aan in verband met splinteren!
Plaat bekleden met tapijtlijm en stucmes, als het mooi strak opgedroogd is aan een kant in je profielstrip buigen, een stuk plastic regenpijp of iets met grote(re) diameter in het midden in de lengte direct onder het dak boven je plaat, zodat bij het erin buigen je regenpijp of wat je ook gebruikt zorgt voor een w vorm, die door zijn harmonica effect je plaat in de breedte dusdanig verkort, dat je hem in het gootje van je tweede plastic profielstrip kunt plaatsen.
Je heb hier meerdere handen en veel kracht voor nodig.
Ik heb het alleen gedaan, met behulp van twee kruislings geplaatste krikstempels ( uit de bouw, van die dingen om gipsplaten tegen je plafond te drukken), en twee balkjes, om de plaat in de ronde hoeken links er rechts van je plafond te persen.
Dat was een enorm gepruts, met z'n tweeen lijkt me veel handiger.
Als de plaat mooi in de profielgoten ligt, aanschuiven naar voren, stuk regenpijp verwijderen, en verder aandrukken.
Genoemde krikstempels zijn handig hiervoor (en ook te huur, bij bo rent o.a.)
Dan lekker vastschroeven op de verstevigingsbalkjes van het dak.
De ronde achterhoeken van het plafond vragen om een intelligente oplossing ter bekleding, ik heb er wel over nagedacht, maar nog geen eureka gedachte tot nu toe, sta open voor tips.
Rest nog de vraag of je tussen bekledinsgsplaat en plafond isolatie wilt of niet.
Het voordeel van isolatie moge duidelijk zijn, het nadeel is dat het niet bevorderlijk is voor de ventilatie, die nodig is om condensvocht te laten verdampen.
Anderszijds is het weglaten ervan niet voldoende volgens mij, er moet een in en uitstromen van lucht tussen plaat en plafond zijn.
foto's komen zo

Laatst gewijzigd door zwergje op di apr 26, 2011 5:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.

-

'tis wel heel bijzonder,

-
Bij Conrad verkopen ze een zwart schuimrubber van zoiets als een centimeter dik met een voorgeplakte kant, daarmee kun je vrij snel het dak bekleden. Zie conrad.nl, bestelnummer 841129 - 89
of misschien werkt deze link:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1" onclick="window.open(this.href);return false;
of misschien werkt deze link:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Contacteer:
beetje googlen herman...
psychedelisch
•de werking van het bewustzijn verruimend. '
aka "high" worden van je hemeltje.... (hemels worden van je hemeltje
)
psychedelisch
•de werking van het bewustzijn verruimend. '
aka "high" worden van je hemeltje.... (hemels worden van je hemeltje

Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl

Mijn hemel zeg, wat wordt dat hemeltje toch opgehemeld.
Ik voel me niet echt in de 7e hemel met zo'n hemel