rook

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lies1975
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 31, 2008 2:14 pm
Locatie: belgie

rook

Bericht: # 106793Bericht lies1975 »

wel de rook....
blauwig , wit en de uitlaat is helemaal zwart op het einde het stink vooral superhard,
in november is hij nog afgesteld en staat volgens de garage helemaal toe dus meer toe kan ik het niet zetten tenzij het vijsje doldraait natuurlijk

het draaien dacht mijn vader de cardan-as maar ik heb geen idee hoe ik dat moet checken

en soms als ik in toeren minder fluit er iets ook.
ik hoop dat ik weer geen enorme kosten heb want mijn r4-budget is op
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 106807Bericht R4F6GTX Automaat »

Cardan-as? Dat zit er niet op een R4.... lekkere vader heb jij.
Mogelijk een slangetje gescheurd...
Lies uit gent?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

malheur varia

Bericht: # 106811Bericht RVIER »

@ paul,

je hebt gelijk dat het geen cardanas is tenzij lies een hele oude R4 heeft met de eerste generatie aandrijfassen. Daar zit namelijk wel aan de wielzijde een dubbele cardankoppeling. Dus met die vader valt het wel mee

@ Lies,

het is of het lager of de aandrijfas. Kun je vaststellen als de auto op de krik staat. Omdat hij het allen in de bocht doet lijkt het meer op de aandrijfas.

Blauwe rook heeft te maken met olieverbruik, witte rook is waterlekkage (of een niewe paus) en zwarte rook is beroerde verbranding.

Hoeveel heeft je koetsje gelopen?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 106812Bericht Tweety »

Tja ik zou de rook moeten ruiken om je te zeggen wat het is, maar blauwe rook is bijna altijd olie... en dat stinkt !! en dat kan op meer dan 1 manier in de verbrandings ruimte komen.. tussen de zuigers en de cylinderwant heen... das heel erg !! of via het slangetje dat van de klepdeksel naar de carburateur loopt... das niet zo heel erg... maar dan zit er wel teveel olie in en dat moet je dan eerlijk toegeven .... een doorgeslagen/lekkende koppakking kan ook... maar dan zal de rook toch eerder wit zijn. maar das ook heel erg...dat getik kan echt van alles zijn... misschien loopt je wiel ergens tegenaan of zit er iets tussen de remschijf en de remklauw... of als het geluid van achter komt zit misschien je wielmoer los of zo een versleten wiellager nou ja ik noem maar wat..
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 106824Bericht ronny »

als de carterontluchting verstopt zit blaast de olie ook alle kanten uit en dat kan ook flink gaan stinken, de carterontluchting is het dikke rubberen slangetje wat gaat van de bovenkant van je kleppendeksel naar je carburateur.
Houdt het oliepeil en het koelvloeistofpeil goed in de gaten.

De uitlaat is altijd wel pikke zwart dus daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

Als je naar je garage gaat willen ze vast en zeker wel even (kostenloos ) kijken wat het probleem is.
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
lies1975
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 31, 2008 2:14 pm
Locatie: belgie

printje

Bericht: # 106845Bericht lies1975 »

hoy allen
ik ga hiereven een printje van moeten nemen en met het kopietje naar de auto stappen want er dient wel véél nagekeken te worden nu
alvast bedankt iedereen :lol:
Plaats reactie