Pagina 7 van 7

Geplaatst: di jul 24, 2007 1:00 pm
door Maus en Tanja
erg mooi geworden!

Geplaatst: ma aug 06, 2007 10:15 pm
door Willem de Zwijger
Terug uit Toscane, de auto heeft het uitstekend gedaan, geen klap verkeerd gegeven. Het rijden met de motortrailer was eerst wel spannend, dat begon al met het oprijden, zo van gaat dat allemaal wel met een volgeladen 4, maar uiteindelijk dus van een leien dakje.
Hier op de heenweg in de Alpen
Afbeelding

op de camping bij San Giminiano (daar stond nog een stel met een NL R4tje)
Afbeelding

En op de terugweg terug in de Dolomieten
Afbeelding

Geplaatst: vr okt 05, 2007 10:55 pm
door Willem de Zwijger
De lak van deze begon ook al wat bobbeltjes te vertonen :evil: onmiddeijk weggeschuurd en hopen dat ze wegblijven....
En toen een lekkere Mike Sanders beurt, voor de geinteresseerden nog wat foto's:
Afbeelding
De roestgevoelige bovenrand van het voorspatbord

Afbeelding
Ook binnenzijde wielkast voor

Afbeelding
Hoe vet kan een remkrachtverdeler zijn...

Ik geloof dat dit eigenlijk een beetje te dik is, nou ja, als het in de zomer begint te druppelen veeg ik het er wel weer een beetje af.

Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.

Geplaatst: za okt 06, 2007 12:34 am
door R4F6GTX Automaat
Spuit je dat vet zoals het ons voorgedaan is of kwast je het er ook op?

Geplaatst: za okt 06, 2007 11:07 am
door GijSsie
haha spuiten aan de nevel te zien paul :wink:


Willem, ik hoop voor je dat je nooit meer aan die 4 hoeft te sleutelen..... :lol: Vergeet ook niet dat vet vuil aantrekt en vasthoud....

Geplaatst: za okt 06, 2007 12:00 pm
door R4F6GTX Automaat
nou, die vette klodders noem ik geen nevel...

Geplaatst: za okt 06, 2007 12:25 pm
door GijSsie
paulus.... kijk nou eens goed.... op die draagarm van de achteras zit een spuitnevel... bovendien kan je zien dat het vet is uitgespoten.... bijvoorbeeld op de achterbalk bij de schokdemper

Geplaatst: zo okt 07, 2007 11:37 pm
door Olivier
Wat kost zo'n mike sanders beurtje eigenlijk?

Mijn R4 heeft een nieuw chassis, deze is verzinkt, maar moet eigenlijk nog wel goed getectyleerd worden, alleen dat wordt hard en beschermt dan niet zo goed meer...

Dusja wil dat eigenlijk ook wel :)

Geplaatst: ma okt 08, 2007 12:19 am
door R4F6GTX Automaat
Olivier schreef:
Dusja wil dat eigenlijk ook wel :)
Heel verstandig.

Geplaatst: ma okt 08, 2007 8:28 am
door Willem de Zwijger
R4F6GTX Automaat schreef:nou, die vette klodders noem ik geen nevel...
@automaat: Nee, geen fijn neveltje maar inderdaad wel gespoten. Tijdens het spuiten komt er vrij veel tegelijk (wat dan weer in straaltjes wegloopt), en na verloop van tijd weer weinig en soms pulserend...het gaat niet superbeheerst (als amateur). Ik vermoed dat dit hier en daar veel te dik is, maar dat zien we dan wel weer. Beter ermee verlegen dan erom verlegen...

@Gijssie: ja, ideaal is het voor de holle ruimtes, op de openlucht oppervlaktes gaan stof en vuil zich hechten, ik ben wel bemieuwd hoe zich dat in de praktijk ontwikkeld. Krijg ik dikke makken vette zooi of blijft het een beetje leuk. Ik zie wel.

@Olivier: je kunt een beurt laten doen door van der Pols in Bennebroek, bel hem om te vragen wat dat kost op 023 5846635.

Geplaatst: ma okt 08, 2007 11:10 am
door jbeekmann
Willem de Zwijger schreef:...
Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.
Ik had het ding op een contactgeschakelde zekering zitten. Dan gaat ie zoemen zodra je je contact afzet.

Geplaatst: di okt 09, 2007 7:11 pm
door Willem de Zwijger
jbeekmann schreef:Ik had het ding op een contactgeschakelde zekering zitten. Dan gaat ie zoemen zodra je je contact afzet.
Dat is nog slimmer, ga ik ook doen. Hopelijk minder herrie aan het hoofd...

Geplaatst: wo okt 10, 2007 9:30 pm
door Willem de Zwijger
Dan had ik vorige week nog vrij plotseling een raar geluid, een beetje waauuuw....waauuuw....langzamer dan dat de wielen ronddraaien, dus aan lagers dacht ik niet meteen. Dus wat kan dat nou zijn ? Heel goed luisteren waar het vandaan kwam, maar dat was heel moeilijk te horen, ik dacht rechtsachter. Zondag om 15:15 start van de zoektocht. Zondag 17:15 reparatie klaar. In een nieuw persoonlijk record de voorwiellagers rechtvoor vernieuwd. Wat bleek: ik voelde meteen wat ruwe loop toen ik het voorwiel van de grond had, dus de fusee los en de naaf eruit getikt. En wat bleek: van beide lagers waren de kooien eruit gelopen, en zaten de kogels op een kluitje bij elkaar. Als dat gaat draaien kan het dus een soort zwevend geluid geven. Misschien dat iemand er ooit iets aan heeft...