schokken in zijn eerste versnelling
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Mijn R4 TL van 1992 schokt en de motor schut heftig in zijn een.
Er zit al een nieuwe koppeling in maar hij blijft het doen.
De motorrubbers en bakrubber zijn goed.
Wie heeft er een mogelijke oplossing.
Kan het zijn dat een van de twee aandrijfassen er niet ver genoeg in zitten.
Gr San
Er zit al een nieuwe koppeling in maar hij blijft het doen.
De motorrubbers en bakrubber zijn goed.
Wie heeft er een mogelijke oplossing.
Kan het zijn dat een van de twee aandrijfassen er niet ver genoeg in zitten.
Gr San
Le car, wat voor veer is dat en kan ik deze zien en zonodig vervangen.
Hoe heet deze veer.
Hoe heet deze veer.
Deze veer zit in de as en is niet zichtbaar.
As eruithalen en voelen of hij nog veert.
Ik heb er momenteel ff geen plaatje van (wie wel)
Veer is ongeveer 2 cm breed en iets van 10 hoog en is bedoeld om het spul tijdens belasting in/bijelkaar te houden.
As eruithalen en voelen of hij nog veert.
Ik heb er momenteel ff geen plaatje van (wie wel)
Veer is ongeveer 2 cm breed en iets van 10 hoog en is bedoeld om het spul tijdens belasting in/bijelkaar te houden.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
schokken
@san,
ik begrijp dus dat hij alleen in de eerste versnelling schokt, in de andere versnellingen niet?.
Als dat zo is lijkt er niets met de aandrijfassen/lagers aan de hand te zijn en zit het in de bak. Ik vraag me alleen af wat (tand van een tandwiel?)
Schokt hij ook nog als je hem in de eerstse versnelling laat uitrollen met de koppelingpedaal ingetrapt?
Schokt hij ook nog als je hem in de vrij laat uitrollen?
ben benieuwd
vr gr Fons
ps
Als je de bak vervangen hebt ben ik benieuwd naar de oorzaak
ik begrijp dus dat hij alleen in de eerste versnelling schokt, in de andere versnellingen niet?.
Als dat zo is lijkt er niets met de aandrijfassen/lagers aan de hand te zijn en zit het in de bak. Ik vraag me alleen af wat (tand van een tandwiel?)
Schokt hij ook nog als je hem in de eerstse versnelling laat uitrollen met de koppelingpedaal ingetrapt?
Schokt hij ook nog als je hem in de vrij laat uitrollen?
ben benieuwd
vr gr Fons
ps
Als je de bak vervangen hebt ben ik benieuwd naar de oorzaak
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
schokken
Hanz schrijft "rubbervoorlager defect"
San schrijft dat de bakrubber goed is.
Ik ben daar bij mijn eerdere bijdrage vanuit gegaan.
maar: heb je dat nog recent gecontroleerd?
De bakrubber kan losscheuren en zakt van 1 cm tot op de voorsteun.
Geeft een schokkende moter in de eerste vesnelling maar ook bij het koppelen naar de hogere versnellingen.
Je ziet snel of de bakrubber kaport is. Tussen carter en traverse is dan maar weinig speling, sosm ligt hij er zelfs op.
Ben benieuwd
vr gr Fons
San schrijft dat de bakrubber goed is.
Ik ben daar bij mijn eerdere bijdrage vanuit gegaan.
maar: heb je dat nog recent gecontroleerd?
De bakrubber kan losscheuren en zakt van 1 cm tot op de voorsteun.
Geeft een schokkende moter in de eerste vesnelling maar ook bij het koppelen naar de hogere versnellingen.
Je ziet snel of de bakrubber kaport is. Tussen carter en traverse is dan maar weinig speling, sosm ligt hij er zelfs op.
Ben benieuwd
vr gr Fons
De R4 schokt alleen met wegrijden in zijn eerste versnelling,in zijn tweede versnelling wegrijden gaat prima.
Bij een 50km per uur piept en rateld er iets uit de versnellingsbak?? soms wel en soms niet klinkt niet goed.
De rest baksteun ophangrubbers etc zijn geloof me echt goed (zijn nieuw )
Zoek nu dus een andere versnellingsbak of een 965cc of anders een van een GLT 1108cc.
Wie heeft een goede versnellingsbal liggen.
Gr San
Bij een 50km per uur piept en rateld er iets uit de versnellingsbak?? soms wel en soms niet klinkt niet goed.
De rest baksteun ophangrubbers etc zijn geloof me echt goed (zijn nieuw )
Zoek nu dus een andere versnellingsbak of een 965cc of anders een van een GLT 1108cc.
Wie heeft een goede versnellingsbal liggen.
Gr San
Motor vandaag uitgebouwd en was het motorrubber oke alleen de ijzeren bevestiging aan het blok waar de de boutjes het blok in gaan aan allebij de kanten in gescheurd!!!!
Was geen nieuwe maar een goede gebruikte.
Een nieuwe bestellen maar nu de vraag zal ik de versnellingsbak ook vervangen of zou het schudden door dit komen.
Heb wel een foto maar plaatsen lukt niet.
Het gekke is dat de nieuwe koppelingskabel ook al bijna stuk was zit er 2 weken in dit was een echte nieuwe zou dat ook door bovenstaande kunnenkomen .
Gr San
Was geen nieuwe maar een goede gebruikte.
Een nieuwe bestellen maar nu de vraag zal ik de versnellingsbak ook vervangen of zou het schudden door dit komen.
Heb wel een foto maar plaatsen lukt niet.
Het gekke is dat de nieuwe koppelingskabel ook al bijna stuk was zit er 2 weken in dit was een echte nieuwe zou dat ook door bovenstaande kunnenkomen .
Gr San
dilemma
@San
als de oilie van de bak geen metaalsplinters bevat zou ik de bak terugzetten. Dan ligt het voor de hand dat het de rubber was.
Waar zit je ergens? Ik heb nog een nieuwe rubber liggen (wel voor een moderne bak van een GTL.
vr gr Fons
(in eindhoven)
als de oilie van de bak geen metaalsplinters bevat zou ik de bak terugzetten. Dan ligt het voor de hand dat het de rubber was.
Waar zit je ergens? Ik heb nog een nieuwe rubber liggen (wel voor een moderne bak van een GTL.
vr gr Fons
(in eindhoven)
vol verwachting klopt ons hart
@san
nu zij we natuurlijk wel benieuwd wat er in de oude bak mis was!
vr gr Fons
>> verkeerrd gelezen, er was niks aan de bak<<
nu zij we natuurlijk wel benieuwd wat er in de oude bak mis was!
vr gr Fons
>> verkeerrd gelezen, er was niks aan de bak<<
Laatst gewijzigd door RVIER op di dec 16, 2008 1:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: schokken in zijn eerste versnelling
Alleen slechte rubbers dus. Dan was de oorpsronkelijke aanname toch niet goed:
san schreef:De motorrubbers en bakrubber zijn goed.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)