Willem de Zwijger schreef: 1.Die bodem is toch niet zo extreem dun ? Ik heb heel wat plaatjes in de bodem gelast zonder (meer dan normale) problemen.
2. Of zit je op plekken waar hij nog te dun is door de roest ? Dan moet je breder wegslijpen.
3. Welk las apparaat gebruikt je ?
4. Kun je hem in verschillende standen zetten ?
5. Welke stand gebruik je ?
1 bodem te dun om er even een goede las op te leggen(lukt mijn vader ook niet)
2. Bodem zat niet zo veel roest het waren volgens mij meer putjes door steenslag.
3. Cebora 160 amp(geloof ik

)
4.5. hij kan op verschillende standen ik las aan de 4 zo'n beetje altijd in standje 1 en draadtoevoer staat op 3 of 4.
Ik had de plaat wel groter uit kunnen slijpen, maar dan ben je je relief kwijt dat in de bodem zit. 't punt is er springen gaten in als je het plaatwerk nog maar net hebt aangeraakt... en dan krijg je het meestal door voor lassen wel aan elkaar gebraden, maar als je dan de las gladslijpt met het plaatwerk en er een lamp achter zet. Dan zie je hoeveel kleine gaatjes er nog inzitten. En die krijg ik dan maar moeizaam zicht omdat je dat op het "originele " plaatwerk moet lassen.
Als ik even een mooi lasje leg dan trekt die hem van de warmte aan de andere kant weer open.
Dus daarom denk ik op linksvoor of helemaal voor er maar een nieuwe bodemplaat in te leggen. Zodat ik aan de voorkant alleen de zijkanten en de voorkant op diker ijzer hoef te lassen. En alleen de achterkant weer op de bodemplaat.