Deurplaat monteren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Deurplaat monteren

Bericht: # 100102Bericht roberto »

Omdat de gave deuren een beetje op raken is een deurplaat een optie hier wat foto's om de beginners opweg te helpen.
Succes!!

http://renault4.weebly.com/deurplaten.html
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 100104Bericht otogazzi »

Mooi gemaakt hoor..... maarre? gave deuren een beetje op raken?


hoeveel ( 2e hands en nieuwe ) wil je hebben?

zie:

http://www.r4club.nl/fotoalbum/showimg. ... C09383.JPG
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 100108Bericht Mark4GTL »

heb er hier ook nog een aantal liggen, gave wel te verstaan...

maar toch handig om te weten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 100110Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb er ook nog tig staan... en een appeltaart is iets goedkoper als zo'n deurrestauratieproject lijkt me...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Sjoerdvleugel
Berichten: 18
Lid geworden op: di aug 19, 2008 10:01 pm
Locatie: Menaldum

Bericht: # 100146Bericht Sjoerdvleugel »

Gave how-to!
Er mogen misschien nog wel 1000'en deuren 2e hands zijn, maar dit is eigenlijk nog wel leuker om te doen.

En dit is niet alleen voor een R4 handig, maar ook andere auto's waar wat minder harde 2ehands deuren voor zijn (mini's bijvoorbeeld)!

Goed werk om dit zo op internet te zetten! :D
Dolf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 6:51 pm
Locatie: Leens/Utrecht

Bericht: # 100147Bericht Dolf »

Inderdaad erg mooi zeg! Zie je nu alleen nu niet dat de deur iets naar buiten komt, of is dit zo weinig dat je het niet ziet?

Groet,

Dolf
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 100148Bericht roberto »

Sjoerdvleugel schreef:Gave how-to!
Er mogen misschien nog wel 1000'en deuren 2e hands zijn, maar dit is eigenlijk nog wel leuker om te doen.

En dit is niet alleen voor een R4 handig, maar ook andere auto's waar wat minder harde 2ehands deuren voor zijn (mini's bijvoorbeeld)!

Goed werk om dit zo op internet te zetten! :D
Bedankt! Ik zal binnenkort meer onderwerpen met beeld materiaal voorzien zodat de beginnende R4 liefhebber zelf eenvoudige problemen kan oplossen het is leuk om te doen en het scheelt veel geld en je hebt het gevoel dat de auto een echte hobby is
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 100149Bericht roberto »

Dolf schreef:Inderdaad erg mooi zeg! Zie je nu alleen nu niet dat de deur iets naar buiten komt, of is dit zo weinig dat je het niet ziet?

Groet,

Dolf
Dolf de auto plaat is 0,8mm dik, dat is eigenlijk niet veel maar door de het einde van de plaat (boven) goed weg te schuren is het optisch bijna niet te zien alleen maar door jouw omdat je het weet
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 100152Bericht Willem de Zwijger »

Heel mooie reportage! Ga je er nog meer maken?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 100156Bericht roberto »

Willem de Zwijger schreef:Heel mooie reportage! Ga je er nog meer maken?
Bedankt Willem!
Ik moet het forum een beetje volgen waar het af en toe een beetje knelt bij mede lotgenoten dan wil ik het zo eenvoudig en duidelijk mogelijk met foto's uit te leggen zodat iedereen het begrijpt en er wat aan heeft.
Binnenkort wil ik de Velleman kit op de site zetten van het doosje open maken tot de sleutel van de auto omdraaien.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3152
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 100161Bericht Hanz »

roberto schreef:Binnenkort wil ik de Velleman kit op de site zetten van het doosje open maken tot de sleutel van de auto omdraaien.
Kijk dan eerst even wat er al over Velleman is geschreven. Er staan al tamelijk duidelijke foto's hier
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 100162Bericht roberto »

Hanz schreef:
roberto schreef:Binnenkort wil ik de Velleman kit op de site zetten van het doosje open maken tot de sleutel van de auto omdraaien.
Kijk dan eerst even wat er al over Velleman is geschreven. Er staan al tamelijk duidelijke foto's hier
Inderdaad mooie foto's, maar voor de echte beginner licht hier de lat te hoog een betere uitleg van het monteren van de onderdelen weerstanden en diodes, mica plaatje ex. zijn er toch meer foto's nodig voor de techneuten onder ons is dat natuurlijk een fluitje van een cent, daar doe ik het ook niet voor, ik wil het uitleggen voor de echte beginnende R4 hobbyist vanaf het open maken van het doosje tot het starten van de auto
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 100165Bericht Boerammetje »

Ik heb al tijden een Velleman kit liggen die tot dusver nog niet gemonteerd is omdat het doosje niet openwil. Om maar eens even iets te noemen!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 100166Bericht roberto »

Boerammetje schreef:Ik heb al tijden een Velleman kit liggen die tot dusver nog niet gemonteerd is omdat het doosje niet openwil. Om maar eens even iets te noemen!
Kijk dat bedoel ik nou Bram! maar we slepen je er wel doorheen!
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 100167Bericht Boerammetje »

Heel goed! ;-)

Ik vroeg me overigens af of de op deze manier behandelde deuren al een duurtest hebben doorstaan. Deuren zijn toch de plaatwerkdelen van de auto die aan het meeste gooi en smijtwerk onderhevig zijn, en dus de meeste trillingen ondervinden. Als de geplamuurde bovenzijde dientengevolge barstjes gaat vertonen, trekt het vocht dat daarin kan komen direct naar de gevaarlijkste plek, namelijk die tussen 2 op elkaar liggende plaatdelen, waar het zijn weg alleen maar weer naar buiten kan roesten. Is het niet raadzaam die bovenrand juist door te lassen?
Plaats reactie