Pagina 1 van 2

motor 1200

Geplaatst: do apr 09, 2009 8:43 pm
door Arnaud
Hallo, kan er mij iemand zeggen als een 1200cc blok uit een clio past tegen de versnellingsbak van een r4 gtl?
mvg

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:05 pm
door R4F6GTX Automaat
Goed mogelijk dat het past, maar het geheel past niet in de R4...

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:11 pm
door ap
hoezo niet?
een 1400 energy gaat er toch ook in?
en een gt turbo toch ook?

1200 blok

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:15 pm
door san
Ap,

En dat past gewoon volgens jouw,heb je dat zelf al een gedaan.

San

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:16 pm
door Mark4GTL
ap schreef:hoezo niet?
een 1400 energy gaat er toch ook in?
en een gt turbo toch ook?
zal misschien wel passen, maar niet zonder niets aan te passen

motorsteunen, radiator iig

zal voor de motor uit de clio ook wel gelden.

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:17 pm
door R4F6GTX Automaat
ap schreef:hoezo niet?
een 1400 energy gaat er toch ook in?
en een gt turbo toch ook?
Ik neem aan dat je er ook mee wilt rijden en (hij komt uit België dus mag je niet te gek ombouwen) dus om het geheel nog door de keuring te krijgen zal het daar moeilijk worden. Maar okee, jij je zin, het past wel maar je moet er wel het hele schutbord en het halve dashboard voor slopen etc

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:20 pm
door schoapke
achterin past al bijna alles en voorin valt er vast ook een heleboel in te bouwen.

maar er is nog wel een verschil tussen inlepelen en inbouwen.

Maar zoals al gezegt; als je maar genoeg aanpast krijg je er zelfs een T55 Turboshaft in :lol:
Afbeelding

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:21 pm
door Mark4GTL
in principe is alles passend te maken,
maar of je daarna nog door de keuring komt en/of er lekker mee de straat op kan (het chassis van de r4 is niet berekend op een 1400 energy of een gt-turbo).

Geplaatst: do apr 09, 2009 10:44 pm
door ap
dank voor de serieuze antwoorden

Geplaatst: do apr 09, 2009 11:09 pm
door R4F6GTX Automaat
ap schreef:dank voor de serieuze antwoorden
een rvvc'er neemt toch de R4club toch ook niet serieus....

Geplaatst: do apr 09, 2009 11:11 pm
door schoapke
om het even voor Ap uit te leggen die beter is in afkortingen dan begrijpend lezen;

de algemene strekking van de antwoorden is: Ja het is als het echt moet in te bouwen in een R4, maar dan moet je wel het een en ander aanpassen.

Dat er daarna misschien met een beetje humor wordt gewezen op de mogelijk problemen kan Ap misschien in verwarring hebben gebracht op deze serieuse donderdag avond
:lol:

Geplaatst: do apr 09, 2009 11:15 pm
door Rik
schoapke, jij had schrijver van autohandboeken moeten worden, wat een heldere uitleg, waarvoor mijn dank

Geplaatst: vr apr 10, 2009 10:07 am
door ap
@ R4F6
volgens mij gaat het niet over de rvvc of de r4 club en hoe die tegen over elkaar staan daar is wel genoeg over gezegd.

ik begrijp heel goed dat er een aantal dingen aangepast moet worden.
ben zelf bezig een auto van AT naar gtl terug te bouwen.
dus daar moeten de aanpassingen weer ongedaan gemaakt worden.

clio motor

Geplaatst: vr apr 10, 2009 1:12 pm
door hans vooijs
Waarom de cliomotor niet aanpassen dat hij wel in de r4 past heb zelf een goed r11 blok gekocht en die gecombineerd met een 1100 GTL blok
Het is gewoon even goed kijken en je kan het zo gek maken als je zelf wilt .
De 1400 staat klaar en wordt binnenkort ingebouwd is niet moeilijk jij ben de chef (o nee dat is van de reclame).
mvrgr hans

Geplaatst: vr apr 10, 2009 2:48 pm
door brecht
wat kan en/of niet kan en wat makkelijk is of niet hangt vooral af van je eigen skills denk ik. Technisch is er heeeeel veel mogelijk met alles wat een cleon onderblok heeft (zo heten ze toch?)

Maar of je het allemaal passend en werkend krijgt?... Daar komt techniek, inzicht en doorzettingsvermogen bij kijken. Ik heb al een Megane coupé 16V blok en een r21 turbo blok in een 4 zien liggen...

Zelf ben ik nooit verder gekomen dan de aanschaf van een AT blok :oops: