Marieke heeft NU pech raad het probleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Volgens mij staat daar nog gefeliciteerd met je 1000 ste antwoord... Volgens mij had je perongeluk je lettertype op heel klein staan.. Ik dacht, ik help je even.....
Volgens mij zijn we na 3 uur overleg eruit gekomen dat er zaterdag een grote marieksrenault4tjereparatiedag gaat plaatsvinden... Hoe fijn...
De volgende onderdelen heb ik bij het magazijn besteld..:
1 kilo appels
1 kilo suiker
1 kilo bloem
250 gram boter
Thee
Sigaretten
Maatbeker
Beslagkom
Mixer
Gaat het hier mee lukken....?
Volgens mij zijn we na 3 uur overleg eruit gekomen dat er zaterdag een grote marieksrenault4tjereparatiedag gaat plaatsvinden... Hoe fijn...
De volgende onderdelen heb ik bij het magazijn besteld..:
1 kilo appels
1 kilo suiker
1 kilo bloem
250 gram boter
Thee
Sigaretten
Maatbeker
Beslagkom
Mixer
Gaat het hier mee lukken....?
- Hanz
- Contacteer:
dit is wel zo'n beetje de essentie van de meeste R4-reparaties jaRodeo-6â„¢ schreef:[Je weet toch wel dat het bij een r4 zo is dat als iets het niet doet, het iets het in eens het weer wel doet
(gaten in balken daargelaten; eens een gat altijd een gat, daar helpt geen twee keer starten of contactkrabben aan)
klinkt nu al heerlijk
[beter dan McDonald's]
lijkt me ook wel een geweldig tochtje om de auto daar te krijgen. voor de zekerheid toch maar een picknick mand meenemen.
[beter dan McDonald's]
lijkt me ook wel een geweldig tochtje om de auto daar te krijgen. voor de zekerheid toch maar een picknick mand meenemen.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou het kunnen dat die geweldige benzine die je erin hebt gegooit niet zo goed is voor de afdichtingen in de benzpomp?
Ben benieuwd hoe die eruit ziet na demontage. Misschien is een filter voor je pomp ook een idee. (dan heb je er dus twee, ik weet niet of dat teveel weerstand is voor het arme pompje, maar dat zie je dan vanzelf...

Ben benieuwd hoe die eruit ziet na demontage. Misschien is een filter voor je pomp ook een idee. (dan heb je er dus twee, ik weet niet of dat teveel weerstand is voor het arme pompje, maar dat zie je dan vanzelf...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
-
Ik ben het in algemene zin met Rodeo eens (tank schoonmaken), maar op dit specifieke detail toch even niet: een benzinepomp levert echt geen barretjes aan druk, en het maakt de pomp veel uit of er verderop iets gebeurt. Verderop zit de vlotterkamer, en als die vol zit dan staat de pomp wel te duwen (met een tiende bar of zo), maar krijgt hij het er niet in omdat de naald het gaatje verstopt. Niet dat Mariek hier veel mee opschiet, maar enige zuiverheid in de leer moet kunnen.Rodeo-6â„¢ schreef: De benzinepomp, pompt met een aantal bars, dus die vermaakt zich wel,
het maakt hem (lees=de benzinepomp) niet uit of er verderop wel of niet iets gebeurt...
-
-
- Contacteer:
Als er geen benzine door de pomp komt zijn er weinig mogelijke oorzaken.
1 kapotte brandstofpomp (doet ie het helemaal niet meer)
2 deels of geheel verstopte brandstofleiding (doet ie het bij tijd en
wijle of helemal niet)
3 verstopte be/ontluchting van de tank. (dan gaat ie vacuum trekken
en kan de pomp het niet meer aan).
punt 1 lijkt bij jou niet van toepassing want hij doet het soms wel ,
maar controleer toch even de opbrengst .
punt 2 leidingen zijn doorgeblazen dus ook omwaarschijnlijk, controle
dmv vrije leegloop van de aanvoer van de pomp
punt 3 kijk de benzine dop na , die moet lucht doorlaten. controle als bij
2 maar doe even een literfles eronder en kijk of hij vlot blijft
lopen zonder stotteren.
1 kapotte brandstofpomp (doet ie het helemaal niet meer)
2 deels of geheel verstopte brandstofleiding (doet ie het bij tijd en
wijle of helemal niet)
3 verstopte be/ontluchting van de tank. (dan gaat ie vacuum trekken
en kan de pomp het niet meer aan).
punt 1 lijkt bij jou niet van toepassing want hij doet het soms wel ,
maar controleer toch even de opbrengst .
punt 2 leidingen zijn doorgeblazen dus ook omwaarschijnlijk, controle
dmv vrije leegloop van de aanvoer van de pomp
punt 3 kijk de benzine dop na , die moet lucht doorlaten. controle als bij
2 maar doe even een literfles eronder en kijk of hij vlot blijft
lopen zonder stotteren.
ex lid nr 3602
wel net een nieuwe mooie chrome dop idd. da's nog verder van de carb 

R4F4 FASA 1977
Na hoe raar... ik had gister nog een discussie met iemand over de benzinedop... Die zit er dus net nieuw op... Maar ehm... als ik em los schroef komt er behoorlijk wat lucht uit... Dat hoort op zich een beetje maar weet niet of zoveel hoort... Kan het dus dan zo zijn dat de dop niet goed werkt als ik denk aan luchttoevoer/ afvoer vanuit de tank via de dop naar buiten...?
