V-snaar
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
V-snaar
Beste sleutelaars,
Eergister is mijn V-snaar geknapt en die heb ik kunnen vervangen met een oude snaar die vrij snel daarna ook al knapte. Nu is het waarschijnlijk doordat deze oud en wat uitgedroogd was, maar misschien draait het stelwieltje of waterpompwiel of dynamowiel niet vlekkeloos mee.
Kan het kwaad als ik op die wieltjes wat wd-40 spuit, of is dat niet goed voor bijvoorbeeld de (nieuwe) v-snaar? Is het verstandig om iets anders te gebruiken om de soepelheid van het draaien te bevorderen van de betreffende wieltjes?
B.v.d.
Eergister is mijn V-snaar geknapt en die heb ik kunnen vervangen met een oude snaar die vrij snel daarna ook al knapte. Nu is het waarschijnlijk doordat deze oud en wat uitgedroogd was, maar misschien draait het stelwieltje of waterpompwiel of dynamowiel niet vlekkeloos mee.
Kan het kwaad als ik op die wieltjes wat wd-40 spuit, of is dat niet goed voor bijvoorbeeld de (nieuwe) v-snaar? Is het verstandig om iets anders te gebruiken om de soepelheid van het draaien te bevorderen van de betreffende wieltjes?
B.v.d.
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Nee, het is wel een wondermiddel maar het repareert natuurlijk geen lagers.
Toch kan het een groot verschil maken voor het soepel lopen van de V-snaar, en proberen kan geen kwaad.
Toch kan het een groot verschil maken voor het soepel lopen van de V-snaar, en proberen kan geen kwaad.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)