Ik reed van de week met mijn mooie renault4 van arnhem naar maastricht, de heenweg ging goed maar de terugweg kreeg ik al snel pech. De motor begon namelijk te roken en ben toen meteen langs de weg gestopt. De motor overhit geraakt, is ook niet zo gek met dit warme weer. De anwb heeft me toen gered en toen bleek dat er problemen zijn met het koelen van de auto. Dus de raditor / filter is kapot/ beschadigd ofiets. Ik heb zelf helemaal geen verstand van auto''s, laat staan een renault4 dus ik hoop dat iemand die er wel verstand van heeft mij kan helpen!! Hij rijd nog wel maar al snel gaat het rode lampje weer aan dat ie te warm is. Hoor graag van iemand uit de omgeving van Limburg die mij graag zou willen helpen!!
Oh daar gaan we weer.... kan er niet gewoon ff iemand naar kijken... ik begin steeds meer voor het voorstel van die standaard rubrieken te voelen... mocht er niemand reageren, zoek dan het forum maar even onder koelprobleem ofzo...
Hoi Marcella 20, als de motor koud is draai de dop van de radiateur er af en laat de motor langzaam warm worden zie je dan dat er water aan het borrelen is? ( dat ziet er uit als of je met een fietspomp in een emmer water aan het pompen ben)
Laatst gewijzigd door roberto op ma aug 24, 2009 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit lijkt me geen goed advies!!, als de koppakking defect is en je rijdt hier mee door dan maak je meer kapot als nodig is! stel dat het de koppakking zou zijn dan help even kijken ook niet en dan moet ze weer terug.
Dit lijkt me geen goed advies!!, als de koppakking defect is en je rijdt hier mee door dan maak je meer kapot als nodig is! stel dat het de koppakking zou zijn dan help even kijken ook niet en dan moet ze weer terug.
Da's waar... Dus, Marcella, al enig idee wat je doet?
Dus wat zei de ANWB... en waarom hebben ze je niet naar huis gesleept ? Ik ben lid van de ANWB, zodat ze me weer naar huis slepen als ik niet verder kan rijden...als ik op vakantie ga brengen ze m'm auto terug...
Ik heb natuurlijk geen vervangende auto... Laten we eerlijk wezen, een Renault 4 is niet te vervangen !
Mag ik gokken op een defecte thermostaat?
De ANMB man zal wel naar de v-snaar hebben gekeken en het vloeistofniveau. De R4 zal niet hebben overgekookt omdat Marcelle stopte toen het lampje ging branden.
Kennelijk had hij geen zin om de thermostaat eruit te halen.