Pagina 1 van 1

Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 01, 2010 6:09 pm
door Thijsio
Hallo allemaal,
Ik ben mijn nieuwe f4 aan het ophalen in Frankrijk, maar bij vollast gaat de motor een beetje schokken of trillen. Het is een f4 uit '74, motornummer: R2109
Ik heb de verdeler al geprobeerd af te stellen en hij draait stationair mooi. Als ik hem vroeger of later zet, blijft hetzelfde euvel, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Alle bougies zien er netjes uit en de puntjes zijn vervangen.
Hebben jullie een idee waar ik verder kan zoeken?
Bij voorbaat dank en een zonnige groet uit Frankrijk,
Thijs

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 01, 2010 6:23 pm
door ap
ingesleten contactpunten, ingebrande bougies, te ruime klepspeling, te weinig brandstof.

Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen.

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 01, 2010 6:43 pm
door schoapke
ruikt de uitlaat naar benzine? dan kan het toch aan de vonk liggen. condensator versleten?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 01, 2010 7:56 pm
door RVIER
@Thijsio

Je zou de vacuumvervroeging af kunnen schakelen (wel slangetje afdoppen!)
Mogelijk is het (niet alleen) een elektrisch probleem maar een benzineprobleem vwb het inhouden
Heb je de hoofdsproeier al schoongemaakt?

succes

Fons

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 01, 2010 8:15 pm
door Thijsio
Misschien moet ik mezelf even verbeteren. Het is niet echt inhouden, maar het lijkt er meer op dat 1 cilinder zijn werk niet meer doet bij vollast. Bij de carburateur zoek ik het niet echt, omdat ik daar al wat kleine probleempjes mee gehad heb. Uiteindelijk bleek het kleine filtertje in de carburateur verstopt te zijn. Toen hield de motor echt in bij vollast, omdat er geen benzinetoevoer meer was. De hoofdsproeier en vlotterbakje heb ik toen ook schoongemaakt.
Nu is er echt een ander probleempje.
Misschien iets met de kleppen zoals ap zei?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 01, 2010 9:29 pm
door RVIER
@ thijsio,

Lijkt me niks met de kleppen, dan loopt hij namelijk niet mooi stationair.
Lijkt meer op doorslag van een bougiekabel of verdelerkap naar de massa. Is de verdelerkap inwendig goed schoon?, zijn de bougiekabels nog zonder scheurtjes? Zitten ze goed strak in de verdelerkap?

vr gr Fons

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: do sep 02, 2010 6:10 pm
door R4fan
Even tussendoor. Mijn carb. blijft vervelend doen. Hij is schoonn, maar pakt nu slecht op bij gas. Geeft dan een hort en stoot en hij looopt opeens stationair erg laag.
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: do sep 02, 2010 9:02 pm
door R4F6GTX Automaat
R4fan schreef:Even tussendoor. Mijn carb. blijft vervelend doen. Hij is schoonn, maar pakt nu slecht op bij gas. Geeft dan een hort en stoot en hij looopt opeens stationair erg laag.
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?
Heb je de vervroeger al gemaakt?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: do sep 02, 2010 9:53 pm
door R4fan
Hoi Paul,

Verleden zaterdag een gehele andere ontsteking erop gezet, namelijk een ducelier. De vervroeger is okee.
Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
Vervelend is vooral het slecht oppakken van gas --> hort en stoot :x

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: do sep 02, 2010 11:17 pm
door R4F6GTX Automaat
R4fan schreef:Hoi Paul,


Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
:x
ha, dus je hebt de hele carburateur er vanaf gehaald. Voetpakking heel gebleven?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: zo sep 05, 2010 12:56 pm
door R4fan
Ja, die is nog heel.
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: zo sep 05, 2010 1:25 pm
door schoapke
Al wel thuisgekomen Thijsio?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: zo sep 05, 2010 11:04 pm
door R4F6GTX Automaat
R4fan schreef:Ja, die is nog heel.
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....
Bedoel je die zo'n beetje schuin naar linksvoor wijst? Als je die helemaal indraait zou de motor bijna of helemaal uitgaan; kan ook zijn dat je m te vast ingedraaid hebt, dan is het piepkleine puntje afgebroken en zit dat vast in het piepkleine gaatje.... je zal de eerste niet zijn die dat heeft.
Als je dat schroefke er helemaal uitdraait bij lopende motor moet ie zeker afslaan.
Als je weer eens in de buurt bent kom je maar weer langs....

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: wo sep 08, 2010 4:18 pm
door Thijsio
Helaas, ik ben wel thuisgekomen maar zonder auto. De auto bleef kloppen bij vollast en op een gegeven moment werd hij te heet en niet veel later kwam er witte rook uit de uitlaat en kookte het koelwater. De koppakking heeft de geest gegeven. Waarschijnlijk was dat dus het probleem dat ik eerder beschreven heb.

Iemand nog tips wanneer ik de koppakking ga vervangen?

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Geplaatst: zo sep 12, 2010 3:52 pm
door deutz
En waar is de auto nu dan?
gr.Jan. (uhm)