Pagina 5 van 8

Geplaatst: di apr 12, 2005 5:43 pm
door Rik
het klopt inderdaad dat de benzinedop (van mijn 4 in ieder geval) een ontluchtingsgat heeft, nou ja gat, een klein gaatje. Dus het zou het kunnen zijn.

Toen ie de vorige keer afsloeg na 50km had je toen net getankt ofzo? wie weet zuigt ie anders de tank vacuum zonder ontluchting????

Geplaatst: di apr 12, 2005 6:31 pm
door -Trelleur-
De mijne heeft ook een geventileerde dop. Dat zal toch wel noodzakelijk zijn, er kan anders tijdens het rijden best een onderdruk ontstaan die de benzinetoevoer blokkeert.

De benzinetank zelf heeft inderdaad ook ontluchting, maar die mondt uit bovenaan in de vulhals, en is bedoeld om het overschot aan lucht te laten ontsnappen tijdens het tanken. (wat bij mijn 4 trouwens nooit goed lukt, altijd gespetter ondanks doorblazen van die ontluchtingsleiding).

Geplaatst: di apr 12, 2005 6:38 pm
door Rodeo-6
mariek schreef:Hoe vreemd...

Vanmiddag is er 15 km mee gereden.... met een gleufje gesneden in de benzinedop... Int rubber zeg maar. Er staat in 3 talen aan de binnenkant op NON VENTILATED.... misschien is dat een hint...?

Maar ehm, weet iemand ?


groetjes mariek
Yes, You need a VENTILATED Fuel-Cap

En er zit wel een ontluchtings slang op de tank hoor, maar die is erg anders voor

Zo, twee vliegtuigjes, ha ha

P.s. als je die oude afgekeurde dop nog hebt kan je het testen,
en dat is dan drie vliegtuigjes.

Geplaatst: di apr 12, 2005 7:29 pm
door Adriaan Dus
Dat is nou precies wat ik bedoel, je moet lucht in de tank toevoeren anders krijg je een vacuum en daar is je pomp niet voor gemaakt .
Dit zijn simpele auto's en er moet dus gewoon een gaatje in de dop zitten.

Heb ik nou toch een vliegtuig gewonnen? Neem het dan maar mee op je volkomen ongestoorde rit naar de Ardennen.
Groeten ; Adriaan.

Geplaatst: di apr 12, 2005 8:44 pm
door Le Car
Marieke doet hij het al weer goed?

Ondertussen zitten we hier al een week over te lullen......

8)

Geplaatst: di apr 12, 2005 8:48 pm
door Willem de Zwijger
Nou, toch weer een heel interessant gevalletje. Als we er even vanuit gaan dat het aan de dop ligt: dat hebben we hier op het Forum wel eens gehad,maar dat is lang geleden.
Even over de emotie: is dat alles, dat flutdopje ? Vanuit de psychologie waarschijnlijk wel te verklaren, je hebt veel geleden en wilt dan het liefst een oorzaak die daarmee in balans is. Maarrrr bekijk het eens van de andere kant: was je blij geweest als de tank eraf had gemoeten, leiding etc, veel bereidwillige mannen aan het werk, weekends lang appeltaart bakken ? Oftewel, spring een gat in de lucht dat het maar een dopje was.
Ennehh, misschien kun je de toeleverancier van de dop nog een piepklein claimpje sturen...

Geplaatst: di apr 12, 2005 9:59 pm
door Adriaan Dus
Je zei ook dat als je hem openmaakte dat er lucht uit blaast.
Dat moet dus niet!!
De benzinetank zou dan druk opbouwen als hij warm wordt b.v in de zomer en dan heb je meteen overdruk op je brandstof waardoor hij de carburateur vanzelf volgooit (duwt), hetgeen dan resulteert in afslaan van de motor vanwege een teveel aan nattigheid in de zuigers.
Dus een "goedventilerendeRenault4benzinetankafsluitdop" aanschaffen!
:D :D :D 8) :o :lol: :lol: :D :D
En een fliegtuigie foor Adriaan. Boeing 777 aub :wink: :wink: :wink:

Geplaatst: di apr 12, 2005 10:55 pm
door R4F6GTX Automaat
De vliegtuigjes vliegen prima en evt een andere benzinedop ligt al klaar voor je.

