Pagina 1 van 4

is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 8:38 pm
door dick holtrop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 8:40 pm
door dick holtrop
deze auto heeft de handrem achter
schijfremmen voor
geen tonklatten
uitlaat met achterdemper.

of zou de motor een keer gewisseld zijn?

ik vermoed dat hij van de gendarmerie is geweest.

ik ben benieuwd.

vrgr dick

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:06 pm
door Mark4GTL
GTL = type 1128

denk dat alleen de tonklatten eraf gehaald zijn

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:27 pm
door dick holtrop
c1c is toch een 956 cc motor?

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:49 pm
door Mark4GTL
d8 dat de C1E 956 was

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 10:14 pm
door Rik
Mark4GTL schreef:d8 dat de C1E 956 was
nee is een 1108, zeg je zelf ook op 1 mei.......

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 10:25 pm
door RVIER
@dick

op basis van het ovale plaatje is het een GLT die eind 1980 is gebouwd voor het moederland (code 100).
Handrem achter klopt, je hebt dan een handremhandel in het dashbord. Is het mechanisme zoals op de R6 zat(was normaal voor Frankrijk)

Er zou een motor in moeten zitten 688/12.

Klopt het chassis nummer van het ovale plaatje met het ingeslagen chassisnummer naast de rechtervoorstoel?

vr gr Fons

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 10:40 pm
door Mark4GTL
Rik schreef:
Mark4GTL schreef:d8 dat de C1E 956 was
nee is een 1108, zeg je zelf ook op 1 mei.......
klopt ook, dom van mij
had de gendarmie er standaard al geen andere motoren inzitten?

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 10:48 pm
door R4F6GTX Automaat
C1C is 956cc. Geen tonklatten betekent TL of omdat er de 956 in zit is het waarschijnlijk een Savane.

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: vr nov 20, 2009 10:55 pm
door dick holtrop
het lijkt fysiek inderdaad op een savane alleen het type nummer is echt van een gtl
ook is de achterklep origineel en daar staat ook GTL op?

misschien was het een speciaaltje voor de gendarmerie?

vrgr dick

ps chassisnummer komt overeen met het typeplaatje, maar is wel erg slecht geslagen(deuken)
het lijkt wel gedaan met een centerpons.

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: za nov 21, 2009 9:24 am
door schoapke
dat handrem systeem wil ik wel hebben :wink: als het onder het dashboard zit, maar wel op de achterwielen :D

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: za nov 21, 2009 10:11 am
door dick holtrop
zijn er nog meer mensen die een r4 van de gendarmerie hebben?

vrgr dick

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: za nov 21, 2009 5:20 pm
door RVIER
@dick

Waarom denk je dat hij van de gendarme geweest is? zitten er dan nog speciale features aan?
(bv afwijkende versnellingsbakbeschermplaat, dikkere torsiestaven achter, stabilisator stang achter, extra gaten voor radio etc
Ik zal eens kijken of op de microfiches de gendarme uitvoering apart word beschreven (zoals die van de Post)

Het lijkt mij vooralsnog een gewone franse R4 GTL (afwijkende handrem, wielen) gemaakt eind 1980.

vr gr Fons

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: za nov 21, 2009 10:55 pm
door Tweety
't is toch een C1C...956cc dan toch... is 't dan nog wel een gtl... 't lijkt me wel een bakkie waar ze onderdelen voor gebruikt hebben die ze over hadden... (van de R16 die ze niet meer maakten enzo..) Gtl embleempje erop en klaar.....

Re: is dit een GTL of een TL

Geplaatst: za nov 21, 2009 11:00 pm
door dick holtrop
AfbeeldingAfbeelding