Pagina 1 van 2

Geplaatst: zo nov 24, 2002 7:36 pm
door NEXL
Ik weet niet of ik hier wel goed zit voor mijn vraag maar we proberen het maar gewoon.
S'morgens of als ie ff stil heeft gestaan moet ik 'choken' dat is opzich geen probleem,alleen wil mijn r4gtl tijdens het rijden nog wel eens afslaan.Zou dit komen door te lang choken of juist te kort of net wel ,net niet,het is best vervelend als je bij een stoplicht aan komt en je remt en hij slaat af.Het gebeurt dus alleen tijdens remmen en of terugschakelen voor een bocht.Heeft er iemand tips of heeft iemand hier ervaring mee want het is voor mij nog erg nieuw allemaal

Nog een vraag (hoort hier ook niet thuis denk ik )
Ik zag laatst een r4 staan en die had in zijn achterklep onderaan twee (achteruitrij) lampjes.Deze heb ik dus niet,maar vindt het wel een mooi gezicht,is dit makkelijk te monteren,en waar is het verkrijgbaar (of iemand die dit voor mij kan doen tegen vergoeding uiteraard.

Bedank voor de tips alvast!

--------------------------------------------

Geplaatst: zo nov 24, 2002 7:59 pm
door an3s
Onze 4 had dat ook: het bleek dat de vervroeging niet goed werkt. Kan je even checken: Als de motor (warm) draait het slangetje dat van het inlaatspruitstuk naar de stroomverdeler loopt van het spruitstuk trekken. Als je dan het gaatje op het spruitstuk afdicht met een vinger hoort deze vacuum te zuigen. Daarna motor afzetten, verdeler openmaken, en als je dan zuigt op het slangetje hoort het contactpuntje heen en weer te schuiven.

En die achteruitrijlichten zitten alleen op import viertjes uit duitsland (e.a.?). Als je die op je vier zet mag ie officieel niet APK goedgekeurt worden (zal wel loslopen denk ik).

Geplaatst: zo nov 24, 2002 8:34 pm
door Leo
Er moet voor achteruitrijverlichting ook een schakelaar op/in je versnellingsbak, ergens bovenop, dicht bij de koppeling naar ik meen.
Daar moet je eerst eens aan zien te komen.

Geplaatst: zo nov 24, 2002 9:37 pm
door Willem de Zwijger
Mbt afslaan: komt me bekend voor. Bij mij was de vacuumvervroeger ook kaduuk, zie mijn lange weg in de topic ontsteking afstellen. Ik zou trouwens gelijk de bougies, puntjes, verdelerkap en rotor vervangen.

Geplaatst: ma nov 25, 2002 9:49 am
door Leander
Betreffende achteruitrijlichten: i.v.m. de APK keuring MOETEN deze zo aangesloten zijn dat deze automatisch gaan branden bij het inschakelen van de achteruitversnelling. Over werkverlichting aan de achterzijde zijn echter geen eisen bekend, dus bij vragen over deze achteruitrijverlichting bij een 4 gewoon zeggen dat het werkverlichting is (kunnen ze niets aan doen).

Geplaatst: ma nov 25, 2002 3:33 pm
door jbeekmann
volgens mijn informatie moeten alle lampen op de buitenkant van de auto het vooral doen! Dus als er lampen op de achterkant zitten moet er binnen ook een schakelaar zitten die ze aan en uit kan doen. Bij mij zit er een klemmetje om de versnellingspook (onder de kap), die stoot tegen een schakelaartje als ik hem in z'n achteruit zet.

Geplaatst: di nov 26, 2002 1:27 am
door Moaske
En waar zit dat schakelaartje dan precies ? Ik heb namelijk een F6 met van die achteruit-rij-lichten ingebouwd in de nummer plaat verlichting; ze werken verdikkeme alleen dus niet... :sad:
Heb je misschien een fotootje om me te mailen van hoe dat zit ? (of een beschrijving)
Groeten, moaske

Geplaatst: wo sep 17, 2003 11:38 am
door holder
[...] Daarna motor afzetten, verdeler openmaken, en als je dan zuigt op het slangetje hoort het contactpuntje heen en weer te schuiven.
Een ietsie-ietsie-pietsie maar? Ik zie dat tandwieltje met veel moeite iets bewegen. En als ik zelf aan het tandwiel draai zie ik de contactpunten schuiven.

Geplaatst: wo sep 17, 2003 12:52 pm
door Diana
De mijne had deed het ook (zie topic) er was iets met de bougies en iets met de contact puntjes?? ook stond hij niet goed afgesteld.
Nu is hij gemaakt en doet het super! :smile:

Geplaatst: wo sep 17, 2003 2:10 pm
door Willem de Zwijger
Holder, ik krijg het gevoel dat je vacuumvervroeger kaduuk is. Je moet de puntjes echt wel zien bewegen

Geplaatst: do sep 18, 2003 1:42 am
door holder
Ja, Willem. Ik heb <i>jouw</i> topic er ook even op nageplozen. Maar het blijft lastig. Je hebt toch wat referentie nodig. Ik voel hem wel lafjes vacuum zuigen, namelijk, maar de punten bewegen amper en (ook) plofjes in uitlaat.

Geplaatst: do sep 18, 2003 9:22 am
door Willem de Zwijger
Ja, zonder referentie is het lastig. Ik had nog een ontsteking liggen, en ik kon gemakkelijk het verschil zien bij zuigen. Heb je geen R4 in de buurt ? Anders hebben ze bij het magazijn wel iets liggen. Je mag ook bij mij komen kijken, maar ik denk dat je dichterbij wel iets kunt vinden. Philip zit ook in Den Haag.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2003-09-18 09:23 ]</font>

Geplaatst: do sep 18, 2003 1:22 pm
door jbeekmann
Ik woon ook in D-H, echter ik plof ook... (als ik het gas los laat)

Geplaatst: do sep 18, 2003 2:28 pm
door holder
Philip woont volgens mij heel dicht bij mij in de buurt. Maar op mijn route rijd ik ook langs An3s. En bij hem moet ik nog even langs om een schroefje te kopieren.
Kunnen we niet een ont-plof-sleutel-dagje houden? Lijkt me wel vraag naar.

Geplaatst: do sep 18, 2003 2:38 pm
door Bauke
ont-ploffen: :lol: