Ik kwam er niet uit met die holle stripjes. Ik heb maar gewoon 2 stripjes van een berline-achterbank aangepast. Volgens mij moeten ze puur voorkomen dat de rugleuning naar voren klapt bij het remmen als je geen achterpassagiers hebt.
Heb een probleempje met mijn F6 combi, namelijk dat hij wat inhoudt. Vanaf een bepaald toerental heeft hij geen trekkracht meer, bij het optrekken houdt ie bijv bij 70 in z'n 3 wat in, en bij 110 in z'n 4. Het gaat om een 1400cc motor met 32mm spruitstuk en carb, en originele uitlaat (knalpot onder voorscherm). Heb de hoofdsproeier al wat geruimd, maar dit lost het niet op. Een tijdje terug heb ik de spruitstukpakking vervangen, ik weet eigenlijk niet of dit probleem er daarvoor ook al was. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik verdenk de spruitstukpakking, mogelijk waren de gaten niet goed genoeg voorgesneden, waardoor de flow niet optimaal is (maar last heeft van opstaande randjes). Wat denken jullie?
Bedankt voor de tip, Jan, zal de schroef eens een halve slag verder uitdraaien. Op de sleuteldag in Son zagen de lambda-waardes er goed uit, maar daarbij stond de wagen niet op de rollerbank of zo. Misschien dat de waardes onder belasting wat lager uitpakken, en de wagen dus te arm gaat lopen?
Mengselschroef verder opendraaien heeft niet geholpen. Ik kreeg nog de tip (tijdelijk) een andere uitlaat te monteren, om uit te sluiten dat de huidige te krap is, dus dat ga ik ook maar eens proberen.
Ik heb mijn antieke brandstoffilter maar eens vervangen door een nieuwe. Bij motorloop lekte het niet, maar als de motor eenmaal goed warm was, en je zette hem af, dan trok het filter luchtbelletjes, waardoor het benzinepijl erin zakte. Of die belletje bij het filter zelf of via de brandstofslang binnen kwamen is mij eigenlijk niet duidelijk... Hoe dan ook, de wagen trekt nu beter door, maar nog steeds niet helemaal zoals gewenst. Op de snelweg heb ik nu trouwens een fluitend geluid, de toonhoogte is afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Dit had ik voorheen ook, maar minder vaak. Ik denk dat er bij hoge flow ergens een luchtlek ontstaat; binnenkort de carburateur maar eens demonteren, mogelijk een lekkend gasklepasje?
Ben een uitstekend stukje pakking tegen gekomen, tussen carburateurvoet en venturi. Dit heeft waarschijnlijk altijd zo gezeten en zal bij de motor waar deze carburateur origineel op zat (met minder cc) misschien geen problemen hebben gegeven. Ik heb beide randjes er met een stanleymesje af gestoken, morgen eens proberen of de wagen nu beter doortrekt.
deutz schreef:Controleer ook eens je vlotterniveau!!
Het lijkt er op dat het motortje te weinig sap krijgt.
gr. Jan.
Ringetje onder de vlotternaald was van alu, 2 mm dik. Vlotter is van kunststof, dus lipje dat de naald dichtdrukt valt niet af te stellen. Als het probleem straks nog niet opgelost is, zal ik er eens een dunner ringetje onder doen.
Inderdaad, Jan, deze randjes weghalen heeft het inhouden niet verholpen.
Heb nog eens nagekeken hoe het zit met de hoofdsproeier, in deze wagen zit een 110 hoofdsproeier, in mijn GTL (eveneens met 1400 blok) zit een 120. Dan zal 110 toch gewoon te krap zijn.
Bertje schreef:Op de snelweg heb ik nu trouwens een fluitend geluid, de toonhoogte is afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Dit had ik voorheen ook, maar minder vaak. Ik denk dat er bij hoge flow ergens een luchtlek ontstaat; binnenkort de carburateur maar eens demonteren, mogelijk een lekkend gasklepasje?
Euvel gevonden, misschien handig voor anderen om ook te weten: de spruitstukmoeren zaten een beetje los.