Dummy dashboardknoppen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Dummy dashboardknoppen?
In mijn 86'er F6 zitten naast de km-teller een viertal grote knoppen op het dasboard; ze zijn ongeveer zo groot als een dominosteen en staan horizontaal. Uit m'n hoofd zit bovenaan de knop voor de alarmlichten, daarna een knop voor het mistachterlicht en dan twee dummyknoppen (hebben de vorm van een knop, maar ze doen niks). Gisteren trok ik zo'n dummy-knop eruit omdat ik op die plek eigenlijk een schakelaar wil maken voor een setje verstralers die ik wil monteren, maar tot mijn verbazing zaten er wel degelijk twee aansluitingen op die knop waar twee draden naartoe gaan (die vervolgens geen contact maken). Iemand enig idee waar die draden voor dienen? Zou het een voorbereiding voor bijv een achterruitenwisser of achterruitverwarming (die ik beiden niet heb) kunnen zijn?
Verder vroeg ik me af of iemand nog van die knoppen heeft liggen en welke symbolen erop staan? Ik zoek er 1 met een symbool dat ik kan gebruiken voor mijn verstralers en verder zou ik er ook wel 1 met een ventilator willen hebben.
Verder vroeg ik me af of iemand nog van die knoppen heeft liggen en welke symbolen erop staan? Ik zoek er 1 met een symbool dat ik kan gebruiken voor mijn verstralers en verder zou ik er ook wel 1 met een ventilator willen hebben.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Dummy dashboardknoppen?
moglijkvoor achterruitverwarming
ik zelf wilde er nog 1 reserveren voor intervalschakelaar voor de ruitenwisser
ik zelf wilde er nog 1 reserveren voor intervalschakelaar voor de ruitenwisser

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
poos terug een heleboel knoppen helpen sorteen in het magazijn, maar nu weet ik niet meer voor welke 4tjes ze allemaal waren. Stuur anders even een mailtje naar magazijncommissie

Ik blijf de ruitenwisserschakelaar uit een Express een mooiere oplossing vinden... 3 standen, en ruitensproeier... ziet er bijna hetzelfde uit, alleen iets langer...schoapke schreef: ik zelf wilde er nog 1 reserveren voor intervalschakelaar voor de ruitenwisser
Is die makkelijk over te bouwen?Tweety schreef:Ik blijf de ruitenwisserschakelaar uit een Express een mooiere oplossing vinden... 3 standen, en ruitensproeier... ziet er bijna hetzelfde uit, alleen iets langer...schoapke schreef: ik zelf wilde er nog 1 reserveren voor intervalschakelaar voor de ruitenwisser
Redelijk eenvoudig ja... d'r zit een weerstandje op 1 van de standen, dat moet er ff uit, en met de originele schroefjes is het een kwestie van 2 gaatjes boren... je kan volgens mij ook 1 van de standen laten terugkomen (vanzelf) mocht je geen interval relais hebben... hoe dan ook het is mij ook gelukt... ik heb 'm uit elkaar gehaald, en toen zag ik hoe die werkte... de originele ruitenwisser schakelaar doet nu dienst voor de achterruitenwisser...
Weet niet of je er wat aan hebt (volgens mij is het wel hetzelfde dashbord); maar bij mij zijn de knoppen van boven naar beneden:
-alarmlicht
-achteruitverwarming
-knopje met een rood ledje erin (nog geen idee waar die voor is
)
-mistlampen
-alarmlicht
-achteruitverwarming
-knopje met een rood ledje erin (nog geen idee waar die voor is

-mistlampen
Dan is die tweede van boven bij mij een voorbereiding voor achterruitverwarming (met twee r'en)Jess schreef:Weet niet of je er wat aan hebt (volgens mij is het wel hetzelfde dashbord); maar bij mij zijn de knoppen van boven naar beneden:
-alarmlicht
-achteruitverwarming
-knopje met een rood ledje erin (nog geen idee waar die voor is![]()
)
-mistlampen

Blij dat je er wat aan hebt! 

knop met rood ledje zou iets van een remtestlichtje kunnen zijn...? eventueel misschien....
Bestaat er ook zo'n grote, zwarte knop met een ventilator erop? Of moet ik daarvoor een knop van de kachel gaan gebruiken? Door Brecht ben ik op het idee gebracht de ventilator van de radiateur onder een knop te stoppen zodat je (zeker in de zomer) preventief je ventilator aan kunt zetten zodra je een file of zo in rijdt.
waarom?? de standaard koeling voldoet bij mijn weten goed genoeg zelfs met een zware aanhanger achter de autoBertje schreef: Door Brecht ben ik op het idee gebracht de ventilator van de radiateur onder een knop te stoppen zodat je (zeker in de zomer) preventief je ventilator aan kunt zetten zodra je een file of zo in rijdt.
Ook in de file en op vakantie in Zuid-Frankrijk?ap schreef:waarom?? de standaard koeling voldoet bij mijn weten goed genoeg zelfs met een zware aanhanger achter de autoBertje schreef: Door Brecht ben ik op het idee gebracht de ventilator van de radiateur onder een knop te stoppen zodat je (zeker in de zomer) preventief je ventilator aan kunt zetten zodra je een file of zo in rijdt.
Maarre: leek mij gewoon een zinnige manier om 1 van mijn 2 dummyknoppen iets zinnigs te laten doen wat bovendien niet eens zo lastig te realiseren is.
-
Zalig zijn zij wiens temperatuur lampje nooit brandt...
tenzij hij kapot is en wel wil, maar niet kan branden 

R4F4 FASA 1977