Ga binnenkort naar frankrijk om een zeer vroege R5 van 1972 op te halen.
Die Renault 5 is van maart 1972.
aangezien er de R4 versnellingspook in zit is mijn vraag in hoeverre is er R4 techniek in deze vroege R5 gebruikt.
wie kan mij even voort helpen.
Heb ook een zeer roege r16 en daar is ook heel veel dingen gebruikt wat maar 3 maanden is gemonteerd , dus kan beter nu alvast zoeken voor info.
misschien hebben sommige deze al wel zien staan op marktplaats
of er meer werk aan zit weet ik niet.
heb al andere velgen verlichting en rubberwerk.
ja remmerij e.d. zou kunnen, maar ja dat merk je pas als je ermee bezig bent.
motor staat loos maar loopt niet.
zal kwestie moeten zijn van andere bougies en kabels en dan accu eraan en proberen.
Het schijnt mij toe een waar kadaver te zijn. Maar wel met een leuk logo op de motorkap. Techniek is grotendeels 4. Klopt er iets niet aan deze velgen? Ik weet dat de L-letjes gewoon R4 velgen en doppen hadden, maar TL-len in ieder geval deze doppen.
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl
Leuk dat een poging tot redding wordt ondernomen, voor deze "dans son jus", zal heel wat werk uit komen. Ongeveer een jaar geleden zag ik er nog een op het stationsplein in Cuijk. Ook een 72'er, origineel NL-kenteken, ongerestaureerde topconditie.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Ik weet voor de liefhebber ook wel een gedeeltelijk gerestaureerde Franse te koop (las en spuitwerk gedaan, motorblok en remmen moeten nog worden aangesloten voor zover ik weet). Denk dat dat qua prijs een bijzonder interessant alternatief is.
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl