Pagina 4 van 7
Geplaatst: ma mei 28, 2007 1:39 pm
door Roel van Pinxten
Willem de Zwijger schreef:
maar o wat een mooi kleurtje komt daaraan !

He is dat Smaragd Groen? (927)
Kan ik ook bij jou terecht met bijvoorbeeld een deurtje dat overgespoten moet worden?
Geplaatst: ma mei 28, 2007 9:38 pm
door R4F6GTX Automaat
GijSsie schreef:.......... en ik zit te verzinnen wat ik nu het beste tussen het overlappende plaatwerk kan smeren...........
Weet je dat nou nóg niet? Al dat huiswerk al weer vergeten? tsssss
Geplaatst: ma mei 28, 2007 10:08 pm
door Willem de Zwijger
@Gijssie: ik vertrouw eigenlijk niks tussen dubbel plaatwerk waar nog aan gelast moet worden. Brunox kan er zeker niet tegen. Volgen Rustbuster is er een nikkelspray die ertegen kan, die heb ik in huis, maar ik geloof het eigenlijk niet. Zorg dat het heerlijk Mike Sanders vet erbij kan zou ik zeggen. Ik heb inmiddels dit onovertoffen vet in huis, met drukbeker.
@Roel: In principe OK, kan wel een tijdje duren voor ik de deur in ontvangst kan nemen. En je moet hem dan wel zelf goed voorbereiden, en de deur moet helemaal roestvrij zijn.
Inmiddels is er wat spuitwerk op gang gekomen:
En ladies and gentlemen....this is the show !!!!
En daar moet ik nog heel veel liters van wegspuiten voor de droom werkelijkheid is geworden. En weer tegenslag gehad, dit keer met een achterdeur. Het probleem is dat je prima kunt spuiten op oude lak, maar de problemen beginnen als je probeert om verder te gaan op iets wat je 7 jaar geleden uit een spuitbusje hebt gehaald. Zoiets als deze achterdeur
Inmiddels heb ik de tweede grondlaag erop zitten, en die vertoont ook weer rimpels. Ik ga nog 1 poging wagen met Brunox op de schoongeschuurde slechte plekjes, en dan proberen of ik met 2k plamuur de boel strak krijg.
Geplaatst: ma mei 28, 2007 10:15 pm
door Mark4GTL
beste manier om die klep goed strak te krijgen is door em helemaal blank te schuren/stralen.
daarna glad maken met plamuur, dan glad schuren en dan spuitplamuur
Geplaatst: ma mei 28, 2007 10:22 pm
door GijSsie
Willem de Zwijger schreef:@Gijssie: ik vertrouw eigenlijk niks tussen dubbel plaatwerk waar nog aan gelast moet worden. Brunox kan er zeker niet tegen. Volgen Rustbuster is er een nikkelspray die ertegen kan, die heb ik in huis, maar ik geloof het eigenlijk niet. Zorg dat het heerlijk Mike Sanders vet erbij kan zou ik zeggen. Ik heb inmiddels dit onovertoffen vet in huis, met drukbeker.
Schiet me ineens te binnen dat het mischien ook verkoperd kan worden... Dat pluis ik nog uit.
Ziet er gaaf uit willem die motorkap!
En voor die rimpels gewoon op kaal metaal beginnen zoals markie zegt.
Geplaatst: ma jun 04, 2007 10:57 pm
door Willem de Zwijger
Werk in uitvoering...op de achterdeur na zijn de losse delen nu in kleur:
De achterdeur heb ik niet kaal gemaakt, maar de scheurtjes uitgebaggerd en er 2k plamuur in gestopt. Daarna weer schuren en met 2k filler spuiten, net zo lang tot de scheur weg is.
Geplaatst: ma jun 04, 2007 11:22 pm
door Le Car
Willem,
Hoe bevalt die 2 k plamuur.?
Die van spectrum is van Lesonal geloof ik.
Wel duur 24 pleuri voor een spuitbus.
"vult als een kogel" volgens die kale
Zag ook nog een paar mooie emmers van Deltron staan afgelopen week.
Michiel
Geplaatst: wo jun 06, 2007 8:47 am
door Willem de Zwijger
Ik gebruik de Deltron D8046 als 2k filler oftwel spuitplamuur. De plamuur die ik gebruik om met het plamuurmes aan te brengen is witte fijne 2 k plamuur, ik dacht op polyester basis.
Dat spuiten van die filler is trouwens iets wat op het randje is wat je met een hobby compressor (175l/m) kunt doen, het vraagt veel geduld om er een beetje een laag op te krijgen waar je niet meteen doorheen schuurt als je de zaak weer vlak wilt hebben.
Wat bedoel je met die mooie emmers Deltron ? Wat zat erin ? Categorie special price for you my friend ?
Geplaatst: zo jun 10, 2007 7:20 pm
door GijSsie
Bouw je laagjes op willem? of spuit je er gewoon 1 dikke laag op?
Heb je dit weekend stilgezeten, of zijn er al weer nieuwe foto's gemaakt?
Geplaatst: zo jun 10, 2007 8:37 pm
door Willem de Zwijger
De laatste methode die ik gebruik: spuit twee lagen. De eerste is een plaklaag, de tweede de eindlaag. Eerst deed ik dit met een vrij benepen hoeveelheid omdat het (valse) gevoel van controle geeft. Maar ook altijd sinasappel. Dat wordt een stuk beter als je heel veel verf tegelijk spuit, het geeft het gevoel alsof je wat met een tuinslang aan het rondspuiten bent. Krijg je dit:
Verder ben ik nu met de carosserie bezig. Op dit stuk zaten allemaal blaasjes op de lak (zie pg 1), en die heb ik weggeslepen met de grove roterende staalborstel op de haakse slijper. Het bleek een reparatie uit een vroeger tijdperk te zijn, waarbij de plamuur blijkbaar niet goed was uitgehard of zo, want er zaten allemaal kleine 'holletjes' achter die blaasjes. Nu ben ik met de plamuur bijna klaar daar:
Verder stuitte ik op een verwrongen onderdorpel aan de bijrijderkant die met plamuur enigszins toonbaar was gemaakt. Maar nu ik toch bezig ben wil ik er liever een goede dorpel inlassen.

Wie heeft er nog een rechteronderdorpel ? Liefst ruim uitgeslepen zodat ik hem zodanig in kan lassen dat de lasnaad achter de deur komt te zitten.
Geplaatst: ma jun 11, 2007 8:48 am
door GijSsie
Willem, het sinisappel effect houd je volgens mij toch altijd (of vaak), bij proffesionele spuitbedrijven zie je ook dat de lak niet helemaal glad is. Na het spuiten is je auto nog niet klaar, alle onzuiverheden/ sinisappeleffct word er met heel fijn schuurpapier voorzichtig weggeschuurd, dan word de lak gepolijst en als laatst nog in een waslaag.
En dan istie zo glad als een spiegel.
Geplaatst: ma jun 11, 2007 10:40 pm
door Willem de Zwijger
Ja, zo heb ik het bij de GTL ook gedaan, met 2500 schuurpapier nat schuren, en toen in drie polijststappen weer glimmend maken. Maar hoe gladder je begint, hoe minder werk je hebt...
Geplaatst: di jun 12, 2007 12:46 pm
door Mark4GTL
en hoe nauwkeuriger je schuurt, hoe beter het eindresultaat
Geplaatst: vr jun 15, 2007 10:23 pm
door Willem de Zwijger
Ik was begonnen met plamuren van een spatbord
tot ik erachter kwam dat de oude lak (4 jr geleden uit spuitbusje) al begon te rimpelen van alleen maar het contact met de plamuur
Duus toen maar helemaal kaal gehaald. Begonnen met de hand (hmmm dat duurt wel een beetje lang), de excentrische schuurmachine (shit, dat schuurpapier loopt in 10 seconden vol met plakkerige meuk, zal wel de spuitplamuur uit een spuitbusje zijn die onder de lak zat), om te eindigen bij de haakse slijper met de 'schuimschijf' die bovenop het spatbord ligt. Daarmee lag de hele bende er in een half uur af.
Verder nog even een aardigheidje over de tent. Eigelijk moet je een tent met heel veel touwtjes spannen om het water altijd af te laten lopen. Maar ik had het zeil erop gemaakt zonder extra ogen en elastieken, met gevolg dat ik van die enorme zakken met doorhangend water kreeg, hetgeen me een paar nachten aardig wakker heeft gehouden, want niets zo erg dan dat het visioen dat je tent bezwijkt onder het gewicht van heel veel water. Na wat peinzen verzon ik een constructie met een afvoer per 'zak'
Een hol messing draadeind met daarop twee ringen die aan weerszijden van het zeil zitten, en aan de de onderzijde een tule met een slang, die via de zijkant naar buiten gaat
Ik sliep heerlijk in het blijde besef dat het probleem hiermee was opgelost...tot het moment dat ik de tent in kwam, en er weer een nare zware zak water hing: de mooie afvoertjes waren verstopt door bladeren. Gisteravond toen in Hoogeveen de downburst naar beneden kwam werd er om 10 uur een geest in mij wakker die riep: doe iets, en snel. En na enig zoeken vond ik een mooi stukje alu pijp van de goeie diameter, en na wat boren en zagen heb ik nu de nachtrust hervonden...een bladerenfilter:

Geplaatst: za jun 16, 2007 10:34 am
door GijSsie
Je hebt er nog een werk aan zeg

, wat een werk om er dan achteraf achter te komen dat de grondlaag niet goed is... We leven met je mee hoor willem. Ik hoop dat ik zelf morgen ook aan de slag kan, de verse boutjes en een pot kopervet zijn al binnen
