Beste medevierders,
In het kader van de aanstaande APK voor mijn 4GTL van 1984 heb ik geconstateerd dat het ruitenwisservloeistofsysteem niet werkt en volgens mij is dit een APK-afkeurpuntje.
Ik heb het hele systeem nagelopen en kan geen reden vinden voor het niet functioneren. Ik zie wel dat er op het koppelstuk een drietal slangetjes samenkomen, op de aansluitingen staan pijltjes met cijfers, moeten die op een bepaalde manier staan?
Wie kan me helpen?
Ruitenwisservloeistofsysteem (3x woordwaarde)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Contacteer:
Re: Ruitenwisservloeistofsysteem (3x woordwaarde)
die koppeling is dan waarschijnlijk kapot
vloeistof moet door de 1e lopen naar pompje, dan terug en door andere ventiel.
beste is er een elec pompje tussen zetten, heb zelf een dimlichtvloerschakelaar van volvo gebruikt, dan heb je de knop op dezelfde plek zitten
vloeistof moet door de 1e lopen naar pompje, dan terug en door andere ventiel.
beste is er een elec pompje tussen zetten, heb zelf een dimlichtvloerschakelaar van volvo gebruikt, dan heb je de knop op dezelfde plek zitten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Klopt is inderdaad een APK afkeurpunt, electrisch pompje moet op de sloop voor een paar euro op te halen zijn, het kan ook zijn dat er ergens iets verstopt zit, met vuil ofzo... nieuwe slang kan ook helpen.. Ik heb zelf een electrisch pompje en een ruitenwisser-schakelaar uit een Express, kan je naar je toe halen, en past met wat knutsel werk vrij aardig... en ziet er hetzelfde uit als de wat nieuwere 4-tjes, heb je bovendien nog een stand over voor een interval stand, maar das weer een ander verhaal...
Bij mijn f4 was dat koppelstuk ook kapot.
Hij zoog de vloeistof wel op maar het ging ook gewoon weer terug in het reservoir.
Heb er een ander koppelstuk opgezet en het werkte weer.
Maar een lekke slang of lek voetpompje kan mischien ook.
Hij zoog de vloeistof wel op maar het ging ook gewoon weer terug in het reservoir.
Heb er een ander koppelstuk opgezet en het werkte weer.
Maar een lekke slang of lek voetpompje kan mischien ook.