Pagina 1 van 2
Geplaatst: wo dec 25, 2002 1:41 pm
door job erps r4
hallo,
Bij mijn r4 brand het koelvloeistoflampje (of hoe dat dan ook mag heten), ik keek naar het koelvloeistof-tankje en dat was leeg. Wat moet ik voor vloeistof gebruiken om het niveau weer op peil te krijgen?
Er is toch speciale koelvloeistof voor de r4 in de handel(geslote koelsysteem).
Maar waar koop ik die.
Geplaatst: wo dec 25, 2002 3:05 pm
door Ron
Elke automaterialenboer heeft dat. Heet gewoon koelvloeistof (geen antivries, dat is wat anders). Koelvloeistof.
Bij de HEMA hebben ze het ook en ik koop het altijd bij het Kruidvat. Daar was het tot nu toe het goedkoopst.
Geplaatst: wo dec 25, 2002 3:06 pm
door Ron
Maar ik heb stiekem het gevoel dat jouw auto wel al erg leeg is. De vraag is eigenlijk : hoe komt het dat al dat water er uit is?
Geplaatst: wo dec 25, 2002 3:39 pm
door job erps r4
toen ik hem kocht was hij al leeg!??.....
En ik heb nog geen plas met vloeistof onder mijn 4 gevonden gelukkig.
Geplaatst: wo dec 25, 2002 11:51 pm
door Ron
Het kan beter via een lekke slang de straat op lopen dan via een gescheurde kop in je verbrandingskamer...
Als mijn expansievaatje leegraakt en ik zie geen lekkage dan word ik niet blij in ieder geval. Wellicht valt het bij die van jou wel mee.
Geplaatst: do dec 26, 2002 8:34 pm
door job erps r4
ik koop morgen eens een fles koelvloeistof en vul hem bij en hoop dat het tankje vol blijft!!! Anders ga ik eens wat slangen navoelen!!! Iedergeval bedankt en u hoort vast nog wel meer van mij...vragen>>???!!!!
Geplaatst: do dec 26, 2002 9:15 pm
door parisienne4
Job, tankje vullen tot max.! Auto laten lopen tot hij gloeiend is, ontluchten via slangetje dat uit het schutbord steekt en intussen opletten of er luchtbellen verschijnen in het tankje; zo ja, motor onmiddelijk uitzetten en niet weer starten totdat de cilinderkop gerepareerd is!! Oh ja, ontluchten met de verwarming aan.
Succes.
Dr.Quatre.
Geplaatst: do dec 26, 2002 9:25 pm
door job erps r4
bedankt voor de tip, maar waarom moet ik ontluchten? En als het dan moet, moet ik het dopje van het slangentje er gewoon afdraaien ??En dan, wanneer is hij ontlucht? Hoor je een blaasgeluid of zo??
Geplaatst: do dec 26, 2002 9:35 pm
door parisienne4
ontluchten moet omdat er waarschijnlijk veel lucht in het koelsysteem zit, je zult zelfs een paar keer je tankje moeten bijvullen. knijp maar eens in de waterslang, waarschijnlijk zul je geborrel horen in de koeler. als het systeem ontlucht is kun je betrouwbaarder controleren of er een lek, of iets anders stuk is. je hoeft het dopje alleen maar een eind los te draaien, en ook alleen als je werkelijk ontlucht, dus niet de hele tijd los laten staan; het systeem moet druk kunnen opbouwen. in het begin hoor je alleen lucht ontsnappen, later volgt koelvloeistof. op dat moment laat je hem nog even lopen en controleer even later of er nog steeds alleen koelvloeistof uit komt, pas op ; de vloeistof is inmiddels heet!
Succes.
Dr.Quatre.
Geplaatst: do dec 26, 2002 9:47 pm
door job erps r4
ga morgen proberen eerst maar wat koelvloeistof en benzine kopen.... (98 en er hoeft verder geen loodvervanger meer bij toch).........
Geplaatst: do dec 26, 2002 9:57 pm
door parisienne4
ik tank voor zekerheid nog steeds 98 met lvv, zolang het nog kan, maar er zijn mensen die beweren dat het onzin is. om alleen te proberen of je koelsysteem oké is kun je wel even zonder lvv.
Dr.Quatre.
Geplaatst: do dec 26, 2002 10:00 pm
door job erps r4
maar in 98 zit toch al loodvervanger en dan nog meer ?? en hoeveel moet dat 1:.....
Geplaatst: do dec 26, 2002 10:04 pm
door parisienne4
ik bedoel ook de 98 waar al lvv in zit, die is o.k. euro98 zit geen lvv in, super98 wel.
Als je op den duur gewone euro tankt, kun je bijvullen met losse loodvervanger. de mengverhouding staat op het flesje.
Dr.Quatre.
Geplaatst: do dec 26, 2002 10:10 pm
door job erps r4
dus bij super 98 geen loodvervanger en bij euro 98 wel loodvervanger?
Geplaatst: do dec 26, 2002 10:11 pm
door parisienne4
correct !