x
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma jul 09, 2007 5:50 pm
- Fransr4f41988
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 8:39 pm
- Locatie: Joure
De stuurkogel kan je zelf wel want dat is zo gedaan zelfs zonder brug.
De as kan ook zelf,
Van te voren de grote moer op as losdraaien (achter kleine renault-embleemdop)met iemand die op de rem trapt. sleuteltje 24.
1; fuseekogel boven loshalen( zit met 3 M8 tjes vast aan A-frame)
2; onderste fuseekogel los( ook weer met 3 M8 tjes aan veerpoot) dat kan zo los staat niet onder spanning want de veerpoot staat nu op een stop.
3; nu kan de as er uitgehaald worden letop: de versnellingsbak olie loopt er nu uit, opvangen dus.
ik hoop hiermee voldoende verteld te hebben om de as er uit te halen.
Dan heb ik nog een vraagje aan jou: welke maat banden heb jij er onder?
Groeten
De as kan ook zelf,
Van te voren de grote moer op as losdraaien (achter kleine renault-embleemdop)met iemand die op de rem trapt. sleuteltje 24.
1; fuseekogel boven loshalen( zit met 3 M8 tjes vast aan A-frame)
2; onderste fuseekogel los( ook weer met 3 M8 tjes aan veerpoot) dat kan zo los staat niet onder spanning want de veerpoot staat nu op een stop.
3; nu kan de as er uitgehaald worden letop: de versnellingsbak olie loopt er nu uit, opvangen dus.
ik hoop hiermee voldoende verteld te hebben om de as er uit te halen.
Dan heb ik nog een vraagje aan jou: welke maat banden heb jij er onder?
Groeten
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Als je fusees inderdaad geschroefd zitten is dit verreweg de makkelijkste optie. Anders kun je je draagarmen onder en boven nog loshalen, da's in het geval van geklonken fusees soms makkelijker. Mocht je echt voor de snelle optie willen gaan dan mag je een ashoes ook repareren, bijvoorbeeld met een bandenplaksetje.
ik heb me er altijd over verbaasd dat dat een afkeurpunt is, want af fabriek zit er aan de buitenzijde geen hoes over de homokineet.
ik heb me er altijd over verbaasd dat dat een afkeurpunt is, want af fabriek zit er aan de buitenzijde geen hoes over de homokineet.
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
zelf repareren, heb bij mijn GTL alle fussees & stuurhuisrubbers vervangen.
is in feite zo klaar, het losmaken van de fussees is het meeste werk (hangt ervan af hoe vast(geroest) ze zitten)
is in feite zo klaar, het losmaken van de fussees is het meeste werk (hangt ervan af hoe vast(geroest) ze zitten)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
De onderste fuseekogel hoeft helemaal niet los om er de steekas uit te halen.Fransr4f41988 schreef: 2; onderste fuseekogel los( ook weer met 3 M8 tjes aan veerpoot)
De bovenste wel maar dat zou ik niet doen met de 3 boutjes maar gewoon met de 1 dikke moer waar de kogelpen mee vast zit.
'swel. Bij die oudjes die jij hebt niet nee maar de latere types welBoerammetje schreef:
ik heb me er altijd over verbaasd dat dat een afkeurpunt is, want af fabriek zit er aan de buitenzijde geen hoes over de homokineet.
Nieuwe (complete) steekas kost ongeveer 90 euri, stuurkogel nog geen 20 euro, 1 uurtje werk en het zit er onder....
Haast bij? Volgende week ben ik waarschijnlijk enkele dagen in Lisse....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Punt 3 zijn de meeste garages niet happig op want ze willen graag ook nog wat verdienen aan onderdelen.
Dan kiezen uit 1 en 2: hangt erg af van je zin in sleutelen, en bereidheid om wat te investeren in gereedschap. Om een fuseekogel los te krijgen heb ik altijd veel plezier beleefd aan een kogeltrekker, om de wielmoer eraf te krijgen heb je een speciale dop nodig en het liefst een uitschuifarm, en je hebt ook nog wel een verzamelingetje algemeen spul nodig. Dit is natuurlijk snel terugverdient als je geen uren bij een garage hoeft te betalen. Maar je moet wel zin in sleutelen hebben, en een plek.
Mocht je voor 1 kiezen, dan is Beverwijk niet zo ver van Lisse, en daar woont de onvolprezen R4 specialist Jacques Wijker.
Dan kiezen uit 1 en 2: hangt erg af van je zin in sleutelen, en bereidheid om wat te investeren in gereedschap. Om een fuseekogel los te krijgen heb ik altijd veel plezier beleefd aan een kogeltrekker, om de wielmoer eraf te krijgen heb je een speciale dop nodig en het liefst een uitschuifarm, en je hebt ook nog wel een verzamelingetje algemeen spul nodig. Dit is natuurlijk snel terugverdient als je geen uren bij een garage hoeft te betalen. Maar je moet wel zin in sleutelen hebben, en een plek.
Mocht je voor 1 kiezen, dan is Beverwijk niet zo ver van Lisse, en daar woont de onvolprezen R4 specialist Jacques Wijker.
Ik zou voor 'optie 4' gaan: naar een R4-kenner die met je wil sleutelen.
Michiel (R5LeCar) kan je ook vragen (heeft beschikking over een sleutelplek in A'dam Sloten), misschien heeft ie een avondje tijd voor je. Ga er bij staan kijken, help een beetje mee en de volgende keer kan je het zelf!
Michiel (R5LeCar) kan je ook vragen (heeft beschikking over een sleutelplek in A'dam Sloten), misschien heeft ie een avondje tijd voor je. Ga er bij staan kijken, help een beetje mee en de volgende keer kan je het zelf!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad