Pagina 1 van 2

Geplaatst: ma nov 18, 2002 9:34 pm
door Rudi
tijdens de kouwe start loopt de motor niet geheel soepel(ons pa.'n oude rot uit het Renault vak, vindt dat de motor maar op 3 cilinders loopt)
Bij de Renault specialist hebben ze alleen de stroomverdeler vervangen(een afgebroken stift). Daar ik niet beschik over de nodige 'Knowhow ', doe ik graag een beroep op jullie. B.v.z.h.d. (zo goed?)

Geplaatst: di nov 19, 2002 12:24 am
door Folkert
Istnu niet over dan?

Geplaatst: di nov 19, 2002 12:38 am
door Ron
Alleen bij koud, en het zou aan de elektriek moeten liggen? Kan dat? Ik zou denken aan carburatie.

Geplaatst: di nov 19, 2002 10:26 am
door Goof
kan wel degelijk aan de ontsteking liggen.
Zijn je bougiekabels nog wel goed? Lekt ie nergens compressie om een bougie? Met name de eerste (onder de dynamo) wil er nog wel eens verkeerd ingedraaid worden.

Geplaatst: wo nov 20, 2002 12:01 am
door Rudi
Zou een compressiemeting nut hebben ? Als ik 50 km/u rijd in de 3e versnelling trilt / pruttelt m'n viertje stevig. Op de snelweg haal ik net de 100 km/u ( 850 cc motortje weliswaar )

Geplaatst: wo nov 20, 2002 12:07 am
door Folkert
Koud gaat vaak gepaard met nat en daar kan elektriek niet erg goed tegen...

Geplaatst: wo nov 20, 2002 12:32 am
door Goof
Ja maar als er vocht onder de verdelerkap zit, dan doet ie het wel of niet, maar ik heb nog nooit gehoord dat dan 1 cilinder niet mee doet.
Lijkt me toch eerder een bougie, compressie, bougiekabel probleem.

Geplaatst: wo nov 20, 2002 11:32 pm
door Folkert
Dan gaatieut op steeds meer cilinders doen... (weet ik uit ervaring...). Dus als je dan geluk hebt, ben je al heel ver en doet slechts 1tje het niet...

Geplaatst: za nov 23, 2002 7:16 pm
door Rudi
Hoe kan ik nu wel of niet weten wat er precies aan de hand is. Moet ik de bougie-kabels doormeten en zo ja, hoe?
Als er dus geen cilinder weigert en de bougies zijn goed alsook de bekabeling, waar moet ik dan zoeken....
Is het dan niet gewoon beter om de boel in te spuiten met contact-spray?
Of moet ik er vanuit gaan dat dit model met deze motor nooit meer zal presteren?

Geplaatst: za nov 23, 2002 10:10 pm
door Folkert
Nee hoor. Een viertje moet het altijd goed kunnen doen!

Geplaatst: za nov 23, 2002 11:31 pm
door Ron
En alles van een vier is nog tegen weinig te krijgen dus dat dat ding weer goed moet kunnen lopen is niet alleen waarschijnlijk, het is een feit.

Geplaatst: zo nov 24, 2002 12:09 pm
door Leo
Hij loopt dus op 3(?) cylinder bij een koude start........
Ik zou eerder de bus met vochtbeschermer ter hand nemen als de kontactspray. Niet te zuinig hele ontsteking inspuiten van bobine t/m bougies. En dan maar weer eens proberen en evt. verder zoeken.

Geplaatst: zo nov 24, 2002 5:07 pm
door Jan-Geert
Heb je al kleppen gesteld rudi?

Geplaatst: ma nov 25, 2002 11:40 pm
door Rudi
Ik heb de motor laten draaien in het donker(zou een vonken-regen moeten zien indien er vocht in het electrisch systeem zit)(Alfa collega)(?).
Heb alles ingespoten met spray, nu maar afwachten of hij het morgen doet en dan weer verder zoeken. Bougies zijn ok.
Alleen spruitstuk lijkt niet helemaal goed vast te zitten, mis een bout + is moer afgebroken!!!

Geplaatst: di nov 26, 2002 12:27 am
door Folkert
"valse lucht" is in zo'n geval koud erger dan warm. Ff fixen, zou ik zo zeggen...