Pagina 1 van 3

Panne

Geplaatst: ma apr 26, 2010 6:41 pm
door ferdinand
Ik wilde vanmiddag wegrijden (vanmorgen deed ie het nog), deed de GTL het niet meer. Of in ieder geval niet naar behoren.
-Hij wilde niet starten zonder de choke voluit (terwijl hij normaal met deze temperaturen zonder choke start);
-In zijn 1 en 2 viel de motor uit, behalve met choke voluit aan;
-De choke klonk alsof ik vol gas gaf.

Na 100 m te hebben gereden met hangen en wurgen maar even een blik onder de motorkap geworpen. Het expansievat vd koelvloeistof was helemaal leeg! Ergens een flink lek dus? Ik heb het zo'n 2 weken geleden nog wel gecontroleerd.

Na het bijvullen vd koelvloeistof vertoont hij nog steeds dezelfde kuren. Iemand enig idee wat er beschadigd kan zijn?

Re: Panne

Geplaatst: ma apr 26, 2010 7:04 pm
door roberto
Loopt de motor nog? zoja laat hem stationair draaien tot hij warm is dan knijp je in de dikke slang boven de radiateur deze moet je tussen duim en wijsvinger makkelijk samen kunnen knijpen, leg dan een doek over het expantie vat en draai de dop voorzichtig los kijk of er luchtbellen uit de voeistof komt, als dat zo is en de slang kun je niet samen knijpen heb ik het sterkste vermoeden dat de koppakking stuk is.

Re: Panne

Geplaatst: ma apr 26, 2010 9:54 pm
door Rudi
Zijn je V-snaren nog wel heel, hiervan gaat je motor ook koken en bokken, de accu laad niet op en starten is een hel.

Re: Panne

Geplaatst: ma apr 26, 2010 11:00 pm
door RVIER
@

is de slang van de carburateur naar het spruistuk nog op zijn plaats? Ik vermoed dat deze losgeraakt is of gescheurd. de motor trekt dan volop valse lucht en vertoont de genoemde symptomen.

Koelvloelvloeisofverlies hoeft hier niets mee te maken te hebben (maar het kan wel). Vatje bijvullen en even ontluchten op het hoogste punt met de verwarming open.

Ben benieuwd!

vr gr Fons

Re: Panne

Geplaatst: wo apr 28, 2010 6:12 pm
door ferdinand
Het was de slang van de carburateur naar het spruitstuk. Bedankt voor de tip!

Re: Panne

Geplaatst: wo apr 28, 2010 9:51 pm
door roberto
Maar waarom verloor hij nu koelvloeistof?

Re: Panne

Geplaatst: wo apr 28, 2010 9:57 pm
door Tweety
roberto schreef:Maar waarom verloor hij nu koelvloeistof?
Altijd een goeie vraag... check alle slangbevestigingen...knijp ook ff in de bovenslang en luister of je ergens een lek hoort... mocht je niks vinden, blijf er goed op letten... :wink:

Re: Panne

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:03 pm
door ferdinand
Ik heb het slangetje vervangen. Hij doet het echter nog steeds niet. De motor valt uit zonder choke.
Er zit ook bruine smurrie in de oliedop. Duidt dat op een lekke koppakking? Of moet het echt witachtig zijn? Het zou ook het koelwaterverlies verklaren.

Re: Panne

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:16 pm
door Barth
Mij klinkt het als een duidelijk gevalletje koppakking. Koelvloeistof komt in de cilinders, maar lekt ook vaak door naar de olie kanalen. Je krijgt dan koelvloeistof in olie. Maar het meeste van de koelvloeistof zal door de uitlaat veloren gaan. Had je geen witte wolken uitlaatgas?

Vergeet niet na reparatie de motorolie te vervangen.

Succes

Re: Panne

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:23 pm
door Mark4GTL
kijk je carburateur ook even goed na

zelfde gehad (koelvloeistof was nog normaal)
bleek dat bij mij de carb smerig en verstopt was.

even demonteren, alles loshalen en schoonmaken en weer in elkaar zetten en alles deed het weer prima.

Re: Panne

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:23 pm
door Tweety
Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet.... :)

Re: Panne

Geplaatst: wo mei 05, 2010 8:22 am
door ferdinand
Tweety schreef:Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet.... :)
Ik heb hem vervangen voor een benzineslangetje. Zelfde diameter, iets langer zodat ie geen knik maakt. Zou geen probleem moeten zijn toch?
Mark4GTL schreef:kijk je carburateur ook even goed na

zelfde gehad (koelvloeistof was nog normaal)
bleek dat bij mij de carb smerig en verstopt was.

even demonteren, alles loshalen en schoonmaken en weer in elkaar zetten en alles deed het weer prima.
Had jij ook prut in je oliedop?

Re: Panne

Geplaatst: wo mei 05, 2010 8:23 am
door Mark4GTL
beetje mayo...

auto daarna weer goed losgetrokken en warm laten worden.

Re: Panne

Geplaatst: wo mei 05, 2010 9:14 am
door R4F6GTX Automaat
ferdinand schreef:
Tweety schreef:Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet.... :)
Ik heb hem vervangen voor een benzineslangetje. Zelfde diameter, iets langer zodat ie geen knik maakt. Zou geen probleem moeten zijn toch?
Heb je de restrictie er ook weer ingedaan, vraagt Tweety. Goede vraag...

Staat je carburateur wel goed vast?

Re: Panne

Geplaatst: wo mei 05, 2010 12:23 pm
door ferdinand
R4F6GTX Automaat schreef:
ferdinand schreef:
Tweety schreef:Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet.... :)
Ik heb hem vervangen voor een benzineslangetje. Zelfde diameter, iets langer zodat ie geen knik maakt. Zou geen probleem moeten zijn toch?
Heb je de restrictie er ook weer ingedaan, vraagt Tweety. Goede vraag...

Staat je carburateur wel goed vast?
Wat is de restrictie, hoe ziet dat er uit en waar kan ik hem vinden?
Wanneer staat de carburateur goed vast?