Thuis zet ik de auto op bokken zodat de achterwielen los hangen, en haal ik de achterrem links los, en zag dat de remschoenen van de cilinder afgeschoven waren, maar dat kan ook gekomen zijn bij demontage, want dat ging wrikkend. Ik zag wel dat het veertje van de zelfsteller er niet goed op zat, heb dat goed gezet (nl hetzelfde als aan de andere kant). Toen het veertje losgemaakt wat de remschoenen naar elkaar toetrekt. Daarna heb ik de schoenen goed gezet en het strakke veertje-wat-de-remschoenen-naar-elkaar-toetrekt er weer in geprutst.
Dus beide achterremmen zijn losgeweest, en daarna zijn de remtrommels weer gemonteerd en een paar keer op de rem getrapt om de zelfstellers goed te krijgen..
Vervolgens liet ik mijn geliefde op de rem trappen en controleerde ik de nog steeds vrijhangende achterwielen...die ik allebei rond kon draaien

Ik vroeg me vervolgens af of je op deze manier uberhaupt wel kunt controleren of de remmen werken, ik had het nog nooit zo gedaan. Speelt de remdrukverdeler hier niet een rol? IK weet wel dat ontluchten niet fijn werkt als je bij loshangende wielen vervolgens het linkerwiel niet opkrikt. Geldt dat ook voor remmen controleren? Bestaat er wel een goede manier?