o ja, ik heb de weber nog niet gemonteerd ( het lekkerste voor het laaste bewaren!!!)
maar bedankt voor de tip, heb nu het gas ook met kunst en vlieg weg vast zitten, kan het nu op 3 punten afstellen, beetje lastig voor een maagd in de wereld van de auto tuning
ik schat exlusief weber op 150 te kunnen eindigen, inc weber?!??!?! geen idee in ieder geval gaat hij er dan naast een golfje gti als een speer vandoor. en daar was het me eigelijk om te doen, het optrekken.
Ja, dat optrekken is ook het leukste. Ik heb pas met mijn Cadillac lijkwagen een Golf GTI eruit getrokken. Dat vonden ze niet leuk (ikke wel!) Cadillac weegt 3 ton...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
tot ik uitrolde op de afrit terug schakelde, naar de 3 de 2...... krrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!AAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKKK schok schok en met geblokeerde wielen tot stilstand kwam ???????????
en toen?!?!?!? in z'n vrij daarin rolde die, fietspad op, starten, na wat bidden starte die prima, toeren waren prima. Oke 1ste versnelling mmmm
hij rold en rijd, 2 de knarrrrrrsssssssss!!!!!! oeps %!$!!#$%!^!^! en granaten, mijn bak in de soep. wij naar de mac gereden in z'n 1. Daar geparkeerd. klep los, mmmm beetje olie op de aandrijf as links, mmmh???? rook langs het afsluit rubber van mijn versnelling pook?? dat kan niet goed zijn. Even gevoelt wat de temp was van de verschillende onderdelen, versnellings bak +- 60 graden oke aandrijf als rechts +- 50 graden linker aandrijf as en diff gedeelte +- HEET!!!!!!!!! oke kapot dus.
ff de twingo gebelt en een big tasty gegeten tijdens het wachten, en naar huis gegaan, r4 achtergelaten.... zaterdag opgehaalt met sleep kabeltje.
vanavond ga ik de schade opnemen, maar ik denk dat linker aandrijf as niet oke meer was en dat tie zwabberde en olie uit de bak heeft doen komen en dat zo het diff gedeelte veel te heet is geworden en in de soep is gedraait.
oplossing: nieuwe bak en aandrijfas, dus motor uitbouwen, a een dag werk.
Wat een trieste ontwikkelingen, tja het leven van een sleutelaar gaat niet over rozen.
Weet je wel zeker dat er genoeg olie in de versnellingsbak zat ? Dat lijkt me eerder de oorzaak van de ellende dan de aandrijfas.
ja, combinatie, 1 van de keringen bij de niet lekkere as is niet goed waarschijnlijk beschadigd met inbouwen. olie verloren en daardoor te heet geworden enz.
maar heb al nieuwe spulletjes besteld, en ga van het weekend weer aan het werk. weet nu hoe het zit dus met een dagje moet ik het wel oke hebben, en kan ik gelijk mijn motorsteunen 1 cm ophogen ivm met de dubbele weber die ik er op zet.
hallo, bak uitgebouwt en de schuldige aan gewezen. kromme aandrijf as in combinatie met lekke kering, geen olie 145 kilometer per uur is geen pretje voor je bak.
Als ik aan mij asje draai hoor ik nu ratelen en schuren van verschillende metalen conc. mijn bak is gaar.
heb gister even geshopt voor onderdelen, nieuwe as, bak, tempsensor radiateur, linker voorspatbord. en een dubbeleweber, en toebehoren.
Ga vanavond weer vol goede moed aan de sleutel, en hoop morgen vloeistoffen te kunnen vullen, en morgenavond weer "on da road" te zijn.
nieuwe bak, + aandrijfas geplaatst. Heb de oude even los gehad en dat zag en rook er niet best uit. Wat afgeschuurde tandwielen en het rook nog al branderig
Nu zit alles er weer op, gelijk mij radiateur op een mooiere manier vast gezet (was een beetje houtje touwtje).
Maar nu krijg ik geen vonk???? heb spanning op de boubine, kontakt puntjes gecontoleert? zit een nieuwe verdelerkap op timing was perfect (maak voor de vonk niet veel uit maar toch ) want anders had ik er geen 145 mee gekunt. Heb nog wel een condensator liggen die zat wel een beetje los misschien heeft die een optater gehad???
ik sta open voor sugesties
Tja, ehh, weet je zeker dat je geen vonk hebt , maw bougie eruit, tegen massa houden, starten, geen vonk te zien ?
Een condensator die los zit zou een oorzaak kunnen zijn omdat hij via het omhulsel contact moet maken. En als hij kapot is schijnt het zo te zijn dat de ontsteking niet meer werkt. Kost heel weinig, dus nieuwe proberen kan geen kwaad.
Als je verder niks verandert of aangeraakt hebt is dat het meest waarschijnlijk.
Daarnaast is er natuurlijk van alles en nog wat mogelijk, van een niet goed aangedrukte bobinekabel in de verdelerkap tot het vergeten te monteren van het rotortje, puntjes die niet open gaan of niet dicht gaan, draadjes die los zitten (als de condensator los zat was er misschien nog meer wat los zit) maar dat is dan categorie 'minder waarschijnlijk'. Hoewel het uiteraard nooit kwaad om het hele elektrische gebeuren te vervangen om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt.
ja nergens aan gezeten, puntjes gaan open. bougie er uit gehad op een goede massa gehad geen vonken. Heb aarde ff doorgepiept met een voltmetertje net als alle spanning gecontroleert. dus moet de condensator wel zijn???? denk ik. ik kijk vanavond
joepieeee, hij doet het weer, nieuwe condensator, alles ff vast gezet (opnieuw). en vroem.
Heb nu weer een nieuwe uitdaging, hij loop niet sationair, ik moet flink wat choke houden om hem aan de praat te houden, anders slaat tie af bij gebruik koppeling of bijj stationair gebruik. timing is volgens mij redelijk.
hij trekt verder prima, maar als ik te veel gas geef, te snel stottertie??!?!?
zit dit in de brandstof/lucht hoe kan een leek dit afstellen????? heb nu nog een normale GTL caberateur op zitten.
Heb je er wel het R4 luchtfilter opzitten ? Ik heb gemerkt dat dat nogal uit kan maken. Ik zou hem eerst op toeren houden door het stationar aanslagje van de gasklep wat op te schroeven, daarna aan de mengselschroef draaien met de klok mee, waarschijnlijk gaat hij dan harder stationair lopen, dan stoppen als het toerental weer gaat dalen. Dan stationair aanslag terugdraaien tot hij lekker loopt.
ben nu al een paar daagjes aan het prutsen en het gaat steeds beter. Van een hikkende, naar een hoogindetoeren van een prutteldedeprut, naar een nu zacht zoemende motor, zit alleen met een stukje naverbranding in mijn uitlaat vanmorgen op de snelweg.... 120 gas los uitlopen...knal knal...hahahaha beetje te rijk mengsel denk ik. Zit alleen met een fluittoon uit de motor, heb alle draaiende delen al los gehad (waterpomp dynamo). Het lijkt uit de buurt van het spruitstuk of caberateur te komen. Ik dacht zelf aan een lekke spruitstuk pakking. Wat denken jullie en kan ik in omg arnhem/tiel ergens een nieuwe pakking krijgen?
groeten.
ps. ben nog niet voluit geweest, ga vanmiddag ff A-15 uit kijken wat tie doet.