x

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
benjamin.lanser
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 5:50 pm

x

Bericht: # 104195Bericht benjamin.lanser »

x
Laatst gewijzigd door benjamin.lanser op di sep 14, 2010 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Akko
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 29, 2007 11:57 pm
Locatie: Almere

Bericht: # 104196Bericht Akko »

Optie 2
Of ga naar een R4 garage. Dan kun je er soms nog bij blijven staan om te leren hoe het zit.

Succes!
4Dawgs
Gebruikersavatar
Fransr4f41988
Berichten: 51
Lid geworden op: di sep 26, 2006 8:39 pm
Locatie: Joure

Bericht: # 104198Bericht Fransr4f41988 »

De stuurkogel kan je zelf wel want dat is zo gedaan zelfs zonder brug.

De as kan ook zelf,

Van te voren de grote moer op as losdraaien (achter kleine renault-embleemdop)met iemand die op de rem trapt. sleuteltje 24.

1; fuseekogel boven loshalen( zit met 3 M8 tjes vast aan A-frame)
2; onderste fuseekogel los( ook weer met 3 M8 tjes aan veerpoot) dat kan zo los staat niet onder spanning want de veerpoot staat nu op een stop.
3; nu kan de as er uitgehaald worden letop: de versnellingsbak olie loopt er nu uit, opvangen dus.

ik hoop hiermee voldoende verteld te hebben om de as er uit te halen.

Dan heb ik nog een vraagje aan jou: welke maat banden heb jij er onder?

Groeten
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 104206Bericht Rik »

tja, als je budget het toestaat en zo snel mogeiljk wil rijden zou ik zeggen optie 1, anders zelf doen als je technische kennis hebt of samen met iemand doen die er verstand van heeft, en die zijn er genoeg volgens mij op dit forum
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 104211Bericht Boerammetje »

Als je fusees inderdaad geschroefd zitten is dit verreweg de makkelijkste optie. Anders kun je je draagarmen onder en boven nog loshalen, da's in het geval van geklonken fusees soms makkelijker. Mocht je echt voor de snelle optie willen gaan dan mag je een ashoes ook repareren, bijvoorbeeld met een bandenplaksetje.

ik heb me er altijd over verbaasd dat dat een afkeurpunt is, want af fabriek zit er aan de buitenzijde geen hoes over de homokineet.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 104214Bericht Mark4GTL »

zelf repareren, heb bij mijn GTL alle fussees & stuurhuisrubbers vervangen.
is in feite zo klaar, het losmaken van de fussees is het meeste werk (hangt ervan af hoe vast(geroest) ze zitten)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 104217Bericht R4F6GTX Automaat »

Fransr4f41988 schreef: 2; onderste fuseekogel los( ook weer met 3 M8 tjes aan veerpoot)
De onderste fuseekogel hoeft helemaal niet los om er de steekas uit te halen.
De bovenste wel maar dat zou ik niet doen met de 3 boutjes maar gewoon met de 1 dikke moer waar de kogelpen mee vast zit.
Boerammetje schreef:
ik heb me er altijd over verbaasd dat dat een afkeurpunt is, want af fabriek zit er aan de buitenzijde geen hoes over de homokineet.
'swel. Bij die oudjes die jij hebt niet nee maar de latere types wel


Nieuwe (complete) steekas kost ongeveer 90 euri, stuurkogel nog geen 20 euro, 1 uurtje werk en het zit er onder....

Haast bij? Volgende week ben ik waarschijnlijk enkele dagen in Lisse....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 104220Bericht Willem de Zwijger »

Punt 3 zijn de meeste garages niet happig op want ze willen graag ook nog wat verdienen aan onderdelen.
Dan kiezen uit 1 en 2: hangt erg af van je zin in sleutelen, en bereidheid om wat te investeren in gereedschap. Om een fuseekogel los te krijgen heb ik altijd veel plezier beleefd aan een kogeltrekker, om de wielmoer eraf te krijgen heb je een speciale dop nodig en het liefst een uitschuifarm, en je hebt ook nog wel een verzamelingetje algemeen spul nodig. Dit is natuurlijk snel terugverdient als je geen uren bij een garage hoeft te betalen. Maar je moet wel zin in sleutelen hebben, en een plek.
Mocht je voor 1 kiezen, dan is Beverwijk niet zo ver van Lisse, en daar woont de onvolprezen R4 specialist Jacques Wijker.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 104241Bericht jbeekmann »

Ik zou voor 'optie 4' gaan: naar een R4-kenner die met je wil sleutelen.
Michiel (R5LeCar) kan je ook vragen (heeft beschikking over een sleutelplek in A'dam Sloten), misschien heeft ie een avondje tijd voor je. Ga er bij staan kijken, help een beetje mee en de volgende keer kan je het zelf!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 104342Bericht R4F6GTX Automaat »

Mocht het een help kunnen zijn, dinsdag ben ik in Lisse
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie