mijn r4 doet het niet!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Als ik m'n auto start, loopt de motor, maar op het moment dat ik de contact sleutel loslaat en het contact slot op contact springt, stopt de motor direct met lopen. Op dat moment staat er dan nog wel stroom op de bobine, verlichting etc. Rarara weet weet wat er aan de hand is???
Ik heb overigens de auto rijdend weggezet.
Ik heb overigens de auto rijdend weggezet.
Zoals ik al schreef; de motor loopt! maar op het moment dat ik de contactsleutel loslaat kapt ie er direct mee.
Ofte wel op het moment dat de motor aanslaat en loopt en de startmotor van de starter krans afgaat stopt ie er mee. hou ik het contactsleuteltje toch op de stand "starten" dan gaat de motor de sartmotor aandrijven, wat niet de bedoeling is.
Ofte wel op het moment dat de motor aanslaat en loopt en de startmotor van de starter krans afgaat stopt ie er mee. hou ik het contactsleuteltje toch op de stand "starten" dan gaat de motor de sartmotor aandrijven, wat niet de bedoeling is.
- cyclofrene
Goof, wat is dat nou weer voor gezwam???
als je niks weet van elektriciteit, praat er dan niet over alsjeblieft.
als er geen kleine stroom kan lopen, dan kan er ZEKER geen grote stroom lopen in dit geval. kortom.....
gewoon 3 vragen:
-heb je benzine?
-heb je een vonk? (niet spanning op de bobine maar een echte vonk uit de bougie)
-en heb je genoeg lucht?
als je niks weet van elektriciteit, praat er dan niet over alsjeblieft.
als er geen kleine stroom kan lopen, dan kan er ZEKER geen grote stroom lopen in dit geval. kortom.....
gewoon 3 vragen:
-heb je benzine?
-heb je een vonk? (niet spanning op de bobine maar een echte vonk uit de bougie)
-en heb je genoeg lucht?
Als je het eerste bericht leest, weet je het antwoord al...Op 2003-01-09 13:20, schreef eik:
Ik vermoed, gezien je verhaal) dat je contactslot kapot is.
Zet de auto op contact en meet of je stroom op de bobine hebt.(op de aansluiting naar contactslot toe.)
Geen stroom = contactslot kapot.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
- cyclofrene
Ook jij hebt niet goed gelezen cyclo. De goede man vroeg of er nog stroom op de bobine stond. Als antwoord heb ik gegeven dat ie maar eens naar het eerste bericht moest kijken, want daar staat dat er nog wel stroom op de bobine staat. Ik verwees dus helemaal niet naar mijn eigen antwoord.
-------------------------------------------
-------
-------