Frankrijk Megaspot 2007

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

FF Erik

Frankrijk Megaspot 2007

Bericht: # 108700Bericht FF Erik »

Frankrijk Megaspot 2007
Hier nog een keer alle foto's van twee jaar geleden.

Bonjour, Ik ben net terug van vakantie in Zuid en Midden Frankrijk en ik heb daar in twee weken tijd meer viertjes gezien dan in twee jaar in Nederland. Bij de eerste exemplaren stopte ik nog heel enthousiast of haalde ik in een wilde achtervolging levensgevaarlijke capriolen uit. Op een gegeven moment ben ik maar wat selectiever gaan fotograferen. Het blijft een mooi gezicht. Een echte R4 in haar natuurlijke omgeving. Net achter de kust in de Provence en de Languedoc-Roussillon zie je er nog veel in goeie staat. Maar richting het noorden worden ze zeldzamer. Het is vloeken in de kerk :wink: ik weet 't, maar ik heb ook veel mooie Mehari's gezien. En honderden C15's (Citroën Visa bestel). Bijna allemaal wit. Zijn die nou zoveel beter dan een R4 of zijn die soms langer gemaakt? Ook leuk zijn de (kampeer)bussen van de Franse merken. Langs de weg (kippenhok) maar ook nog net rijdend vol deuken en roestig als een oude spijker. Hieronder een selectie van de mooiste plaatjes.

Afbeelding Verboden te parkeren op het kruis. Welk kruis? Afbeelding Bij de brandweerkazerne. Ze rukken net uit Afbeelding Die strips hebben niet geholpen
AfbeeldingAfbeelding
Twee maal vanaf hetzelfde terras. Er kwamen er drie voorbij maar toen was ik net te laat omdat ik niet met vette mosselvingers aan mijn camera wilde zitten Afbeelding Brocante (1) Een F4 van de EDF/GDF (Franse GEB) Afbeelding Brocante (2) Ideale auto voor rommelmarkten Afbeelding Brocante (3). Een oud Frans baasje gaf trots een hele uitleg plus uitvoerige demonstratie van zijn F6 uit '75. C'est tout original!
Afbeelding
Een wilde achtervolging werd ingezet Afbeelding
Veel Savane's gezien. En Clan's. Bijna allemaal wit. Zie je ook die blauwe zee?
Afbeelding
Domaine de Jasson. Bedrijfsauto van een olijvenboomgaard in La Londe-les-Maures
Afbeelding
F6 met kleine zijruiten. Alweer een witte Afbeelding Wat een straat. Met een 6 en een F4 neus aan neus. Iets verderop stond ook nog een mooie Ami Afbeelding Aan de kant gezet. Misschien nog heel goed... misschien wel heel goedkoop Afbeelding
Zoekplaatje. Waar is de R4?
Afbeelding Kijk nou, een keer geen witte Afbeelding
Creatief met zwart en wit. De vriendelijke eigenaar met zonnehoedje wilde weten waarom ik foto's maakte. Pour le club des quatrelles Néerlandais. Ahh oui (?!)
Afbeelding Later kwam deze man voorbij scheuren terwijl ik (alweer) een witte stond te fotograferen
Afbeelding
Dit was wel de mooiste die ik zag. Om van te watertanden.
Afbeelding
Frisse lichtblauwe met gele verstralers achter de grill Afbeelding
Op de sloop (1)
Afbeelding
Op de sloop (2) Afbeelding Op de sloop (3) AfbeeldingAfbeelding Een F6 met zo'n handig metalen tussenschot van buizen en traanplaat.Afbeelding En als laatste deze foto die laat zien dat de R4 gelukkig nog springlevend is in Frankrijk.

Als toegift nog wat plaatjes van niet-viertjes Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie