Pagina 1 van 1

stationair gebok

Geplaatst: do jan 29, 2009 6:27 pm
door ronny
nu ben ik het even kwijt: vanmorgen reed ie nog als een zonnetje, overdag m'n klepjes gecontroleerd,die waren goed en de kleur van de bougies bekeken, ook prima bruin, rijd ik vanmiddag naar huis en bij stationair toerental varieert het nogal, das nog tot daar aan toe maar als ik 50 rijdt dan doe ie dat ook, waardoor die bokkig begint te rijden. :(

dus vacuumvervroeger gecontroleerd ,die werkt, en als ik het vacuumslangetje los trek gaat ie prachtig rustig lopen alsof er niks aan de hand is !??? :-?

wie weet wat er loos is???

groetjes,ronny

Geplaatst: do jan 29, 2009 6:29 pm
door ronny
oh ja, alles wat in het forum staat bij "Bokke Wagen"dat heb ik dus gecontroleerd en dat is het dus niet :-?

Geplaatst: do jan 29, 2009 7:25 pm
door RVIER
@ronny,

Als de motor weer goed loopt als je de vacuumslang lostrek (en afsluit) is het membraan kapot. Hij trekt dan valse lucht via het lek.

vr gr Fons

Geplaatst: do jan 29, 2009 7:32 pm
door ronny
nou dat is ut 'm juist ,hij loopt prima als het slangetje los ligt en ik nix afsluit, de vacuumvervroeger heb ik uitgetest en die deed het, zij het een beetje stroef dus heb ik er een likje olie aan gedaan maar dat mocht niet baten

Geplaatst: do jan 29, 2009 8:37 pm
door roberto
als de motor loopt zuigt hij vacuum hierdoor vervroegd hij de ontsteking, als hij met slang niet mooi loopt en zonder slang wel betekend dit dus dat de onsteking te laat staat, lijstje niet goed afgewerkt ( afstellen met de stroboscoop)

Geplaatst: do jan 29, 2009 8:48 pm
door ronny
:D gaak gelijk proberen

Geplaatst: do jan 29, 2009 8:54 pm
door ronny
:D vooralsnog lijkt het dat dat de oplossing is maar nu is die motor natuurlijk hardstikke koud maar hij liep al beter had ik het idee ( met choke)

nu moet ik weg (werken) maar morgenochtend ga ik het dan echt zeker weten

robberto en fons : bedankt !

Geplaatst: vr jan 30, 2009 2:44 pm
door ronny
:D Ja het probleem is verholpen gelukkig, hij rijdt weer PRIMA

(nw)

Geplaatst: vr jan 30, 2009 6:11 pm
door roberto
Leg even uit wat de oplossing was dan hebben andere er ook wat aan misschien

Geplaatst: vr jan 30, 2009 9:32 pm
door ronny
ja roberto goed idee, heeft die zoekfunctie in het verleden ook meer nut!

nou het probleem was dus dat de ontsteking te laat stond,

dat was te herkennen aan het feit dat de motor beter (regelmatiger) liep zodra het vacuumslangetje van de vervroeger af getrokken
word en dat met eenzelfde snelheid slecht loopt
en als je gas geeft wel redelijk normaal loopt.

door de hele ontstekingsklok ietsje ( 0,5 cm ofzo) met-de-klok-méé te verdraaien,
daardoor word het vonkpunt vervroegt naar het punt dat ie moet zijn,
meer weet ik er nu even niet over te melden ,dus........

bytheway: met een stroboscoop afgesteld op het vliegwiel, dan klopt m'n ontsteking voor geen meter,
dan rijdt ik niet harder meer dan 60km/h
hoe dat komt ,geen flauw idee,heb alles gecontroleerd tot aan de distributieketting/tandwielen aan toe maar nix gevonden
( wel een kleine olielekkage sindsdien door de prutverbinding tussen carterpan en distributiedeksel)

(baai)

Geplaatst: vr jan 30, 2009 10:00 pm
door roberto
weer een bokkige minder!! nu ijsbrand nog want die staat bijna in brand

Geplaatst: za jan 31, 2009 12:39 am
door Willem de Zwijger
en een klopje op de schouder voor Roberto, hierbij uitgeroepen tot TROUBLESHOOTER VAN DE WEEK!