Vandaag voor het eerst na een gedwongen rustperiode weer aan de R4 gewerkt. Na het verwijderen van het rechter achterscherm kreeg ik onderstaand uitzicht.
blijkbaar is hier al eens aan gerommeld, beloofd veel goeds
Iemand dit al eens eerder tegengekomen?
Laatst gewijzigd door Albert Brinks op za okt 25, 2008 11:10 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat lijkt op kleine propjes die een tikkie te koud gelast zijn... Als het iets heeter gelast zou zijn(vloeit het mooier uit) en er iets meer draad tegevoegd was zouden er wel mooie rupsjes tevoorschijn komen...
Schoapke 100 punten, en dat met de ogen half dicht
inderdaad is de achteras aan het chassis gelast. Verder zie ik zo nog een paar plekken waar wat nieuwe plaat op gebakken is. De R4 gaat toch helemaal uit elkaar,en die reparatie aan die balken had ik al op gerekend. Maar niet dat iemand die as gewoon vast last. Ik hoop dat de achteras nog bruikbaar is na het losslijpen.
Ik hoop deze week de koets van het chassis te halen, dan kan ik meteen kijken welk plaatwerk ik aan moet schaffen. Zal een hele collectie worden
heeft iemand misschien de afmetingen van het chassis zodat ik een frame kan maken zoals op die engelse lassite?
hartstikke bedankt voor de link, dat bedoel ik. Ik heb die platen uitgetekend en laat ze snijden, maak ik er een mooie steun van.
Ik ben er vanavond nog even mee bezig geweest, lijkt verder nog niet tegen te vallen. Alleen de rechterkant is op deze manier verprutst. Zodra de koets er af is zal ik een paar plaatjes schieten en plaatsen.
Gietijzer van de as aan staal lassen gaat met co2 aparaatje niet zo best
Ik dacht meer dat het een smeedstuk is. Kun je best lassen is alleen niet zo slim.
vr gr Fons
Knappe kerel die dat ding kan smeden! Neehoor, dat wordt echt een beetje moeilijk. Het is gegoten. Vroeger volgens mij van plaatstaal gemaakt overigens.
En om maar meteen even te reageren op het feit dat dit is gedaan: Ik heb me er ook wel eens schuldig aan gemaakt...
Het is namelijk een hele goedkope en snelle manier om met een slechte achterbalk toch door te kunnen rijden (al is het maar voor even).
Ik denk dat ik tegenwoordig voor een 'achterbalken-vernieuwen-a-la-Otogazzi-operatie' zou gaan.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Knappe kerel die dat ding kan smeden! Neehoor, dat wordt echt een beetje moeilijk. Het is gegoten. Vroeger volgens mij van plaatstaal gemaakt overigens.
Industrieel smeden gaat niet met een hamer! Dat gaat met matrijzen en veel geweld
Jij denk zeker dat de krukas ook gegoten is.
Knappe kerel die dat ding kan smeden! Neehoor, dat wordt echt een beetje moeilijk. Het is gegoten. Vroeger volgens mij van plaatstaal gemaakt overigens.
Industrieel smeden gaat niet met een hamer! Dat gaat met matrijzen en veel geweld
Jij denk zeker dat de krukas ook gegoten is.
vr gr Fons
Ow, maar dat hoef je mij iook niet te vertellen hoor. Als industrieel ontwerper ben ik aardig op de hoogte van productietechnieken.
Het woordje 'kerel' in 'knappe kerel' is ook meer een manier van spreken. Daar hoeft de man niet voor met een leren schort om in een ouderwetsche smidse te staan.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!