Nu heb ik de contact puntjes al vervangen. Dit heeft niet geholpen.
Het zit waarschijnlijk in de startmotor. Nu heb ik gekeken maar kan dat ding nergens vinden. Kunnen jullie mij vertellen waar deze bij een R4 0,8 uit 84 zit?

Alvast bedankt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Dit is de no nonsense oplossing bij een versleten startrondsel, die je, als het dat is, in staat snelt snel weer te rijden. Bijvoorbeeld naar het magazijn of een startmotorenboer om een niet versleten startmotor te halen.R4F6GTX Automaat schreef:Enne Hanz, wat geef jij nou weer voor oplossing? Dat is toch alleen een noodoplossing en dat kun je niet te vaak doen, wil je nog iets van je startmotor overhouden...
dan kan het ook zijn dat er ergens een draadje los zit. Als hij een klik geeft zit het draadje niet los....M.a.c schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er eerst eens een klap op geven. Kijken ofdat er nog leven in zit. Mocht er helemaal geen leven meer inzitten .....
M.a.c schreef:Nou heb de startmotor weer aan de praat. Naar een klap erop doet deze het weer.
De motor wil alleen nog niet aanslaan. Hij gooit m rond, maar hij wil niet aanslaan.
Waarschijnlijk toch de startmotor defect denk ik.
Nou, kan toch de startmotor zijn. Als bv de startmotor binnenin wat versleten is en de koolborsteltjes raken niet goed dan helpt de truuk met de klap erop prima (voor een tijdje). Kan ook zijn dat een lager van de startmotor versleten is waardoor het binnenwerk te dicht tegen de kant komt en daardoor alle stroom wegneemt die nodig is om te starten, dus dan krijgt de bobine niks of te weinig.cees en jantine schreef:als de startmotor ronddraait en de motor draait rond, dan is de startmotor niet kapot.