Afbeelding

Geplaatst: wo apr 13, 2005 12:22 am
door mariek
Adriaan schreef:
De benzinetank zou dan druk opbouwen als hij warm wordt b.v in de zomer en dan heb je meteen overdruk op je brandstof waardoor hij de carburateur vanzelf volgooit (duwt), hetgeen dan resulteert in afslaan van de motor vanwege een teveel aan nattigheid in de zuigers.
Misschien ontieglijk domme opmerking maar ehm... ik kom juist benzine tekort zeg maar.. Dus hij gooit niet alles overvol maar juist overnietvol...
Dus misschien gaat het over onderdruk ipv boven druk als je het zo kan noemen...? Wel zit de benzinepomp vol met smurrie (benzine en olie samen...)

Ik had inderdaad net getanked voordat ik vertrok uit utrecht, daarna 50 km gereden en toen stil... Maar ik zou toch juist met een volle tank dan heel snel stil moeten staan...? Ik ben er nog niet helemaal uit...

Wel lief dat iedereen mee denkt...
En ik neem wel een bak vliegtuigjes mee naar de ardennen ....
liefs mariek

Geplaatst: wo apr 13, 2005 12:51 am
door schoapke
zit de nieuwe pomp ook al vol smurrie ??

Geplaatst: wo apr 13, 2005 5:06 pm
door mariek
Ehm...weet ik nog niet.... geen idee dus...

en hoe mooi zijn de vliegtuigjes....

Geplaatst: wo apr 13, 2005 6:44 pm
door schoapke
met wat kleine aanpassingen hebben we ze alle twee de lucht in gekregen. extra flappen aan de grote vleugels, eentje voorzien van twee proppellertjes en de andere daarom een zwaardere neus gegeven met een carterplug ringetje. die gaat dus met een stukje R4 omhoog

Geplaatst: wo apr 13, 2005 11:35 pm
door R4F6GTX Automaat
Afbeelding

Geplaatst: do apr 14, 2005 1:09 pm
door mariek
Stond die er niet al een keertje tussen....?

Ik zit nog met een klein probleempje... Slaat eigenlijk echt 4 keer nergens op dat ik dat hier ga posten maar toch... Kijk, het volgende is het geval:

Morgen (vrijdag) moet ik van Utrecht naar Woudrichem, Andel enz. De auto staat al daar... dus ik moet met het openbaar vervoer. Op zich niks mis mee MAAR... ik moet ontieglijk veel stuf meenemen naar brabant toe. Dus het onhandige is... met 53 tassen de interliner in. Na, op zich kan dat ook nog wel MAAR ik werk tot 16.00, ben ik om 17.00 thuis en moet om uiterlijk 20.00 in Andel zijn. Als ik thuis kom moet ik nog spullen pakken, dingen doen en kan dan pas om 18.00 de trein pakken naar centraal... (hoe ontieglijk verwarrend dit verhaal zeg...) Maar goed, korte samenvatting: ik heb geen zin om met 678 tassen in de interliner te gaan zitten om vervolgens in de file te gaan staan om vervolgens dus precies de bus te missen die natuurlijk maar 1 keer int uur gaat waardoor ik 45 minuutjes moet wachten op de volgende bus... ONTIEGLIJK geen zin in.

Nu kwam er van het thuisfront een voorstel... Die kunnen vanavond (ze komen op visite) met 2 auto's komen ipv 1... 1tje daarvan is dus de r4. Maar... de vraag of het probleem de dop was is nog niet getest en dus beantwoord... Het kan dus zijn dat ie dan stil komt te staan... Gelukkig zijn ze dan met 2 auto's waardoor ze de r4 verder kunnen slepen naar Utrecht MAAR het volgende probleem kan dan ontstaan:
Sta ik met een auto met pech in Utrecht (anwb komt niet omdat de auto voor m'n deur staat...) en zaterdag zou ik met paul en maarten ehm gaan fixen... Maar ja, das int zuiden en ik zit dan int midden van nederland... Dus dan wordt het allemaal nog veel gecompliceerder....

Maar ja, de kans dat het wel de dop was is ook aanwezig en als dat het geval is dan kunnen we gewoon rijden en komt alles goed en krijg ik geen auto pech meer....

Het liefst haal ik de auto naar Utrecht maar ja... kans dat ie stuk gaat is aanwezig... Wat nu te doen????

\Dit verhaal slaat echt helemaal nergens op en is eigenlijk ook een beetje alleen voor paul en maarten... Wat is slim om te doen??? En hoe groot is de kans dat het echt de benzinedop was...?
Eigenlijk komt dit alles erop neer dat ik vandaag niet in staat ben om beslissingen te nemen... Kan iemand dat voor me doen...?

Alvast dankjewel... mariek

Geplaatst: do apr 14, 2005 1:28 pm
door p304c
als ze toch vanavond willen komen is het dan niet makkelijker om die 6023 en een halve tas bij hun in de auto te laden? hoef je daar morgen niet mee te sjouwen.