Framenummer

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Solexdavid
Berichten: 99
Lid geworden op: di aug 18, 2009 10:25 am
Locatie: De Lier

Framenummer

Bericht: # 110284Bericht Solexdavid »

Hallo,

Mijn R4 GTL uit 78 ga ik binnenkort van Frans op Nederlands kenteken laten zetten, maar om een afspraak te kunnen maken bij de RDW moet ik het identificatienummer weten.
Het probleem is dat ik deze nergens kan vinden... Ik las hier op het forum dat hij ergens op een middenbalk bij de bijrijdersstoel staat, maar bij mij dus niet :-?
Ik heb nu op alle mogelijke manieren in en onder de auto gelegen en ook heb ik al onder de kap gekeken, maar nog zonder resultaat. (vloerbedekking ligt nu ook op plaatsen waar het niet hoort :P)
Ook een garage heeft ernaar gezocht, maar heeft hem ook niet kunnen vinden...
Op de originele Franse papieren staat overigens wel gewoon een (8-cijferig) framenummer, en is hierop voorgaande jaren in Frankrijk wel gewoon goedgekeurd volgens de papieren. Dus hij moet wel ergens staan lijkt mij :P

Nu dus de vraag, zijn er misschien nog plaatsen die ik over het hoofd heb gezien?
Solex 3800 - 1966
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Tweety
Berichten: 2072
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Framenummer

Bericht: # 110286Bericht Tweety »

Als het goed is staat het daar waar je het verwacht... aan de bijrijderskant waar de middenbalk vastzit aan de kokerbalk... het is mogelijk dat het verdwenen is onder een laag verf oid..anders is er iets vreemds aan de hand...misschien opnieuw ingraveren...??
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Framenummer

Bericht: # 110287Bericht roberto »

De dwarsbalk waar debijrijdersstoel is gemonteerd er is er maar een dus die kun je niet missen
Gebruikersavatar
Solexdavid
Berichten: 99
Lid geworden op: di aug 18, 2009 10:25 am
Locatie: De Lier

Re: Framenummer

Bericht: # 110290Bericht Solexdavid »

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Op de dwarsbalk zit inderdaad wat oppervlakteroest waar weer overheen geverfd is. Toen ik er vanmiddag naar zocht heb ik meer naar de kokerbalken zelf gekeken.
De auto staat nog bij de garage, maar ik ga er morgen effe kijken (neem wel effe een heel grof schuurpapiertje mee :P )
Solex 3800 - 1966
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Framenummer

Bericht: # 110293Bericht roberto »

flink met de staalborstel niet met schuurpapier anders kun je het niet meer lezen en de RDW zet er dan een nieuw matrix nummer (soms een wachtijd 6 weken) in kosten 68 euro dus wees voorzichtig
Plaats reactie