Die pomp is inderdaad niets mis mee... die leidingen zijn doorgespoeld maar als het iets groots is wat terug kan zakken bv kan ik me vorstellen dat dat na een tijdje weer fout loopt...
Hoe check ik of het de benzinedop is...? Gewoon eraf en een andere reserve erop en rijden maar...? Lijkt me sterk... Maar goed, je weet maar nooit...
Ehm... we spreken...
liefs mariek
Die pomp is inderdaad niets mis mee... die leidingen zijn doorgespoeld maar als het iets groots is wat terug kan zakken bv kan ik me vorstellen dat dat na een tijdje weer fout loopt...
Hoe check ik of het de benzinedop is...? Gewoon eraf en een andere reserve erop en rijden maar...? Lijkt me sterk... Maar goed, je weet maar nooit...
Ehm... we spreken...
liefs mariek
Nog even....
Zonet met huis gebeld waar auto staat... Ze hebben hem vanochtend verzet ivm beter plekje...
gewoon gestrat en klein stukje gereden...
Dus pomp doet et... en zuigt dan dus ook weer benzine aan. Want toen ie weer stil stond was de benzinefilter helemaal leeg... En vanochtend na starten dus weer gevuld...
Benzinedop proef wordt uitgevoerd ....
Zonet met huis gebeld waar auto staat... Ze hebben hem vanochtend verzet ivm beter plekje...
gewoon gestrat en klein stukje gereden...
Dus pomp doet et... en zuigt dan dus ook weer benzine aan. Want toen ie weer stil stond was de benzinefilter helemaal leeg... En vanochtend na starten dus weer gevuld...
Benzinedop proef wordt uitgevoerd ....
- Hanz
- Contacteer:
hmmm, dat de benzinepomp het in ieder geval af en toe doet is dus wel duidelijk.
wat er overblijft aan symptomen: klein stukje rijden na een tijdje stilstaan lukt, groter stuk rijden lukt niet
hypothese: er zit ergens een gedeeltelijke verstopping, waar alleen langzaam benzine doorheen kan stromen. Na een tijdje stilstaan zit er zoveel benzine tussen verstopping en carburateur dat je kan starten en wegrijden. De aanvoer van benzine door de verstopping heen is echter zo traag (en wordt misschien nog wel vertraagd door het zuigen van de pomp) dat het verbruik groter is dan de aanvoer, en het reservoir tussen verstopping en carburateur leeg raakt.
wat er overblijft aan symptomen: klein stukje rijden na een tijdje stilstaan lukt, groter stuk rijden lukt niet
hypothese: er zit ergens een gedeeltelijke verstopping, waar alleen langzaam benzine doorheen kan stromen. Na een tijdje stilstaan zit er zoveel benzine tussen verstopping en carburateur dat je kan starten en wegrijden. De aanvoer van benzine door de verstopping heen is echter zo traag (en wordt misschien nog wel vertraagd door het zuigen van de pomp) dat het verbruik groter is dan de aanvoer, en het reservoir tussen verstopping en carburateur leeg raakt.
Hoe vreemd...
Het kan toch niet dat ik 3 keer met dat f... ding hbe stil gestaan vanwege een benzinedop die het niet helemaal oke doet op mijn r4????????
Vanmiddag is er 15 km mee gereden.... met een gleufje gesneden in de benzinedop... Int rubber zeg maar. Er staat in 3 talen aan de binnenkant op NON VENTILATED.... misschien is dat een hint...?
Maar ehm, weet iemand of bij een r4 de tank zelf ook kan ontluchten ofzo..? Ik dacht nl (paul, misschien weet jij dat) dat het een r4benzinedop was... Dus dan ist gek dat ie bij mij het niet doet....
Maar goed, het is nog niet geheel zeker dat het de dop is, laatst stopte ie er namelijk pas mee na een km of 50. Dus de grote tocht moet nog komen maar zoals het er nu naar uitziet zou het best wel eens die dop kunnen zijn...
Zou erg vaag zijn en ook erg dom... beetje anwb bellen en nieuwe benzinepompen erop zetten als het een simpel doppie is....
Later meer!
groetjes mariek
Het kan toch niet dat ik 3 keer met dat f... ding hbe stil gestaan vanwege een benzinedop die het niet helemaal oke doet op mijn r4????????
Vanmiddag is er 15 km mee gereden.... met een gleufje gesneden in de benzinedop... Int rubber zeg maar. Er staat in 3 talen aan de binnenkant op NON VENTILATED.... misschien is dat een hint...?
Maar ehm, weet iemand of bij een r4 de tank zelf ook kan ontluchten ofzo..? Ik dacht nl (paul, misschien weet jij dat) dat het een r4benzinedop was... Dus dan ist gek dat ie bij mij het niet doet....
Maar goed, het is nog niet geheel zeker dat het de dop is, laatst stopte ie er namelijk pas mee na een km of 50. Dus de grote tocht moet nog komen maar zoals het er nu naar uitziet zou het best wel eens die dop kunnen zijn...
Zou erg vaag zijn en ook erg dom... beetje anwb bellen en nieuwe benzinepompen erop zetten als het een simpel doppie is....
Later meer!
groetjes mariek