help,
ik zit met het volgende probleem:
vanavond bezig geweest met mijn r4 om een 123 ontsteking in te bouwen. alles gedaan volgens het boekje en het stelde allemaal niks voor. het enige probleem is dat mijn motor niet meer wil aanslaan. ik weet 300% zeker dat alles goed staat het ledje heeft ook mooi gebrand de bekabeling klopt.
er zitten nieuwe bougies in en heb nieuwe bougie kabels gebruikt.
als ik de motor start en ik trek een bougie dop los en die hou ik dicht bij de bougie dan geeft ie maar een hele zwake vonk.
mijn motor liep van te voren redelijk maar de contactpuntjes van de oorspronkelijke onsteking waren dan ook wel slecht.
ik zit aan 2 dingen te denken:
1 mijn 123 ignition is niet goed.
2 mijn bobine is niet goed meer, maar hoe verklaar je dan dat mijn motor het met de oorspronkelijke ontsteking het wel deed. overigens had ik daar wel een vellemankitje op gemaakt
kunnen jullie mij alsjeblieft helpen. heb namelijk bijna 300 euro uit gegeven voor die ontsteking en ik hoop niet dat ik dat nu weg gegooid hebt.
alvast bedankt
Frank
help, help. spoed vereist!!!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
- Locatie: Best
Re: help, help. spoed vereist!!!
@frank,
is er wellicht een massaprobleem? De 123 moet de bobinezijde massa leggen.
Is de volgorde van de bougiekabels aan de verdelerkap (en daarmee de onstekingsvolgorde) in orde?
vr gr Fons
is er wellicht een massaprobleem? De 123 moet de bobinezijde massa leggen.
Is de volgorde van de bougiekabels aan de verdelerkap (en daarmee de onstekingsvolgorde) in orde?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
- Locatie: Best
Re: help, help. spoed vereist!!!
ik heb de bobine niet los gehad alleen de bekabeling erop.
vanaf de 123 onsteking komen 2 kabels een zwarte en een rode. deze zijn op de juiste manier aangesloten op de bobine. daar kan in principe niks fout aan gaan.
de 123 ontsteking krijgt zover ik weet massa van het motorblok. die is oke.
de massa van de bobine zelf weet ik niet zo goed.
als ontstekings volgorde heb ik 1-3-4-2
vanaf de 123 onsteking komen 2 kabels een zwarte en een rode. deze zijn op de juiste manier aangesloten op de bobine. daar kan in principe niks fout aan gaan.
de 123 ontsteking krijgt zover ik weet massa van het motorblok. die is oke.
de massa van de bobine zelf weet ik niet zo goed.
als ontstekings volgorde heb ik 1-3-4-2
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
- Locatie: Best
Re: help, help. spoed vereist!!!
nogmaals ik krijg een hele kleine vonk