versn.bak

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
deutz

versn.bak

Bericht: # 116310Bericht deutz »

enkele weken geleden bij mijn 4gtl de aandrijfas en de price-as keerringen vervangen.
maar de lekkage,s zijn niet verholpen! zi er op de versn. bak nog ergens een ontluchting
of ventilatie opening of klepje? wie kan daar een antwoord op geven?? ik ben benieuwd!!
weer die bak eruit is ook weer zo,n gedoe! gr.Jan. (uhh)
niet geschoten is altijd mis!
RVIER

Re: versn.bak

Bericht: # 116311Bericht RVIER »

Ik ga ervanuit dat de olie nu niet meer langs de assen naar buiten komt

Je moet eens kijken of de bouten van de voorste bakdeksel (waar de ophaning tegenaan is gebout vastziten.
Heb je de pakking van de bak bij het vervangen van de prise as keerking mogelijk lek gemaakt?

vr gr Fons

ps weet je zeker dat het olie van de bak is en niet motorolie (via nokkenas krukaskeerrking?)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Tweety

Bericht: # 116342Bericht Tweety »

een kwestie van ruiken he... d'r zit ook nog een ontluchting in die kap aan de voorzijde, en bovendien een O-ringetje op de kilometertellerkabel...
deutz

Bericht: # 116363Bericht deutz »

Fons,wel weer langs de askeerringen! het deksel van de bak is schoongemaakt en opnieuw in de vloeibare pakking gezet,daar lekt hij zo te zien niet meer.
Tweety,is een goeie tip,ontluchting voor op het deksel!!ik denk dat die dicht zit! bij de k.m. aandrijving lekt het niet,zit ook hoger als de as keerringen.
we gaan weer aan de slag!
niet geschoten is altijd mis!
RVIER

Bericht: # 116367Bericht RVIER »

@deutz,

ik zuiver de asstompen waar de keerring op draagt op met fijn schuurpapier, dan lekken ze bij mij in ieder geval niet.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie