Accu laadt niet meer op

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 92229Bericht GijSsie »

hoe goed is je accu? :wink: en maaktie nergens sluiting? massa gecontroleerd?
Savane 1993 =D
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 92282Bericht S v/d zaag »

Ik had nog maar 1 spanningsregelaar gebruikt en drie dynamo's.

@brecht Elk snoertje van de dynamo wel los gehad en wat opgeschuurd voor goed contact. Alle draden goed bekeken op breuken maar kan verder niks vinden.

Nieuwe spanningsregelaar proberen te zoeken maar dat vallt tegen. De renault dealer kan wel 1 krijgen maar weten niet hoelang het kan duren voordat ze het hadden. Mijn ervaring met een carterpan pakking die ik na 6 weken nog niet had, heb ik daarom de spanningregelaar ook maar niet besteld.


Wie heeft misschien nog een gebruikte spanningsregelaar die het zeker weten doet??

Het merk is van ducellier en is van r4 gtl van 1980.
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Bericht: # 92283Bericht Rinootje »

Tip :zoek in de gouden gids naar een auto electro specialist bij je in de buurt.

Suc6 Rino
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 92289Bericht roberto »

waarschijnlijk heb ik er nog een liggen,laat je morgen weten!
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Bericht: # 92306Bericht Rinootje »

Nog ff iets duidelijker .
De spanningsregelaar van mijn 4 was ook eens kapot en de locale auto electro specialist had er gewoon een op voorraad.Het was wel een soort universeel regelaartje,maar werkte perfect.

Groet Rino
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 92354Bericht roberto »

roberto schreef:waarschijnlijk heb ik er nog een liggen,laat je morgen weten!
helaas toch niet, hij was al van de kabelboom gesloopt
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 92408Bericht 4TL »

Probleem al opgelost?

Ik neem aan dat je een gelijstroom dynamo (lange zwarte dynamo) hebt met een losse spannings regelaar?
Clio '98
S v/d zaag
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 22, 2006 11:33 am
Locatie: Groningen

Bericht: # 92549Bericht S v/d zaag »

Eindelijk doet mijn dynamo het weer. Het was wel de spanningsregelaar die kapot was. Jammer dat hij toen er een kapotte spanningsregelaar erop heeft gezet. Ik er lang voor moeten zoeken.

Iedereen bedankt voor het oplossen van mijn probleem

Simon
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

eenvoudig testen regelaar

Bericht: # 92650Bericht RVIER »

heren,

het was een lange zoektocht van Simon.

ik heb nog even zitten zoeken hoe Renault dat nu aanpakt.
In MR175 staat op blz C54 en C55 een diagnose boom (zal ik scannen en op het net zetten)

eigenlijk in het kort:
dynamo controleren: spanning meten over + en -
regelaar testen (die zorgt voor de bekrachtiging van de rotor) kan door het overbruggen van de beide schuifcontacten (gemerkt met +, en EXc). Je zet dan direct 12 volt op de rotor. Je meet opnieuwe de spanning over de dynamo.

Belangrijke waarschuwing van renault. Zorg dat de lampen uit staan anders kunnen ze doorbranden. Als de regelaar defect is zal de nu ongeregelde bekrachtigingsspanning ervoor zorgen dat de opgewekte spanning ver voorbij de 14 volt gaat. (Als je geen voltmeter hebt kun je dus een lamp gebruiken)

Ik heb een regelaar eens uit elkaar gehaald en het is een relais met een dubbele spoel, (een voor de spanning en een voor de stroom?) Er zitten wat kleine weerstanden een condensator en een diode in.
Moet volgens mij te repareren zijn.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 92709Bericht 4TL »

Toevallig heb ik van de week mijn panhard kapot gehad. Accu lade niet meer bij.
Panhard is niet zo scheutig met de technische info dus het MR boek er maar bij gehad. (Bedie merken hebben een Ducellier installatie)
Ik had 2 problemen;
-lekstroom via de EX. aansluiting op de dynamo; boutje + fibertjes losgehaald, schoongemaakt en weer gedomteerd.
-De mechanische spanningsregelaar werkte niet. werking van zo'n ding is mij onbekend, er zitten in iedergeval geen condensatoren, diodes oid in. Het bestaat uit wat mica spoelen 1 normale spoel en een relais.
Om te beginnen heb ik een draad getrokken van de startmotor naar de dynamo (ex) motor starten en ik had een gloeidraad in mijn handen... hij lade dus..
Aan de spanningregalaar was op hete eerste oog niets te zien. de spoelen waren mooi koperkleurig en leken niet verbrand.
maar wat bleek? er was een loodbrug ontstaan van de ex aansluiting naar de batterij aansluiting. (onderzijde spanningregelaar, zo dun als een haar)
Deze doorgestoken en het probleem was opgelost.
De precieze oorzaak van deze loodbrug weet ik niet, maar ik denk een massa probleem.


Afbeelding

Afbeelding
Clio '98
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

scan

Bericht: # 92783Bericht RVIER »

heren, dames ook,

ik heb een scan gemaakt van de storingboom voor dynamo´s en regelaars. Hoe krijg ik eigenlijk een PDF geupload?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 92784Bericht R4F6GTX Automaat »

Kun je 'm niet als jpg opslaan?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 92785Bericht lesmagnacs »

PDF is mooier van kwaliteit. Je mag hem als attached file best naar me sturen, dan plaats ik hem wel. Even op mail knopje onder dit bericht drukken en dan als bijlage bijvoegen.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 92796Bericht jbeekmann »

lesmagnacs schreef:PDF is mooier van kwaliteit. Je mag hem als attached file best naar me sturen, dan plaats ik hem wel. Even op mail knopje onder dit bericht drukken en dan als bijlage bijvoegen.
Als een PDF pixelgebaseerde bestanden bevat (bijvoorbeeld zoiets wat uit de scanner komt) dan slaat hij dat op in een JPG-formaat. Kwaliteit is dus afhankelijk van je compressie hiermee. Dat heeft niets meer met de PDF te maken, die 'draagt' als het ware alleen de JPG.
Zet hem dus maar gewoon als JPG op een server (www.imageshack.us bijvoorbeeld) en zet hier een link of thumbnail met link neer.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 92798Bericht lesmagnacs »

Klopt, niet goed gelezen dat het van de scanner zou komen. Zelf gebruik ik ook altijd JPG behalve als ik iets wat gemaakt is in WORD of een DTP programma wil versturen. (wordt zo lekker klein met behoud van toch goede kwaliteit). Dus.... natuurlijk JPG gebruiken.
Jammer van de reklame die je te bij imageshack.us verwerken krijgt bij gebruik van tumbnail.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Plaats reactie