Pagina 7 van 31
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jun 23, 2014 8:05 am
door silvio
ziet er mooi uit, nu sluit alles mooi aan.
succes verder
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jun 23, 2014 9:27 am
door Bertje
Jep, (afgeknipte) punaises. Nietje zijn te lang.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: zo jun 29, 2014 12:10 pm
door Bertje
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: zo jun 29, 2014 3:14 pm
door Tweety
Bertje schreef:Jep, (afgeknipte) punaises. Nietje zijn te lang.
Nietjes heb je toch in verschillende maten ?
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: zo jun 29, 2014 7:06 pm
door Rudolf2
En de meeste nietjes vouwen tijdens gebruik aan de achterkant om...maar dan vast wel door de bekleding heen.
Rudolf
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: zo jun 29, 2014 9:26 pm
door Bertje
De juiste nietjes (4 mm) pasten niet in mijn nietpistool. De originele nietjes zijn overigens sterk genoeg om te hergebruiken (met hamertje erin tikken).
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: zo jul 06, 2014 10:25 am
door Bertje
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 9:43 am
door Bertje
Iemand trouwens een idee hoe ik het spruitstuk passend ga krijgen? Bovenaan op de foto het te grote 1400 cc spruitstuk, onderaan het kleinere R4 (F6) spruitstuk. Ik kan niet straffeloos het R4 spruitstuk monteren omdat de gaten niet matchen. Heeft Renault ook kleinere spruitstukken met die vierkante gaten gemaakt? Andere optie is het 1400 cc spruitstuk aanpassen, namelijk door de uitlaatflens te verplaatsen richting vliegwielzijde, maar dat lijkt me geen plezierig laswerk, los daarvan wil je geen lasrupsen e.d. aan de binnenkant van je spruitstuk aangezien die de flow beïnvloeden. Of het R4 spruitstuk wat ruimen zodat de gaten zo goed mogelijk overeenkomen. Verder kan ik natuurlijk ook nog de volledige cilinderkop wisselen, maar dat heeft weer als nadeel dat ik de kleinere 1100cc kleppen krijgen.

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 9:49 am
door lordje
Hallo Bertje, je kan ook een hitteschild bouwen tussen spruitstuk en reservoir. Groet Lordje
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 11:16 am
door dirkoosterhoff
Wordt dan wel een dun schildje

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 12:28 pm
door Tweety
Zou je er een remservo tussen kunnen zetten, dan komt de hoofdremcylinder een behoorlijk stuk naar voren, of de pen verlengen en een nieuwe bevestiging maken voor de hoofdremcylinder.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 12:46 pm
door Bertje
Dan nog wordt het klooien met de uitlaatbocht. Lieft hang ik er een standaard R4 uitlaat aan, of in elk geval één die niet al te drastisch aangepast hoeft te worden. Ben dus vooral benieuwd hoe ver ik kan komen met bestaande onderdelen (van andere types dan R4).
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 5:17 pm
door Okido
De 1400 cc van de Renault Super 5 heeft dezelfde 4-kante gaten, maar ik ben bang dat het ook hetzelfde spruitstuk is. Misschien weet Jeffrey meer.
Anders wordt het de cilinderkop van een R5 TS/TX. Kan eventueel ook een Volvo B14 motor zijn, want de waterpompaanpassing heb je al gemaakt.
Succes, Ido
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 5:24 pm
door Okido
Hou er ook rekening mee, dat je de dynamo gebruikt van de R4. De dynamo uit de R9 draait namelijk de andere kant op en de snaarpoulie op de nokkenas op halve snelheid tov van de krukaspoulie op de R9. Dat kan toerentalproblemen geven.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma jul 07, 2014 6:22 pm
door Willem de Zwijger
Dit is geen oer-R5 blok right? Ik heb een 1400 blok uit een R5 automaat 1983 zoals je weet, daar zit een spruitstuk op wat op precies dezelfde manier zijdelings weg buigt als het originele F6 spruitstuk, dus daarmee kun je de originele F6 uitlaat blijven gebruiken, en krijg je geen last van kokende remolie.