lassen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Goof

Bericht: # 25524Bericht Goof »

Oh ja, nieuwprijs in de winkel is 985 euri, ik heb er 350 voor betaald, geen slechte deal, toch? :grin:
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger

Bericht: # 25553Bericht Willem de Zwijger »

Gefeliciteerd, en met wat ik aan foto's bij je zag kun je de eerste paar weken flink aan de slag. Regelbare puls functie, als je weet wattie doet ben ik benieuwd. Pulsen om de paar seconden ? Of gaat het om de milisecondes ? Over lasdraad: ik las laatst ergens dat er speciale draad schijnt te bestaan voor verontreinigd staal, en dat dit erg plezierig is voor oude auto's. Zelf heb ik een standaardklos dus ik weet niet beter. Welke draaddikte heb je ?
Goof

Bericht: # 25583Bericht Goof »

0.8 carroseriedraad. Heeft een lagere smelttemp. en vervormd daardoor het dunnen metaal niet zo snel. Die draad waar jij het over hebt is zink-roest draad, kun je idd gewoon door zink en roest heen lassen, maar als je de te lassen plekken eerst goed (machinaal) borsteld, dan last dit ook fantastisch. Heb zojuist voor het eerst gelast, zodner gas nog wel te verstaan. De proefplaatjes zitten met een paar punten vast en ik krijg ze bijna niet afgebroken. Last echt fantastisch... :smile:
-------
Goof

Bericht: # 25585Bericht Goof »

Op 2003-08-29 17:42, schreef Willem de Zwijger:
Regelbare puls functie, als je weet wattie doet ben ik benieuwd. Pulsen om de paar seconden ? Of gaat het om de milisecondes ?
Kun je instellen hoe lang het apparaat steeds last. Zitten secondes tussen. Zo kun je gewoon doorlassen en trekt het werkstuk niet zo snel krom. Je gaat een paar keer rond en alles is dichtgelast. Er zit ook een puntlasfuntie in. Das hetzelfde als puls, maar dan eenmalig zeg maar. Zo kun je je apparaat zo instellen dat je niet door het materiaal heenvalt zeg maar.
En er zit ook een functie op dat het apparaat door blijft lassen en pas stopt als je nog een keer in de trekker van de toorts knijpt, maar dat is voor dit werk niet echt praktisch.
-------
Goof

Bericht: # 25717Bericht Goof »

Nou, ben vandaag goed bezig geweest. Driehoekjes erin gelast, stukjes rand die daarschter zitten ook. 1 achterspatbordrand eraan gelast en de openingen voor knipperlichten in m'n motorkap dicht gelast. Alle laspunten vervolgens mooi vlak geslepen en nu hoeft het alleen nog maar geprimered te worden. Binnenkort gaat de carroserie op z'n kant en kant ik van onderaf een en ander lassen en verstevigen. Daarna het chassis lassen en versterken en tegen die tijd heb ik hopelijk de offerte binnen van de verzinkerij (en hopelijk ook m'n loon) tegen de tijd dat het chassis daar eventueel van terug is, hoop ik de carroserie ook zover te hebben dat ie helemaal af is voor het strak zetten. Dan komen die 2 weer samen en kan ik gaan denken aan het inbouwen van de motor+bak, maar dan zitten we waarschijnlijk alweer in 2004
-------
Willem de Zwijger

Bericht: # 25718Bericht Willem de Zwijger »

Dat allemaal op 1 dag ?? Met het uitmeten van alle in te lassen plaatjes en zo ? Zeker het 8 uur journaal laten schieten dan ? Ja, ik vind het met lassen altijd jammer dat het weer voorbij is, maar ja zo is het leven. Eigenlijk moet je de dingen die lekker zijn zo langzaam mogelijk doen, dat gerush altijd ...
Hoe slijp je die overtollige lastroep eraf ? Ik doe het met een lamellenschijf, bevalt me veel beter dan de afbraamschijf.
Goof

Bericht: # 25722Bericht Goof »

Afbraam is goed voor het grove werk, op dat dunne plaatwerk gebruik ik idd ook een lamellenschijf. Overigens had ik die passtukjes al een eerder gemaakt. Vandaag alleen maar bezig geweest met plaatwerk passen, gaatjes boren, metaal zuiver maken met komborstel en de handel lassen en afwerken. Was net ff bezig met opruimen, toen ik tijdens het vegen m'n hand open haalde aan een scherpe punt. Flinke jaap in m'n hand, maar het is alweer verbonden en zal allemaal wel dicht zijn met een uurtje of zo. Tja, dat is het risico van het vak he. Moet zeggen dat ik wat dat betreft tot nu toe gelukkig gespaard gebleven ben.
-------
Goof

Bericht: # 25723Bericht Goof »

Nou, foto's van m'n apparaatje en het karwei van vandaag. De gasfles staat nog niet op de foto, maar das niet erg interessant. Tis een 10l flesje geworden, lekker handzaam en niet al te duur (109 euro met vulling, nieuwe fles)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-------
Willem de Zwijger

Bericht: # 25753Bericht Willem de Zwijger »

Om te watertanden, echt geweldig als je de tijd kan nemen om het ding zo op de schop te nemen. Die van mij moet rijden, dus zijn het klussen die binnen en week klaar moeten zijn en op de oprit moeten passen.
Dat apparaat ziet er net een tikje professioneler uit als mijne, al lijkt het tabelletje er precies op, ik heb vier standen en begrijp nooit waarom het tabelletje er drie beschrijft. Is de stroom bij jou traploos instelbaar ?
Goof

Bericht: # 25757Bericht Goof »

Nee, maar de rest wel.
-------
Bauke

Bericht: # 25760Bericht Bauke »

He goof, waar komen je knipperlichten nu? Heb je volgens mij al eens in een topic gezegd, maar ik kna het nie vinden.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Goof

Bericht: # 25761Bericht Goof »

Knipperlichten en stadslichtjes komen in de grille te zitten. Kijk maar eens op m'n site, onder alpine turbo project en dan meteen de eerste foto
-------
Bauke

Bericht: # 25762Bericht Bauke »

Aha, je kan je lol op met fotshop :smile: Metalic zwart, cool.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Goof

Bericht: # 25786Bericht Goof »

Voor verdere info en foto's over m'n project, zie het topic onder diversen.
-------
Ron

Bericht: # 25873Bericht Ron »

Ik zou aanraden om zo min mogelijk gaten dicht te maken in je motorkap. Liever een paar erbij. Op die van mij zit op de plaats van het knipperlicht een roostertje om maar zoveel mogelijk koelwind binnen te krijgen.
Volgens de theorie dat alle kleine beetjes helpen.

Afbeelding

1400 turbo motortjes hebben het eerder warm dan de standaard motor. Al zijn er die beweren dat als alles in goede staat is er geen problemen zouden mogen optreden.

Mooi dicht is ook mooi. Ziet er goed uit!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-09-05 11:52 ]</font>
Plaats reactie